Ällöttävä kysymys - suoliston toiminnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyih

Vieras
Niin sitä vaan tässä aloin miettimään, että mikähän lasketaan suoliston epätasapainoksi ja erityisesti mikä katsotaan ripuliksi?

Kun mulla on sellainen lääke, jonka käytön myötä aina lääkäri kysyy onko siitä tullu suolisto-oireita ja erikseen varmistaa, ettei esim. ripulia ole ollut. Aina vastaan, ettei ole. Nyt sit aloin miettimään tätä asiaa.

Nyt seuraa se ällö osuus, pahoittelen. Itse olen siis aina ajatellut, että ripuli on sitä kun pitää juosta monta kertaa päivässä vessassa ja maha toimii miten sattuu. Mulla maha toimii kerran vuorokaudessa, aamuisin, mutta kieltämättä täytyy tunnustaa että silloin uloste on aivan ripulimaista. En muista edes koska se olis ollu sellaista tavallista.

Että onko tämä nyt sitten ripulia, josta pitäis mainita? Mulla ei ole lääkärille aikaa varattuna vaan on sovittu, että soitan jos tulee esim. lääkkeiden kanssa ongelmia. Muuten normiseuranta joskus pidemmän ajan päästä.

Kyllä sun pitää mainita että uloste on vetistä eikä kiinteää. Kyllä normipaska on pökälettä eikä vettä. Sinuna soittaisin ja sanoisin asiasta.
Miksi olet pitänyt normaalina että ripuloit kerran päivässä?

Yhteistyössä