Ällöketjusta mieleen tullutta (käsien pesu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Musta tuntuu, että mulla alkaa olla todellinen ongelma.
Mä kammoan kaikkia paikkoja, mihin tiedän, että monet on koskeneet.
En pelkää pöpöjä tai sellaista, mua vaan yksinkertaisesti inhottaa.

Mieheni puhui kaveristaan, joka on mieheni mielestä ylihygieeninen ainaisine käsien pesuineen. Tuo aiheutti mulle reaktion, että mua inhottaa syödä mieheni tekemää ruokaa, kun ajattelen, että hän ei pese käsiään esim. vessassa käynnin jälkeen...

Ja mä en pysty nukkumaan tyynyllä, jossa joku muu on edes käväissyt.

Mainos, jossa toinen ottaa toisen suusta lakun (toinen tykkää suklaasta, toinen lakusta) saa mut suorastaan yökkäämään.

Ja mun inho laajenee koko ajan. Yritän taistella inhoani vastaan, että pystyisin esim. edelleen joskus syömään ulkona.

Voisi luulla, että olen joku ylihygieeninen tyyppi, mutta en ole. En ole ollenkaan himosiivoaja.

Joskus niin ärsyttää tää neuroottisuus. Ketään muita?

Mä oon kyllä varmaan vähän ylihygieeninen tyyppi, mut esim. bussissa on ällöttävää ottaa tukea niistä tangoista seistessä tai painaa stop-nappia. Ja kaupan kärryt ja korit jne. jne. Yöks...
Enkä voi kuvitellakaan rennosti nojaavani junassa, bussissa tai lentokoneessa niskatukeen, ellei siinä ole selvästi sileä kangas-/paperisuojus. Ja vieraiden ihmisten irronneet hiukset, voi kuvotus...

Ulkona syömiseen auttaa ehkä se, jos syö kunnolla kuumenettuja ruokia. Mut buffetit, lounasravintolat jne., aina vaan tulee mieleen onko edelliset pesseet käsiään.

No, itte pesen kädet tarkasti, samoin mies ja lapsi, ja laukussa on aina käsidesiä. Ja on muuten auttanutkin, eipä olla juuri sairaina. Oon kyl terveydenhuoltoalalla, joten käsienpesu on ihan oikeasti opeteltu juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Musta tuntuu, että mulla alkaa olla todellinen ongelma.
Mä kammoan kaikkia paikkoja, mihin tiedän, että monet on koskeneet.
En pelkää pöpöjä tai sellaista, mua vaan yksinkertaisesti inhottaa.

Mieheni puhui kaveristaan, joka on mieheni mielestä ylihygieeninen ainaisine käsien pesuineen. Tuo aiheutti mulle reaktion, että mua inhottaa syödä mieheni tekemää ruokaa, kun ajattelen, että hän ei pese käsiään esim. vessassa käynnin jälkeen...

Ja mä en pysty nukkumaan tyynyllä, jossa joku muu on edes käväissyt.

Mainos, jossa toinen ottaa toisen suusta lakun (toinen tykkää suklaasta, toinen lakusta) saa mut suorastaan yökkäämään.

Ja mun inho laajenee koko ajan. Yritän taistella inhoani vastaan, että pystyisin esim. edelleen joskus syömään ulkona.

Voisi luulla, että olen joku ylihygieeninen tyyppi, mutta en ole. En ole ollenkaan himosiivoaja.

Joskus niin ärsyttää tää neuroottisuus. Ketään muita?

Minulla on vähän tapaista, ei aina, mutta joskus...Niin ja en tykkää kuitenkaan siivota. Minulla on esim. että matkalla jos kosken hotellihuoneen kaukosäätimeen/valokytkimeen pitää kädet pestä ja yleisissä vessoissa pitää olla tarkkana. Olen usein liiankin tietoinen ovenkahvojen, autonratin, ostoskärryjen ja muiden likaisuudesta. Nämä jutut vaihtelee, välillä olen rennompi ja toisinaan liiankin neuroottinen. Missäköhän menee se raja, että mikä on liian höveliä ja mikä liian tarkkaa?

Yhteistyössä