Ällö kysymys laktoosi-intoleranssista! Älä avaa jos et kestä pierujuttuja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yööök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yööök

Vieras
Niin...minulla ei siis ole testejä vielä otettu mutta maitotuotteita syön vain vähän sillä puolisen tuntia maidon juomisen jälkeen -> vessaan ja suoli tyhjäksi (ei juurikaan kipuja). Tänään söin sitten ihanaa maustamatonta jogurttia pikarillisen...ja pari tuntia tuosta aloin piereskelemään niin kauhean hajuisia pieruja ettei ole tosikaan!! :x Haju on jotain mädäntyneen lihan, kananmunapierun ja oksennuksen väliltä. Meinaa tajua lähteä kun koko ajan pierettää, kakkoshädällä olen käynyt kolmesti nyt iltaa vasten ja aika löysällä on vatsa. Suolisto kurisee koko ajan, vähän myös kipuilee välillä.

Voivatko nämä olla oireita laktoosi-intoleranssista? Jos joku intoleranssista kärsivä on paikalla, kertoisitko minulle oireistasi ym.? Kiitos!

Joo, mulla laktoosi aiheuttaa myös aivan hirvittävän hajuisia pieruja, ei niinkään vatsakipuja, ripulia tms. Se haju on ihan kamala ja p*ska löyhkää myös kuvottavalle, ihan kuin olisi jonkinlainen käymistila kropassa.

Parissa vkossa selviää, jos alotat maidottoman ruokavalion. Tai kokeilet laktoositonta ruokavaliota ensin.
Meillä on pakostakin maidoton ruokavalio, kun on maitoallergisia. Huomaa kyllä, jos on erehtyny syömään esim. tavallista jugurttia.

Alkuperäinen kirjoittaja yööök:
Kiitos vastauksista! Kirsicca, kuinka tuo testaus tapahtuu, tiedätkö? Onko joku "juo tämä ja pelkää pahinta"-testi vai..? :D

Selvinnee verikokeellakin, vissiin. Mun laktoosi-intoleranssi on todettu sokerilitkujuomien jälkeen. Se oli kammottavaa sillon.

Mä en ikinä käyny missään testeissä vaan kotitesteillä se on todettu :D

Tavallinen maito ja maitotuotteet ei sovi, hyla ja laktoositon sopii, välissä ei hylakaan...

Sitä vielä mietin että jonnekin murkkuikäiseksi asti siedin hyvin maitoa ja joinkin sitä litran päivässä :o. Eikös jokin geenimuutos tms. voi olla syyllinen tuohon että nykyään en siedä maitoa sellaisenaan yhtään? Joskus siitä oli artikkeli netissä...

Yhteistyössä