Ällö aloitus keskenmenosta ja peräpukamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piipiäinen

Jäsen
01.04.2009
894
1
16
Laitan tämän tännekin puolelle jos saisi täältä vastauksia.

Te joilla peräpukamat, onko keskenmeno pullauttanut ne ulos?
Minulla synnytyksen jälkeen vaivasi kovastikin pukamat, olivat tosi hankalat. Nyt kuitenkin olleet oireettomana monta vuotta.

Nyt taas todettiin vasta raskaus mutta
keskiviikkona aloin kuitenkin vuotamaan ja todettiin keskenmeno ja vuoto oli eilen todella runsas ja kivut kovat (melkein verrattavissa synnytyskipuihin) Kipu tuntui ihan takapuolessa asti ja illalla pukamat pullahti ulos ja on tosi kivuliaat. Voiko keskenmeno olla syy niiden pullahtamiseen?

Toi kuulostaa minusta niin hurjalta, että sinuna menisin lääkäriin. Sulla on varmaan joku tulehdus jos keskenmeno tuli ja tollaset kivut myös. Lääkäri varmaan osaa selittää miksi sulla ne pukamatkin tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Toi kuulostaa minusta niin hurjalta, että sinuna menisin lääkäriin. Sulla on varmaan joku tulehdus jos keskenmeno tuli ja tollaset kivut myös. Lääkäri varmaan osaa selittää miksi sulla ne pukamatkin tuli.

?

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:

no sairaalaan olen meonossa sunnuntaina taas jossa tarkistavat onko tyhjentynyt kokonaan itsestään ja onko HCG laskenut miinuksen puolelle.
Kivut on kovat, mutta särkylääke auttaa, vuoto on runsasta, tulee isoja nyrkinkokoisia hyytymiä, mutta se on varmaan normaalia keskenmenossa, hyvä vaan jos tyhjenee kokonaan itsestään ettei kaavinta tartte tehdä.
Tuskin tulehduksesta kyse, ei mula kuumettakaan ole.
Nuo pukamat ihmetyttää ja suututtaa et pitikin pullahtaa, ihan kuin tässä ei olis kipuja ja mieliharmia jo tarpeeksi

muuten en osaa auttaa, mutta käy apteekista voidetta niihi pukamiin, hädensa ainakin on hyvää ja teokasta.
:hug:
Ja kun noin isoja hyytymiä tulee niin kannattaa kyllä sairaalalle soitella, koska ei noin isot hyytymät enää ole normaaleja. täällä ainakin on että kaiki yli 2? kolikon kokoiset hyytymät on liian isoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
muuten en osaa auttaa, mutta käy apteekista voidetta niihi pukamiin, hädensa ainakin on hyvää ja teokasta.
:hug:
Ja kun noin isoja hyytymiä tulee niin kannattaa kyllä sairaalalle soitella, koska ei noin isot hyytymät enää ole normaaleja. täällä ainakin on että kaiki yli 2? kolikon kokoiset hyytymät on liian isoja..

kiitos koivunkäpy halauksesta!
tuota voidetta voisikin käydä ostamassa. oliko toi hyytymä koko keskenmenossa vai synnytksen jälkeen? Muistelen et jos synnytyksen jälkeen tulee isoja hyytymiä niin on merkki siitä et kohtuun on jäänyt kalvon riekaleita (itselläni oli yhden synnytksen jälkeen josta sain kohtutulehduksen).

Pitää varmaan soitella sairaalaan ja kysyä

mulle on kerrottu tuo sekä synnytysten (2kpl) että km(5kpl) jälkeen.
jos tahrot jutella privasti niin paisko yv:tä. toivottavasti ei kohtutulehdusta tee, tauti joka on persiistä, mulla oli yhden km jälkeen, kivut oli helvetilliset, vuoto järkyttävää, ja sillon niitä hyytymiä tuli ja tuli, onnistuin tukkimaan niillä suihkukaivonkannen :ashamed:

Jos sulla on lämpöä, niin äkkiä näytille sairaalaan, ei ole enää normaalia. Eikä myöskään ne isot hyytymät. Pitkälläkö olit raskaana? Mulla takana on 4 keskenmenoa, eikä niiden jälkeen ikinä ole tullut tuon kokoisia hyytymiä, synnytyksen jälkeen sen sijaan on tullut.

en tiedä mitä tekisin...lämpöä on pikkuisen (37,2), ei enää vuotoa, mutta kipuja on, oikealla puolella sekä pukamat on erittäin kivuliaat.
Ehkä menen huomenna käymään sairaalassa että mittäävat HCG arvon ja samalla ultraavat ja jos ottaisivat tulehdusarvon.

Yhteistyössä