Allergisen kuukautissuoja?!?

• Viestiketjun aloittaja Sideongelmia
  • Ensimmäinen viesti
Sideongelmia
Hei! Olen allerginen ainakin kumille, silikonille, liimoille ym. Eli ainakin kondomeille (lääkäri todennut ), erilaisille lääketieteellisissä tutkimuksissa käytetyille teipeille ja liima-aineille ja kuukautissiteille :(.

kysyisin tietääkö joku siteitä, jotka eivät ärsyttäisi ja kutittaisi ihoa? (Tamponeja en kuukautisten aikana pelkästään halua käyttää etenkään kivuliaassa vaiheessa ). Mitähän materiaalia ovat ns. kuukupit? Entä mitä kokemuksia on kestositeistä ja miten ne "toimivat" eli oletteko olleet tyytyväisiä?

ahaa
Mä joskus oon tuosta samasta lääkärille sanonut ja kysynyt mikä voi olla kun aina menkkojen aikaan nivuset ihan punaiset ja nahat lähti sekä kova kutina. Eivät uskoneet / ymmärtäneet. Nykyään onneks kierukan jälkeen ei oo menkkoja ollut.

Mutta tosiaan keltasta vuokkosta mäkin pidin sen mitä pystyin.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile edes:
kestositeet, sellaiset kankaiset siis.

http://kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=25&avaa=
Kiitos! Ihan hyvin voin kokeilla ja jos toimivat, voin siirtyä ekologisista syistä käyttämään kokonaankin.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja pöllö:
saatko muuten oireita pikkuhousujen kuminauhoista?
Osasta saan. Vielä useammin rintsikoiden ja alusasujen silikoniosista. Farkkujen napit saavat ihon verirakkuloille. Erään lääkärin määräämän tutkimuksen ( sydämen holterointi ) jälkeen hoitajat totesivat, ettei voi enää minulle tehdä, koska liimalaput polttivat ihoni vereslihalle ja jouduin käyttämään Ataraxia kestääkseni kutinan :(. Olin aika hurja näky tuolloin...

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mitä olet ennen käyttänyt? vai onko sulla nyt alkanut kuukautiset?
Olen käyttänyt Always-siteitä ja kutissut ja punoittanut. Öisin olen ollut ilman paksun pyyhkeen päällä kutinan vähentämiseksi ja välillä käyttänyt tamponia.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja eds:
on olemassa luonnonkumisia kuppeja, jos pystyt kuppia käyttämään et tarvi pikkuhousun suojia.
Aikanaan lääkäri ainakin sanoi, että on olemassa luonnonkumista valmistettuja kondomeja ja arveli niiden voivan sopia, mutta en koskaan kokeillut, kun ei ollut tarvetta. Kuukuppi voisi tulla kysymykseen osan aikaa, mutta kivuliaassa vaiheessa luulen sen tuntuvan hankalalle, kun tamponikin tuntuu, mutta koskaan en ole kokeillut.

hei
Kuukupit on yleensä silikonia, mutta yhtä merkkiä saa luonnonkumisena. Kannattaa googlettaa tai kysellä vaikkapa kuukuppikunnan nettisivuilta.

Kuukuppi tuntuu ensiajatukselta aika hurjalta, mutta kokeilu kannattaa! Mun mielestä ainakin tuntuu vähemmän kun tamponit ja on miljoona kertaa miellyttävämpi kuin side.

Ap
Ihan hirveästi kiitoksia asiallisen sympaattisista vastauksistanne minulle aidosti hankalaan ongelmaan. Kokeilen ehdottamianne tuotteita ja tilaan kokeeksi kestositeitä ja selvittelen luonnonkumisen kuukupin käyttöä. Viimeisen osalta ongelma on siinä, että en ollut huomannut kondomin käytöstä mitään tuntemuksia, mutta gynekologisessa tutkimuksessa lääkäri kertoi, että minulla oli allergiareaktioita limakalvoilla sisälläni eli mietin, että huomaisinko, jos luonnonkumi aiheuttaisi reaktioita. Muuten sinänsä kuukupissakin houkuttaisi ekologisuus, joka on yksi tärkeä arvo minulle.

Yrtti
ei munkaan iho kestä kertakäyttösiteitä. käytän kestositeitä. ovat kyllä aika kalliita, mutta jos olet ompelutaitoinen, niin osta vain muutama malliksi, ja tee loput itse.

Omalla kohdalla nuo allwaysit ym on olleet kaikkein pahimpia, ja halpis siteet, kuten extrat tms. vähän parempia alapäälle.

Kuukautiskuppeja on tosiaan luonnonkumisena ja silikonisena. en tiesä, onko noissa luonnonkumisissa lateksia, sekai se yleensä allergisoi. kondomeja on saatavana yhtä merkkiä lateksittomana, maksaa ihan sairaan paljon, merkki oli Durex-jotain.

mulla tavis kondomit aiheuttaa kipua, kutinaa ja kirvelyä, alapää on kuin tulessa, eli kyllä sen huomaa...

Yrtti
ei munkaan iho kestä kertakäyttösiteitä. käytän kestositeitä. ovat kyllä aika kalliita, mutta jos olet ompelutaitoinen, niin osta vain muutama malliksi, ja tee loput itse.

Omalla kohdalla nuo allwaysit ym on olleet kaikkein pahimpia, ja halpis siteet, kuten extrat tms. vähän parempia alapäälle.

Kuukautiskuppeja on tosiaan luonnonkumisena ja silikonisena. en tiesä, onko noissa luonnonkumisissa lateksia, sekai se yleensä allergisoi. kondomeja on saatavana yhtä merkkiä lateksittomana, maksaa ihan sairaan paljon, merkki oli Durex-jotain.

mulla tavis kondomit aiheuttaa kipua, kutinaa ja kirvelyä, alapää on kuin tulessa, eli kyllä sen huomaa...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sideongelmia:
Mitähän materiaalia ovat ns. kuukupit
Ne taitavat olla joko lateksia (sitä kumia) tai sitten silikonia. En ainakaan muista ole kuullut, mutta kannattaa varmaan tarkistaa vaikka eri merkkien valmistajien sivuilta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yrtti:
en tiesä, onko noissa luonnonkumisissa lateksia, sekai se yleensä allergisoi. kondomeja on saatavana yhtä merkkiä lateksittomana, maksaa ihan sairaan paljon, merkki oli Durex-jotain.
luonnonkumi on juuri lateksia

Kondomeja on ainakin pari merkikiä, Durex Avantin lisäksi on Zenith

samahomma
Hei!
Mulla samanmoisia allergioita. Mulle kuitenkin käy ihan se perus Pirkka side, ja S-ryhmällä on joku vastaava (en muista, mutta se halvin, liikkeen omaa merkkiä). Ne on siis halvimpia, mutta eivät tee ihottumaa, kuten allwayssit ja libressset-niitä ei voi käyttää!

Yhteistyössä