Allergisen äipät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä tiedän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä tiedän

Vieras
Eli viikon verran pojan kakka (1,5 v) ollut löysää, limaista, keltaista ja rakeista. Voisikohan olla allergiaa, pojalla kuivat posket ja vauvasta asti ollut unissaan kova melskaamaan (itse olen pitkään miettinyt että voisiko johtua suolistosta). On itkenyt unissaan, jatkuvaa kiehnäämistä ym levotota unta. Paukuttelee myös paljon ja kakkaa 2-5 kertaa päivässä, syö myös isoja annoksia tavallista kotiruokaa ja joskus purkkiruokaa. Yleensä kakka on kiinteää, tosin väri saattaa vaihdella aika paljon.

Mpr-rokotteesta viikko, ja hampaita tulossa eli nykyinen kakkakoostumus voi johtua siitäkin. Mutta mistä sitä osaa edes epäillä allergiaa, kun lukee esim. suolisto-oireista niin kaikki sopisivat. Poika on kuitenki virkeä ja kasvaa.

Eli olisiko syytä mennä lääkärin puheille? Onko selkeitä oireita, koska tulisi epäillä allergiaa. Pystyykö sitä itse mitenkään testaamaan tms, mitkä ovat yleisimmät aiheuttajat (maito, viljat?) Tuntuu kauhealta jos olen tietämättäni altistanu pojan jollekin mikä aiheuttaa kurjia oireita. Kiitos.

Voi testa niin,että poistat jonkun tuotteet esim. maidon ruokavaliosta ja muuten jatkat samaa ruokavailiota jos huomaat selvän eron kun ruoka-aine on pois niin on tod.näk. allerginen. Kun kyseessä on suolistoperäinen oire niin silloin pitää ruoka-aine pitää kauan pois koska suoliston pitää antaa rauhoittua. Siinä menee noin 2 kuukautta. jos et huomaa mitään eroa lisäät tuotteen takaisin ruokavalioon ja poistat seuraavan tuotteen ja teet samalla tavalla. Poikasi on sen verran nuori,että hänellä tuskin näkyy mitään pric-testeissä,ne ovat muutenkin mielestäni turhaa lapsen rääkkäämistä.

Jos nyt välttämättä haluat voit pytää neuvolalääkäriltäsi lähetteen lastenpoliklinalle.

Ps Nämä ovat omia neuvoja oman kokemuksen perusteella

lapsi olla virkeä ja kasvaa hyvin jos allergia? Mitkä oireet saivat sinut epäilemään allergiaa? Pojalla käy joskus myös niin että kun juoksee kovaa tai riehuu niin alkaa yskiä, tätäkin mietin että onko jotain hengenahdistusta. Neuvolasta ei mitään apua....

Yhteistyössä