Allerginen rintsikoille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kokemuksia?

Vieras
Siis oikeesti,kertokaa joku minkä ihmeen takia mulla kutisee jatkuvasti iho niiltä kohilta joihin rintsikat osuu. Kutina on ihan kamala eikä johdu pesuaineesta. Ostin uusia vanhojen tilalle,mutta sama ongelma jatkuu aina vaan. Ainoastaan imetysliiveistä ei ole tullut mitään,mutta en viitsis semmosia käyttää kun imetysajasta on ehtinyt vierähtää jo vuosi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oisko ne liian tiukat ja siks pikkusen hiertävät ja alkavat kutittaa ?

No siis mä epäilin tätä sitten jo itsekin koska vaiva on todellakin jatkunut jo pitkään,menin ihan varta vasten tälläseen alusvaateliikkeeseen ja pyysin jo myyjältä nolonä apua. Mutta ei,sama vaiva aina vaan. Tuntuu oikeesti todella kiusalliselta,etenkin kun on sattunut saamaan sukurasitteena isot ryntäät ettei voi ilman liivejäkään olla:(

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Onko sulla erilaisia liivejä kokeilussa? Ainaki kaarituet, erilaiset pitsit yms. voi kutittaa.

On erilaisia kaappi puolillaan. Tosiaan ainoot joista en ole saanut mitään ihottumaa tai kutinaa on imetysliivit,eli niistä puuttuu se jokin,mitä näissä kaikissa muissa on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Onko sulla erilaisia liivejä kokeilussa? Ainaki kaarituet, erilaiset pitsit yms. voi kutittaa.

On erilaisia kaappi puolillaan. Tosiaan ainoot joista en ole saanut mitään ihottumaa tai kutinaa on imetysliivit,eli niistä puuttuu se jokin,mitä näissä kaikissa muissa on.

Tekokuitu? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PölyHousu:
olet vissiin sit allerginen.Triumphilta löytyy muutama malli missä on puuvillaset reunat,mut ne ei ole sit mitään kauheen nättejä :D

No sillä ulkonäöllä ei oo tässä tilanteessa merkitystä,löytääkö noita siis ihan tavis kaupoista?

Äidilläni oli sama vaiva. Hän loppujen lopuksi ompeli itse puuvillakankaasta suojat niille kohdille mihin ihottumaa tuli. Siis hänelle tuli vain rintaliivien reunoista,olkaimista ja hakasista kutinaa ja näppyläistä ihottumaa. Kokeile myös puuvillaisia urheiluliivejä!

Alkuperäinen kirjoittaja oisko:
Voisko sulla olla latex allergia? Eli siis kumiallergia. Sitähän on myös alusvaatteissa...

Itseasiassa muuten on! En voi esim käyttää töissä luonnokumisia suojahanskoja. En myöskään ole voinut ikinä käyttää kondomeja koska niistä on tullut myös oireita.

Mul tulee kanssa joskus. Itse miellän, että se tulee kaarituellisista, vanhat alkaa hankaamaan justiinsa kainalosta. Tai sit jos tosiaan jää pesuainejäämiä. Mistä tiitä ettei tule pesuaineesta? Käytätkä jotain lv:tä tai vastaavaa hajusteetonta, entä pesetkö käsin vai koneessa? Minä yleensä laiskana koneeseen laitan, joskus jää selvästi pesuainetta kun lyhyellä ohjelmalla kylmässä vedessä ne menee. tuplahuuhtelu auttaa.

Voisko sulla olla latex allergia? Eli siis kumiallergia. Sitähän on myös alusvaatteissa...

Itseasiassa muuten on! En voi esim käyttää töissä luonnokumisia suojahanskoja. En myöskään ole voinut ikinä käyttää kondomeja koska niistä on tullut myös oireita.

Noniin, siinäpä se.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mul tulee kanssa joskus. Itse miellän, että se tulee kaarituellisista, vanhat alkaa hankaamaan justiinsa kainalosta. Tai sit jos tosiaan jää pesuainejäämiä. Mistä tiitä ettei tule pesuaineesta? Käytätkä jotain lv:tä tai vastaavaa hajusteetonta, entä pesetkö käsin vai koneessa? Minä yleensä laiskana koneeseen laitan, joskus jää selvästi pesuainetta kun lyhyellä ohjelmalla kylmässä vedessä ne menee. tuplahuuhtelu auttaa.

Mä olen koittanut huuhdella ja liottaa pesun jälkeen vielä puhtaassa vedessä mutta ei auta,käytän miniriskiä koska meillä on pesuaineherkkä lapsi talossa. Koneessa ja käsin olen pessyt,mutta ei tosiaan mitään eroa ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Noniin, siinäpä se.

Mä en oo osannut ajatellakaan et latexia ois rintaliiveissäkin. Kiitos sulle! Nyt tiedän mitä vältän kun liivikaupoille menen!

No olettaisin, että siinä syy sitten. Mulla on sama vaiva, mutta toistaiseksi en reagoi vielä alusvaatteille, vain kondomeille, hanskoille jne...ja esim. meidän portaiden liukuesteille :( Mutta siis yhden ihmisen kanssa juttelin ja hän sanoi tilaavansa alusvaatteensa jostain erikseen, ja en nyt kuollaksenikaan muista mistä, mutta eiköhän netistä löydy asiasta tietoa ja jotain kauppaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Noniin, siinäpä se.

Mä en oo osannut ajatellakaan et latexia ois rintaliiveissäkin. Kiitos sulle! Nyt tiedän mitä vältän kun liivikaupoille menen!

Jos niissä on kuminauhoja, niin... Voi kai olla. tuleeko pikkareista kanssa?

Saattaa johtua siitäkin, että imetysliivit on yleensä puuvillasia oeko-tex merkillä. Eli on tutkittu, ettei ole myrkyllisiä kemikaaleja mitä monista vaatteista löytyy. Kemikaaleillekin voi allergisoitua ja rintaliivit on hyvin lähellä ihoa niin oireet voivat näkyä helpommin. Itselläni tuli myös ihottumaa rintaliiveistä ja vaiva lähti juuri puuvillasilla öko-tex merkkisillä liiveillä.

Yhteistyössä