allergiatestit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anli

Vieras
Minkä ikäisenä on teidän lapselle/lapsille tehty allergiatestejä? Millaisia? Mä olen käyttänyt meidän pikkuista (6kk) lääkärillä, ihan allergia-sellaisellakin, eivätkä suostu testaamaan. Nyt sain kortisonipitoisen nenäsumutteen eikä tuokaan tunnu auttavan.

Pojalla on ollu räkäinen nenä, kirkasta räkää, kuusviikkoisesta asti. On myös atooppinen iho (ellei jopa ihan ihottumaa). Mä olen pessy ja puunannu asuntoa, vaatteet pestään allergia-ja astmaliittojen suosittelemilla aineilla. Mä en vaan kohta jaksa enää, yöt ja päivät valvotaan kun poika ei pysty kunnolla nukkuu (pahentu nyt ilmojen lämmittyä) ellei laita sitten nenätippoja, mutta rajansa niidenkin käytöllä...

Meidän neitokainen oli 4kk15pvä kun tehtiin prick-testit ja kaikkien yllätykseksi ne näyttivätkin maito- ja muna-allergiaa. Tosin hänellä allergiaoireetkin ovat ainakin toistaiseksi olleet puhtaasti ihottumaa.

meitin mukula oli vähän alle 4kk kun olimme pric-testissä ... ei näyttänyt mitään mutta kahden viikon maidottomuus kuurilla(neocate korvikkeen turvin) jonka jälkeen altistus testi ja jo 1 milli nannia sai pojan näppylöille.... vaadi lääkäreiltä palvelua kyseessähän on pieni lapsi joka ei itse osaa sitä vaatia! jos asut pääkaupungin läheisyydessä suosittelen pikku jättiä aivan ihanat allergia lääkärit ! toivotan sinulle jaksamista :hug:

Yhteistyössä