Allergiasta

• Viestiketjun aloittaja koiruus
  • Ensimmäinen viesti
koiruus
Meillä on kaksi koiraa ja kaksi kissaa ja vauva tulossa ens kesänä. Pikkusen mietityttää noi allergia jutut eli kannattaako ryhtyä lisätoimiin allergian ehkäisemiseksi. Lähinnä oon aatellut esim. ilmanputsaria makkariin. Onko muilla lemmikkien omistajilla kokemuksia, mitä ootte tehneet koirien ja kissojen omistajat?

Aamurusko
Me ei olla tehty yhtikäs mitään. Meillä on poika 2v4kk ja tyttö 7kk sekä kultainennoutaja, jonka karvanlähtö on tunnetusti aivan älytöntä. Molemmat lapset ovat terveitä, silittelevät koiraa päivät pääksytysten ja ovat muutenkin yhtä pataa koiran kanssa. Makuuhuoneet meillä tosin sijaitsevat yläkerrassa eikä koiralla ole sinne pääsyä. Meidän kummankaan suvussa ei ole ollut mitään allergioita, joten ei ole osattu oikeastaan edes ajatella koko asiaa. Pari kertaa viikossa imuroidaan.

Eiks jossai ollu jotaa juttua et sellaset perheet mis on eläimiä niin lapset on terveempiä tai jotai...
Meil kolme koiraa ja kaks muksuu (siis vanhin muksu 5 ja vanhin koira 7v) eikä kumpikaan muksuist oo allerginen millekään eläimelle (ainakaa vielä) enkä kyllä oo koskaa mitää ennalta ehkäsy juttuja tehny, joten älä turhaa stressaa, tulee jos on tullaksee, mut ei kantsi vielä murehtia... :D

nelli harmaana
Meillä poika 2,5 vuotta ja viikottain on tekemisissä viiden koiran kanssa, kaksi niistä on omia, sekä kolmen kissan kanssa. Yksi kissoista on mummolla, jossa poika on hoidossa viisi päivää viikossa. Mitään erikoistoimenpiteitä ei tehty kun poika syntyi.

Neuvolassa lääkäri sanoi että aika harvoin tulee mitään allergiaa jos vanhemmat eivät ole allergisia.

Minä mietin asiaa aikoinaan kun esikoista odotin, kun perheeseen kuuluu myös useampi karvainen jäsen. Terveydenhoitaja sanoi silloin että parempi onkin että eläimet kuuluu perheeseen jo raskausaikana tottuu silloin jo sikiöaikana. Enenmän lapset allergisoituvat silloin jos eläin otettaan lapsen ollessa alle 2v. en tiedä sitten perustuuko tämä mihinkään tutkimukseen,mutta meillä on nyt 3lasta ja kellään ei allergioita ole, vaikka niitä sukurasitteena onkin. Olen imettänyt 2 lapsistani ja yhtä en,mutta sillä en ole huomannut olevan mitään merkitystä. Älä turhaan eläimistä luovu, elätte sitten tilanteen mukaan jos lapsella oireita alkaa olemaan!!

Allergiaa et voi millään ehkäistä. Jos se on tullakseen niin se kans tulee. Meillä ei ole vanhemmilla allergioita ollenkaan eikä esikoisella. Nuorin onkin sitten ruoka-allerginen. Ja silti meillä on kissa. Poika on kohta vuoden ja kissasta ei ole tullut mitään oireita. Älä siis turhaan ainakaan luovu eläimistäsi.

meillä kans kaks koiraa ja kaks kissaa.mitään en tehny etukäteen enkä tee mitään toisin nyttemminkään kun tyttö on vuosikas.imuroin joka päivä karvat pois että vaatteet pysyy siistimpänä.mutta siinä se.mut imuroisin joka päivä ilman tyttöäkin koska neljästä lähtee niiiin paljon jo karvaa ja hiekkaa tulee sisälle.ei kannata ottaa painetta.se allergia tulee jos on tullakseen.itelläni on yliherkkyys koiralle ja kissalle, tosin en huomaa sitä käytännössä.todettu vaan testeissä.oon ilmeisesti siedättynyt.

Yhteistyössä