Allergiareaktio?? Vastatkaa pliis, jos mitään tiedätte...!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Olen ihan tumpelo allergioiden kanssa, olemme saaneet niiltä välttyä. Ainoastaan itselläni on joskus ollut jotain ei-niin-vakavaa, mut nyt sit...tänäaamuna heräsin, toinen silmä ihan turvoksissa, nenän vieressä isohko punainen laikku, jota kutisee vähän. Silmä on ihan kamalan näköinen ja ympärys punoittaa, silmä itse ei ole punainen tai kipeä. Turvonnut luomi on kipeä.
Ehkä aavistukset henki ahtaalla, mut se voi olla lievästä astmastakin johtuvaa, en tiedä.
MITÄ TÄMÄ ON??? Sain melkeen paniikin, kun katsoin aamulla peiliin...soitin tk:een, määräsivät puhelimen kautta allergialääkettä, mut onko tämä allergiaa ja mistä voi yhtäkkiä tulla????? Ainoa mitä erikoista illalla söin, oli hillat (lakat), joita en ole syönyt varmaan kymmeneen vuoteen. Sit otin Buranan päänsärkyyn ja menin nukkumaan.

Allergiareaktiolta kuullostaa. Mulla itsellä nokkosihottuma (punaiset laikut, vähän koholla, häviävät 24 h kuluessa) allergiaoireena sekä tuo limakalvoturvotus (angioödeema). Ota sitä allergialääkettä, mutta jos henki menee ahtaalle heti lääkäriin!

Oikeastaan mille tahansa voi allergisoitua vaikka on ennen normaalisti käyttänytkin, esim se burana, kosteusvoide, meikkivoide, ripsiväri, joku ruoka-aine tms.

Itselläni silloin tällöin silmäluomet turpoaa ja tulee nokkosihottumaa kasvoihin. Myös kurkku on turvonnut. Oon vuosien aikana todennut, että omien allergiaoireideni paras asiantuntija olen minä. Allergiatestit on tehty, mut ne ei ole selittänyt kaikkea.

Tsemppiä, ja jos hengitystiet lähtee tosissaan turpoamaan, niin soita 112. Kannattaa myös pyytää lääkäriltä resepti Epipen-kynään, jolla voi antaa itse pistoksen vaarallisessa tilanteessa.

Oisko lintukirppu puraissut? Niistä tulee ikäviä kutiavia patteja ja voi vielä tulla punaisia renkaita puremakohdan ympärille, jopa 10cm halkaisijaltaan laikut. Ota se allergialääke ja seuraa tilannetta.

Ei näy mitään pistos/puremajälkeä kasvoissa. Otin sen allergialääkkeen ja pistin kortisonivoidetta ohuesti, noin tunnin päästä siitä alkoi haalistuun...vielä ovat, mut ei niin pahana ku aamulla. Allergiaa siis? Tuo punainen, kohollaanoleva, kutiava laikku on nenän vieressä siis ja sitä vähän polttelee, samoin polttelee koko sen puoleista sierainta. Tosi outoa, ainakin minulle.
Silmä alkaa olla normaalisti auki, vaikka vielä ympärys punoittaakin.
Pähkäilen hulluna, mistä tämä on tullut...sitä on vähän hukassa, ku ei tällasia kokemuksia aiemmin.

Hei!

Minulla on useasti ollut samanlainen oireisto, jonka olen nyt yhdistänyt ibuprofeeniin. Menee minulla ohi allergialääkkeillä, tehokkaalla kortisonitabletilla nopeimmin. Ehkäpä sinunkin kohdallasi on kysymys ibuprofeeniallergiasta.

T

Yhteistyössä