Allergialääkkeestä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiiti"

Vieras
Jos oletettavissa on altistus huomenna, niin pitääkö setiritsiini (zyrtec, histec yms) ottaa mielummin jo tänä iltana vai vasta huomenna aamulla?
Onko tietoa/kokemuksia?

Meille oli ohjeena, ettei viikkoa ennen altistusta saanut käyttää zyrteciä. Duocort voidetta olisi saanut laittaa.

Eli ei kai ainakaan aamulla??? Altistuksessa sai sitten zyrteiciä, sen jälkeen kun oireet tulivat.

Mä ottaisin illalla mutta ota huomioon ettei yksi välttämättä mitään auta. Näitä kyseisiä tabletteja pitäsi syödä säännöllisesti allergia-aikaan jos haluaisi niille varmasti hyvän vaikutuksen!

Ja pieni vinkki, nämä zyrtec, histec yms väsyttää ihan pirusti, siksi itse otan aina iltaa vasten:)

Siis altistus allergeenille, ei kuitenkaan testeissä lääkärin luona?
Aikuisena ottaisin sekä tänään että huomenna. Jos vaikka olisin allerginen kissoille ja huomenna menossa kylään.

[QUOTE="vieras";23766282]Mä ottaisin illalla mutta ota huomioon ettei yksi välttämättä mitään auta. Näitä kyseisiä tabletteja pitäsi syödä säännöllisesti allergia-aikaan jos haluaisi niille varmasti hyvän vaikutuksen!

Ja pieni vinkki, nämä zyrtec, histec yms väsyttää ihan pirusti, siksi itse otan aina iltaa vasten:)[/QUOTE]

AARGH mä tajusin koko jutun väärin. Kyse oli siis altistuksesta, eikä suinkaan jostain allergiaa aiheuttavasta tilanteesta. sorrrrrry!

Kiitokset! Taidan ottaa "varman päälle", ja nappasin yhden nyt illalla ja toisen aamulla. En usko yliannostukseen kuolevani, kun en säännöllisesti joudu kyseistä lääkettä käyttämään.
Ja tosiaan, ei ole mistään lääkäritesteistä kysymys vaan nimenomaan oireiden hallinnasta normaalissa elämässä. :)

[QUOTE="vieras";23766282]Mä ottaisin illalla mutta ota huomioon ettei yksi välttämättä mitään auta. Näitä kyseisiä tabletteja pitäsi syödä säännöllisesti allergia-aikaan jos haluaisi niille varmasti hyvän vaikutuksen!

Ja pieni vinkki, nämä zyrtec, histec yms väsyttää ihan pirusti, siksi itse otan aina iltaa vasten:)[/QUOTE]
kannattais käyttää jotain vähemän väsyttävä, kuten tuulix tai muu loratadiini.

Siis mikä altistus? Ennen lääkärissä tehtäviä altistusiahan ei noita saa yleensä käyttää pitkään aikaan.

Mutta jos tosiaan on, että joudut johonkin paikkaa, missä on sinulle jotain allergiaa aiheuttavaa, niin aamulla varmaan ottaisin, jos ei heti aamusta ole tuota juttua. En ole huomannut setiritsiidin mitenkään erityisemmin väsyttävän, meidän allergiset lääkitään aina aamuisin. Tai tuo perheen vanhinn ei niitä syö, sanoo kyllä huomaavansa, että se pelkkä allergia (tällä hetkellä koivu) itsessään pistää väsyttämään. Olen yrittänyt saada kokeilemaan noita tabletteja, jos niistä olisi jotain apua.

Yhteistyössä