allergialääke raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allerginen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allerginen

Vieras
Onko olemassa sellasta reseptivapaata lääkettä jota sais ottaa raskaana...oon menossa serkulle kylään ja niillä on kissa..Oon allerginen kissoille (nenu vuotaa ja silmät kutisee)...Kissa on kyl hoidossa mut jos oireita kuitenki tulee, en oo vuosiin ollu tekemisissä kissojen kanssa joten en tiijä yhtään onko "oireet" pahentunu tai lieventyny. Oon enne pystyny olemaan samassa huoneessa jso nyt parit kerrat aivastanu, mutta jos kosken ni sit alkaa oireet heti...

TAYS:ssa mulle suositeltiin ensisijaisesti Ataraxia. (Taitaa olla reseptivapaa.) Jos se ei käy, niin Histec (ja muut samaa ainetta sisältävät) on kuulemma seuraavaksi turvallisin. Mutta suosittelivat pysymään Ataraxissa, onneksi se on itselläni toiminut.

Ok, pitänee soitella sit maanantaina neuvolaan ja kysellä sieltäkin ja apteekkiin kyseleen kanssa...voihan se olla et en niiin pahasti oireile kun ei oo kissakaan kotona, mut ainahan sitä karvaa sielä tietty on vaik kuin on jynssätty...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mulle sanottiin, että kannattaa suosia nenäsuihkettä, silmätippoja noiden antihistamiinien sijaan, että parempi jos nuo riittää, kun vaikuttavat paikallisemmin.

Nämä sanottiin myös itselleni TAYS:sta. Mutta jos siis tabletteja tarvitsee, niin sitten yllämainitsemani.

Yhteistyössä