Allergia ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja sunni
  • Ensimmäinen viesti
sunni
Heips1

Käyttääkö kukaan odotusaikana vapaakauppatavarana ostettavia allergialääkkeitä?
Mulla on nyt niin pahat allergiaoireet,etten taida ensi viikon tiistaihin jaksaa, jolloin on lääkärin aika.

Heinixessä taidettiin muistaakseni sanoa että neuvottele lääkärin kanssa läytöstä jos olet raskaana, kun taas aika monessa sanottiin suoraan että ei saa käyttää.
Jos ottasin tabun yhtenä tai kahtena päivänä, mitä se voi sikiölle tehdä?

Mä en kyllä käytä käsikauppalääkkeitä mutta zyrtek ja cetiritsiinipohjaiset lääkkeet on aikas turvallisia raskausaikana,vaikkakin suositushan on että oireita hoidetaan paikallisesti koska se vaikuttaa vauvaan paljon vähemmän kuin tabletit.Esim.nenäsuihkeella ja silmätipoilla.Mä oon koko tän raskauden joutunut käyttämään allergia nenäsumutetta,mut niiden verenkiertoon menevä määrä on niin minimaalinen että ei pitäisi vaikuttaa vauvaan millään tavalla.

sunni
No joo, mutta kun ne allergia nenäsumutteet ei auta ollenkaan :(
Huomenna otan riskin ja otan tabletin heinixiä, on setiritsiinipohjainen. Ja toivon sadetta, että tää pahin pöly katoaisi. Täällä ei ole sataanut 2 viikkoon. Lisäksi talossa remontti, ja pölyä joka paikka täys :s

Mä olen kysynyt kahdelta eri lääkäriltä asiasta ja sain ihan reseptillä kuurina kesän ajaksi Heiniksiä. Yritin ottaa vain joka toinen päivä, mutta vain jatkuva päivittäinen lääkintä auttaa kamaliin oireisiin. Olen ottanut rv8 saakka.

sunni
Okei, lohduttavaa tietää.
Minä arvelin kokeilla jos pärjäisi et ottaisin vaan nyt kun pölisee ja pölyää näin saameristi, pri päivää edes. Tänään otin ekan ja nyt on olo hivenen helpompi.

Paikallisesti suositeltaan vaan käytettäväksi. Vain yhtä tablettia "saa" käyttää raskausaikana ihan ohjeidenkin mukaan... nimeä en nyt muista, mutta huikkaan, kun tulee mieleen. Tämä on siis ainoa, jossa lääketehdas sanoo ohjeissaan, että voi käyttää raskausaikana. Itse olen kuitenkin käyttänyt sitä vain 1 odottaessani ja 2 muuta odottaessani olen käyttänyt jotain muuta kuin normaalisti käyttämääni Kestineä. Tällä kertaa lääkäri oli tiukkana ja antoi vain nenäsuihketta ja silmätippoja ja nenäsuihkeella pärjäsinkin koko kesän. Niissäkin suuria eroavaisuuksia.

Toivottavasti saat apua ilmeisesti pujoallergiaasi. Se on usein hyvin hankala, joten meilläkin raakataan piha ja naapurusto tasaisesti pujovapaaksi lapsen ja äitini allergian takia.

Yhteistyössä