Allegro-merkkisestä pesuaineesta kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On neljän vuoden kokemus Allegrosta. Sopii meidän perheelle erittäin hyvin, atoopikotkaan eivät pesuaineen vuoksi oireile. Pyykki tulee puhtaaksi, kaikkein pahimmille tahroille olen käyttänyt erikseen tahranpoistoainetta tai sitä pesuntehostajaa.

Omasta puolestani voin ainakin suositella täysin.

Tuleeko pesuntehostaja automaattisesti mukana, huuhteluaine pitää vissiin erikseen tilata?

No jatkoa sitten tuohon; Suositelkaas jotain hyvää pesuainetta?ja huuhteluainetta samaan syssyyn?

Alkuperäinen kirjoittaja Hanski:
Tuleeko pesuntehostaja automaattisesti mukana, huuhteluaine pitää vissiin erikseen tilata?

No jatkoa sitten tuohon; Suositelkaas jotain hyvää pesuainetta?ja huuhteluainetta samaan syssyyn?

Pesuntehostaja ja koneen pesuaine tulee automaattisesti aina mukana. Huuhteluainetta ei tarvitse.

Ilman valkaisuainetta valkopyykki harmaantuu aina, oli merkki mikä tahansa. Ihme kyllä, meillä nykyään LV ja Erisan saavat yhdenkin paketin aikana pojan ihon näppylöille.

Oon kokeillut myös, eipä sen kummempaa sanottavaa. Samanlainen kuin muutkin.
Noista näpyistä yms kun puhutte, niin onko niissä teidän pulvereissa (LV, Erisan jne.) zeoliittia? Jos on niin se saa ihon kutiamaan....ja pesukoneen menemään tukkoon ajan myötä.

Ihan ok. Olen käyttänyt yhden ämpärin tavallista ja yhden ämpärin plussaa sekä organisoinut pienen plussatilauksen isommalle joukkiolle. Posiitivista palautetta tuli. Jotkut tahrat ei välttämättä lähde, vaan täytyy laittaa uudestaan pesuun tahranpoistoaineen kanssa. Hyvää ja riittoisaa zeoliititonta ja hajustamatonta pesuainetta kuitenkin. Nämä ovat tärkeimmät valintakriteerit meillä pesuaineissa.

Nyt olen vaihtanut Erisaniin, koska sitä saa sekä zeoliitittomana että fosfaatittomana. Hinta on samoissa Allegron kanssa. Ja löytyy erikseen sekä valkaisuaineellinen että valkaisuaineeton versio. Meillä tosin on vain sitä coloria, kyllä sillä valkoinenkin puhtaaksi lähtee ja Allegron erillistä valkaisuainetta on vielä jäljellä.

http://www.erisan.fi/pyykki

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noista näpyistä yms kun puhutte, niin onko niissä teidän pulvereissa (LV, Erisan jne.) zeoliittia? Jos on niin se saa ihon kutiamaan....ja pesukoneen menemään tukkoon ajan myötä.

Nestemäisiä olen käyttänyt, eikä niissä ole zeoliittia. Joku vaan, mikä ärsyttää meidän perheen herkkänahkaisimpia ;).

Allegron hinta varmaan menee samoihin ihan marketin pesuaineidenkin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Nestemäisiä olen käyttänyt, eikä niissä ole zeoliittia. Joku vaan, mikä ärsyttää meidän perheen herkkänahkaisimpia ;).

Allegron hinta varmaan menee samoihin ihan marketin pesuaineidenkin kanssa.

Joo, noissa nestemäisissä ei yleensä olekaan. Ajattelin että pulveri käytössä. Joo en itsekään pidä tuon allegron hintaa ollenkaan pahana (c=

Meidän perheen pyykit on sillä pesty nyt toista vuotta. Kokeilin kaikki mahdolliset pulverimerkit läpi, koska kone on ihan p*ska. Kaikki pesuaineet, joissa on täyteaineita/saippuaa tekee pyykkiin harmaita likaraitoja. Ei auttanut koneen tehopesut ja 90' tyhjäkäynnit vaikka joka pesun välillä. Meinas mennä hermot!!!!!!! Koneen myyjä 'pesi kätensä' vastuusta ja melki suoraan sano mun kuvittelevan koko asian(sössötti vaan, kuin nykyajan koneet käyttää niin vähän vettä, että pesuaineiden saippua kerääntyy pyykkiin, sen sijaan että huuhtoutuisi pois). ARGH!!!!!!
Allegros tulee mukana se koneen tehopesu ja sen jälkeen on vain allegrolla meillä pesty. Eikä ole p*skarantuja enää pyykis näkyny.

Meillä ei enää muuta käytetä!

Atooppisen lapsen iho pysyy kunnossa, eikä kutia. Meillä on tahratkin lähteneet ihan siinä missä BioLuvilillakin. Ja todella kätevää hakea kerralla 8kg Allegro plussaa matkahuollosta, ei tarvitse joka viikko kaupasta raahata. Kone pysyy puhtaana ja pyykki tuoksuu vain ja ainoastaan raikkaalle. Ja ei sisällä zeoliittia, huuhtoutuu hyvin. Käytössä edullista!

Meillä oli kauhea likaviemärin haju toista vuotta pesuhuoneessa. Huuhdottiin putkia ja puhdisteltiin lattiakaivoa. Putkimieskin kävi tutkailemassa hajuja, mutta aina vaan haisi. Allegron jälkeen kertaheitolla haju hävisi - siis SE OLI PESUKONE KUN HAISI. Nyt olen käyttänyt jo 4 purnukkaa Allegroa, enkä mistään hinnasta vaihda toiseen. Allegro oli hetken lopussa, ja kokeilin vaikka minkälaisia muita iho- ja hengitys- ystävällisiä pesuaineita, mutta ei löytynyt vastaavaa. Ennen kun käytin muita pesuaineita, pyykeissä oli harmaita raitoja/läiskiä, jotka näkyi tietysti vain tummissa vaatteissa, mutta oli koko pyykki täynnä. Jälkeenpäin ajattelin, että - HYI ! Alusvaatteissakin siis sitä töhnää !!! Tämäkin ongelma poistui hajun myötä.

[QUOTE="mä";23382228]Ei tuu toimitusta perille ja ku kysyy missä pesuaine viipyy, niin vastauksena jotain ihme piruilua eri sähköpostiosoitteesta! Tosi epäilyttävää!![/QUOTE]
Tänne tilattu jo monta vuotta ja ikinä ei ole ollut ongelmia. Ja sitä paitsi maksu peritään vasta laskulla, joka on paketissa, ellei ole luottotiedoton.

[QUOTE="vieras";23382390]Tänne tilattu jo monta vuotta ja ikinä ei ole ollut ongelmia. Ja sitä paitsi maksu peritään vasta laskulla, joka on paketissa, ellei ole luottotiedoton.[/QUOTE]

Ihan samanlaista pesuainetta kaikkien muiden pesuaineiden kanssa. Paitsi että on selvästi kalliinpaa. Eiköhän mielipide tullut siinä selväksi.

Meillä on kolmisen vuotta käytetty Allegroa ja tyytyväinen olen. Valkoiset pysyy valkoisina kun käyttää sitä pesuntehostajaa. Meillä nuorempi lapsi sai ihottumaa kaikista markettipesuaineista paitsi Erisanista ja tämä on kyllä sitä halvempaa. Meillä kestää yksi pönttö Allegro plussaa noin viisi kuukautta ja nelihenkisessä perheessämme pestään ainakin koneellinen päivässä.

Meillä käytetty jo useita vuosia, en vaihtaisi. Aiemmin tuoksullisilla marketeista saatavilla pesuaineilla tuli pyyhkeisiin jo pian sellainen tunkkainen tuoksu. Nykyään käytössä olevat pyyhkeet pysyvät raikkaan tuoksuisina seuraavaan pesukertaan asti (Allegroa käytettäessä siis). Vaatteet eivät tuoksu pesuaineelle vaan puhtaalle. Ei aiheuta ihoreaktioita kenellekään perheestä. Luulisin, että pesukonekin tykkää.

Tämä on loistopalsta. Jos joka viides kirjoittaa tuotteesta jotain hyvää, silloin tuote on erinomaista.
Ne neljä viidestä voivat olla onnellisia, että on tällainen palsta johon voi purkaa agressioitaan. He ovat ylensää niitä jotka eivät tykkää mistään. Siitä hinnasta:Tehtaan mukaan; jos pesee Allegro Plussalla kerralla seitsemän paitaa, saa koko viikon aamulla puhtaan hajuttoman paidan 2,4 senttiä per päivä. Jos ei 2,4 senttiä ole, onko sellaisella enää mitään paitojakaan?

Yhteistyössä