Alle viikossa tullut noin 30 000 venäläistä Suomeen

Viikonloppuna 17 000, perjantaina 7 000 ja torstaina 6 500. Suomi päästää siis rajan yli kansalaisia, joiden valtio on sodassa Euroopan kanssa.

Vuoden 2015 turviskriisi oli toki erittäin huono asia suomalaisrlle yhteiskunnalle, mutta esim. Somalia tai Irak eivät uhkaa Suomea. Venäjä sen sijaan uhkaa: se on julistanut Suomen epäystävälliseksi maaksi, on tehnyt hybridi-iskuja Suomeen ja käy energiasotaa Eurooppaa ja siten myös Suomea vastaan.

Tämä on pahempi kuin 2015 mamuvyöry.
 
vierailija
Mun käy sääliksi tavallisia venäläisiä. Siellä asuu ihan tavallisia lapsiperheitä jotka haluavat viettää turvallista elämää, eivät sotia.
Voi olla että tänne tulee vakoojiakin, mutta kyllä mä ottaisin tänne sellaiset ihmiset jotka oikeasti haluaa vain välttää sodan
 
Saavatko suomalaiset miehet lähteä sotaa karkuun?
Täähän on vähän ristiriitainen juttu. Eikö me tavallaan toivottais, että venäläiset miehet karkaisi maasta ennemmin kuin menisivät sotimaan Ukrainaan.

Noillehan pitäisi myöntää poliittinen turvapaikka, mutta laittaa johonkin valvotulle internointileirille. Tämä on varmaan vähän mahdotonta.

Totuushan on se, että olemme uudessa kylmässä sodassa ja näitä voisi tietyn näkökulman mukaan katsoa loikkareina.

Monihan oli ensimmöisenä epäilemässä, että nää olis pieniä vihreitä miehiä. No luulis, että Venäjällä ei oo resursseja enää käynnistää lisäoperaatioita muilla rintamilla.
 
Mun käy sääliksi tavallisia venäläisiä. Siellä asuu ihan tavallisia lapsiperheitä jotka haluavat viettää turvallista elämää, eivät sotia.
Voi olla että tänne tulee vakoojiakin, mutta kyllä mä ottaisin tänne sellaiset ihmiset jotka oikeasti haluaa vain välttää sodan
Ei venäjän kansa ole mitenkään irrallinen siitä mitä he tekevät Ukrainassa. Toki mielipiteitä on aina laidasta laitaan, mutta isossa kuvassa he kannattavat sotaa ja Putinia. Eli joutukoot vain rintamalle. Siellä on nyt jo nähtävissä kansan liikehdintää, kun äidit eivät halua poikiaan- ja vaimot miehiään rintamalle. Suomen ei tule toimia tässä minään paineen varaventtiilinä ja laskea painetta ottamalla venäläisiä tänne. Antaa paineen vain kasvaa, sillä mitä enemmän siellä kansa vastustaa sotaa, sitä nopeammin saadaan tämä loppumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja Palstapesu
vierailija
Ei venäjän kansa ole mitenkään irrallinen siitä mitä he tekevät Ukrainassa. Toki mielipiteitä on aina laidasta laitaan, mutta isossa kuvassa he kannattavat sotaa ja Putinia. Eli joutukoot vain rintamalle. Siellä on nyt jo nähtävissä kansan liikehdintää, kun äidit eivät halua poikiaan- ja vaimot miehiään rintamalle. Suomen ei tule toimia tässä minään paineen varaventtiilinä ja laskea painetta ottamalla venäläisiä tänne. Antaa paineen vain kasvaa, sillä mitä enemmän siellä kansa vastustaa sotaa, sitä nopeammin saadaan tämä loppumaan.
Juuri näin! Se on myöskin osa pakoterintamaa, että liikekannallepanoa pakenevat törmäävät seinään rajalla.
 

Yhteistyössä