Alle 6 euron pitsassa on usein jotain pielessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei raaka-aineet kumminkaan maksa paljoa...

Erikoinen väite :D

meillä saa pizzan, juoman ja salaatin hintaan 5.90 tuosta yritys saa vielä hyvät voito

Niin kun jättää verot ja sosiaalikulut maksamatta.

mä luulen että tää firma maksaa nuo kulut, ainakin palkkanauhassa ne otetaan. tuskin muuten kyseessä olin maailman suurin ravintola-alan yritys josvilppiä harrastettaisiin

Yleensähän nuo pikkuset pitsapaikat (1 ja 2 hengen) ovat auki aamusta noin 10-11 aamuyöhön 03-04 asti. 6 euron pitsoja täytyisi myydä 10 kpl tunnissa, että kauppa kannattaisi.

Ei tuo mikään suuri määrä ole..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei raaka-aineet kumminkaan maksa paljoa...

Erikoinen väite :D

ei ne nyt oikeasti maksa paljon.. JOs otetaan esimerkiksi vaikkapa se että ite tekis kotona Opera pizzan (Opera= kinkku ja tonnikala pizza ):
Tonnikala 1prk 1e, kinkku (puoli pakettia tai vähemmän ) n. 1e, juusto (1/4 palasta ) n. 0,75e, ketsuppi n. 0.20e ja pohjan ainekset n.0,50e eli yhteishinnaksi tulisi n.3,50e.. Ja nämä hinnat on normaalin vähittäis kaupan hintoja eli pizzeria yrittäjä saa noista hinnoista ainakin puolet vielä pois, joten ei paljon jää raaka-aine kustannuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Tuttu työskenteli pari vuotta sitten tukussa, osasi infota ne paikat mitä kannattaa vältellä. Yksikin yrittäjä osti aina vain vanhaa, missä paraskäyttöpäivä jo mennyt/lihassa tyyliin viimeinen käyttöpäivä oli ostopäivä...suoraan seisovaan pöytään :D muutamaksi viikoksi eteenpäin taas tarjottavaa.

tämä on totta. vanhentuneita tuotteita käytetään. yöks. ja sillä'hän menoja saadaan pienentymään.

pari kesää sitten olin Oulussa ja käytiin pitsalla, kaikki pitsat maksoivat neljä euroa. Oli kokoa ja täytettä ja paras maku ikinä. Vieläkin kuolaan kun muistelen niitä lättyjä. Maiskis.

Omalla paikkakunnalla toinen karvakäsi-pitseria myy kinkku-ananas pitsaa hintaan 4,5e ja toisessa saa päivän tarjous pitsan tai kebabin hintaan 4,9e. Ja hyvää on. Joensuussa, missä on näitä 3,5e pitsoja, niin niistä kyllä huomaa että juusto on halvinta ja rasvaisinta mahdollista, täytteitä on yleensä tosi vähän ja ne on ripoteltu vähän miten sattuu ja pitsa voi olla raakaa :P

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Toinen vaihtoehto on säästää raaka-ainekustannuksista.

Mitä tuoki sitte tarkottaa. Vähemmän täytteitä tai jotaki ööö-laatua...

Mun karvakäsi työpaikassa säästetään noissa raaka-ainekustannuksissa mm tekemällä itse. On huomattavasti kalliimpaa ostaa valmiiksi raastettua juusto kuin jos ite raastaa, sama koskee kebabbia. Jauhelihan paistamme itse myöskin. Tomaattipyreen laimennamme vedellä, ettei tartte ostaa valmiiksi lantrattua kastiketta. Emme osta göranin kebabkastikkeita vaan sekoitamme omat majoneesista. Myymällä juomia tekee myös voittoa.
peruspizzat maksaa meillä 5.5e, kebabpizzat ja -annokset 7e, salaatit 7e ja lisätäytteistä saa pulittaa 1e/kpl.
Pakko myöntää et 2-3 hiljaista päivää viikossa jolloin menee ehkä se 100-150/pvä, mut ke,pe,la myynti on 500-1000/pvä. esim eilen myynti oli lähempänä tuhatta ;)

Yhteistyössä