Alle 1v päiväkodissa.. (Ruokailusta)

• Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Onko jollakin pikkusta päiväkodissa, joka ei siis syö vielä normaalia ruokaa? Eli pitääkö päiväkotiin viedä itse vauvan ruuat, kuten tuttelit ja muut soseet, jos ei syö tavallista ruokaa? Vai miten?

Mutta siis 1 vuotiashan voi jo syödä normaalia ruokaa. Meillä vaan ystäväni oli totuttanut purkkiin sekä puurossa että ruuassa ja sitten ei poika suostunutkaan syömään päiväkodin ruokia kun söi 6kk ruokia.. oli pikkasen karheampaa..

tyrmistynyt lto
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Siel mis oon töissä, on nuorimmat reilu 8kk ja kyllä niille tehään keittiössä ruuat, ihan kuten muillekin. Ne vaan sit hienonnetaan ja niitä ei mausteta silleen kuten muille. Tuttelit tarvii viedä itse.
Päiväkodissako 8 kk vanha? Tahtoo tietää missäpäin??? Etelä-Suomessa?

Alkuperäinen kirjoittaja tyrmistynyt lto:
Siel mis oon töissä, on nuorimmat reilu 8kk ja kyllä niille tehään keittiössä ruuat, ihan kuten muillekin. Ne vaan sit hienonnetaan ja niitä ei mausteta silleen kuten muille. Tuttelit tarvii viedä itse.
Riippuu jos raskaus menny paljon yli, niin sit vauva reilu 8kk kun saa aloitta hoidon. Meillä poika 10kk kun sai aloittaa hoidon kun syntyi 3 viikkoa liian aikaisin.

bb
Meillä tulee päiväkodin puolesta sekä erikseen tehty ruoka että tuttelit tai itseasiassa mitä merkkiä suinkin käytti korviketta vuoden ikäiseksi asti. Sen jälkeen siirtyy normiruoalle ja maidolle, tosin aion sanoa että jättävät vielä suolakurkut ja makkarat pois leivän päältä (tulee ensiviikolla vuosi täyteen) kun ei niitä ole kotona vielä maistettu.

tyrmistynyt lto
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Riippuu jos raskaus menny paljon yli, niin sit vauva reilu 8kk kun saa aloitta hoidon. Meillä poika 10kk kun sai aloittaa hoidon kun syntyi 3 viikkoa liian aikaisin.
Joo, eihän tää kyl etes tähän ketjuun kuulu, mut on tää vaan todella hurjaa et ton ikäsiä päikkäriin laitetaan!!! On tässä taas tänäänkin tullu todettua se tosiasia, että on niin raastavaa katella pientä isossa päikkärissä, johon sen ikäinen ei vaan vielä kuulu!!! =(

Kippuravarvas
Mulla loppui esikoisesta ä.loma kun poika oli 8kk, aloitin loman 50pvä ennen laskettua ja raskaus meni 16pvä yli. Ei kylläkään hoitoon mennyt vauva.

siiri
Joo, eihän tää kyl etes tähän ketjuun kuulu, mut on tää vaan todella hurjaa et ton ikäsiä päikkäriin laitetaan!!! On tässä taas tänäänkin tullu todettua se tosiasia, että on niin raastavaa katella pientä isossa päikkärissä, johon sen ikäinen ei vaan vielä kuulu!!! =(
Toiset taas (kuten minä) haluaa lapsensa nimenomaan päiväkotiin, eikä missään tapauksessa perhepäivähoitajalle. Jos se sinusta on raastavaa kun toisten lapset on päiväkodissa, niin katso muualle.

tyrmistynyt lto
Siirille: Onhan se nyt raastavaa kattoo, miten pieni on hukassa isossa päikkärissä ja joutuu jo niin pienen' ehdollistumaan tiettyihin rituaaleihin, vailla yksilöllistä rytmiä... vaikka päikkärin aikuiset parhaansa yrittääkin, se ei riitä. Pienen ansaitsemaa/ tarvitsemaa aikaa ja huomiota ei vaan voida antaa niin paljon ku lapsi tarvitsee ja haluaa.... Ite ainakin koen niiiin paljon riittämättömyyden tunnetta niiden ihan pienten lasten kanssa, jotka selvästi vielä kuuluisi kotiin omien vanhempiensa huomaan.

Mamma ja pojat: Raha ei todellakaan kasva puussa, ei.... tiedän sen! Itekin olen joutunut kasvotusten asian kanssa.... kun töihin oli mentävä.... mutta kotiin palasin.... lasteni luo.... arvot ja järjestys meni itsestä riippumatta täysin uusiksi... ymmärsin, ettei mikään ollut tärkeämpää kun omat lapset.... No joo, meillä tuli sairastumisiä, jotka johti tähän, mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna ilman sairauttakin, lapseni tarvitsi minua vielä silloin niin paljon, eikä sitä aikaa koskaan saa takaisin eikä mikään voi korvata.... Raha ei kasva puussa, muttei myöskään lapset. =)

Yhteistyössä