All inclusivesta matkoilla kysymys... suuret hintaerot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "matkakuume"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"matkakuume"

Vieras
Lomamatkaa suunnitellaan ja all inclusive lasten kanssa houkuttelisi. Olen noita matkoja katsellut ja huomannut että all inclusiveissa on huimia hintaeroja. Halvimmillaan aikuinen alle 100€/vk ja kalleimmillaan n.400€/vk. Joo tiedän että hotellien tasoissa eroja ja siihen tuo varmaan korreloituukin.
Onko kukaan ollut tuollaisessa halvemman hintaluokan all inclusivessa? Kun hotelli vaikuttaa ihan ok (emme hae luksusta tai viittä tähteä). Mutta onko tuollaisessa halvemmassa syötävää riittävästi, vaihtelua... Tietty jos on halpa eikä miellytä niin sit voi käydä välillä muuallakin syömässä. Jos taas maksaa kauheasti niin sitten tulee tunne että ei vois muualla syödä ollenkaan, kun kerran on maksettu.

Kertokaa kokemuksia

Oltiin marraskuussa Teneriffalla all inclusivessa lasten kanssa ja hintaa viikolle tuli muistaakseni noin 120 euroa. Huoneistohotelli, tähtiä varmaan kolme.
Ihan ok oli vaihtelua, aamiainen oli hyvä ja runsas. Lounas ja illallinen myös buffetteja, joissa eri ruokia eri päivinä. Välipalat olivat minusta suunnilleen luokattomia, kun oli pizza, hampurilaista ja hodaria. Syötiin muuallakin.

Oltiin Santorininlla 3tähden hotellissa ja halvalla all inclusivella. Siihen ei kuulunut oheisohjelmaa, mikä moneen kalliiseen kuuluu tai mitään rantabaaria, perus alkoholijuomat muttei mitään drinksuja. Jätskiä ja voileipiä. Ruoka oli ihan hyvää ja aina oli lämpimiä ruokia 4 erilaista + salaattipöytä ja lisukkeet. Jälkiruokana jotain keksejä ja hedelmiä, ei sen kummempaa. Aina löytyi syötävää ja musta oli hintaansa nähden oikein hyvä :)

Yleensä hotellin omilta sivuilta viimeistään pitäisi nähdä mitä se all inclusive tarkalleenottaen sisältää. Joissain on esimerkiksi just toi, että ei sisällä juomia > luonnollisesti halvempi kuin sellainen missä saa juodakin rajattomasti. Joissain saattaa myös olla esim jotain jätskibaaria tai vastaava mikä kanssa vaikuttaa hintaan. Mutta kyllä oman kokemuksen mukaan myös ne halvemmat all inclusivet on ihan kelvollisia. Kerran oltiin yhdessä kohteessa 2 viikkoa ja silloin alkoi vähän kyllästyttämään samantyyliset ruuat, vaikka vaihteluakin toki oli.

Yleensä hotellin omilta sivuilta viimeistään pitäisi nähdä mitä se all inclusive tarkalleenottaen sisältää. Joissain on esimerkiksi just toi, että ei sisällä juomia > luonnollisesti halvempi kuin sellainen missä saa juodakin rajattomasti. Joissain saattaa myös olla esim jotain jätskibaaria tai vastaava mikä kanssa vaikuttaa hintaan. Mutta kyllä oman kokemuksen mukaan myös ne halvemmat all inclusivet on ihan kelvollisia. Kerran oltiin yhdessä kohteessa 2 viikkoa ja silloin alkoi vähän kyllästyttämään samantyyliset ruuat, vaikka vaihteluakin toki oli.

Meillä sisältyivät juomat hintaan, siis oluet, viinit jne. Myös cocktailit. Mutta olivat siis paikallisia juomia. Ja viikon all inclusive oli siis tosi edullinen.
Jätskiä oli muttei "baaria".

Paljon on eroja all inclusiveissa, niissä "paremman luokankin". Esimerkiksi saman matkan aikana oltiin viikko yhdessä, viikko toisessa hotellissa, joissa molemmissa oli all inclusive, joka oli aivan samoin sanoin kuvattu matkatoimiston esittelyteksissä. Eroa näillä kahdella all inclusivella oli kuin yöllä ja päivällä. Toisessa ruokaa oli valtavasti, se oli hyvänlaatuista, huoneessa oli omaa juomaa (sekä holittomia että holillisia) rajattomasti jne. Toisessa hotellissa ruokavaihtoehdot buffetissa olivat todella rajalliset (toki syödäksemme saatiin, mutta ensimmäisen todella hulppean paikan jälkeen vaikutti melko säälittävältä), ja omassa huoneessa ei ollut juomia ollenkaan, vaan ne piti aina hakea hotellin baarista, jonne oli matkaa niin paljon että ostettiin mieluummin omat vesipullot huoneeseen. Kun samankin hintaluokan all inclusiveissa voi olla näin suuri ero, voi halvemmasta odottaa varmaan ihan mitä vaan. Toki pitää ne perusedellytykset täyttää, mitä esittelyssä kerrotaan, mutta nehän voi täyttää niin kovin monella eri tapaa…

Kiitos vastauksista.

Noissa mitä olen katsellut niin on että paikalliset juomat sisältyy. Mitä se sitten tarkoittaa? Alkoholin perään ei olla, lasin viiniä nyt vois vaikka joku ilta ottaa. Mutta miten alkoholittomat, mitkä on paikallisia? Siis jotain tuoremehua, vai limsaa, pelkkää vettä?

[QUOTE="matkakuume";30678295]Kiitos vastauksista.

Noissa mitä olen katsellut niin on että paikalliset juomat sisältyy. Mitä se sitten tarkoittaa? Alkoholin perään ei olla, lasin viiniä nyt vois vaikka joku ilta ottaa. Mutta miten alkoholittomat, mitkä on paikallisia? Siis jotain tuoremehua, vai limsaa, pelkkää vettä?[/QUOTE]

Limua oli ainakin meillä tarjolla, samoin mehuja, kahvia, teetä jne. Ja tietty vettä, mutta ei pullokaupalla. Se ostettiin itse kaupasta.

All inclusiven maksaminen estää lähes täydellisesti nauttimisen muista hienoista ravintoloista joista saa esim. hyviä paikallisia ruokia. Itse olen yleensä ottanut hotellin aamiaistarjoilun ja syönyt muut ateria muualla. Ja kuka luhaa koko matkan ajan hotellin lähettyvillä? Päiväretket ja muut retket ym. saattavat pakottaa jättämään maksetut ateriat käyttämättä.

All inclusiven maksaminen estää lähes täydellisesti nauttimisen muista hienoista ravintoloista joista saa esim. hyviä paikallisia ruokia. Itse olen yleensä ottanut hotellin aamiaistarjoilun ja syönyt muut ateria muualla. Ja kuka luhaa koko matkan ajan hotellin lähettyvillä? Päiväretket ja muut retket ym. saattavat pakottaa jättämään maksetut ateriat käyttämättä.

Miten se sen estää? Me kävimme joka päivä syömässä ainakin toisen ruuan muualla.
Jos viikolla hintaa 120 euroa aikuiselta ja muistaakseni puolet lapselta, niin tuo jaettuna 21 on aterian hinta karkeasti, eli tuskin sitä kannattaa harmitella että joku kolmen-kuuden euron hintainen ateria jää hotellilla syömättä ;)

Sehän riippuu täysin siitä, mitä lomaltaan haluaa. Nautin siitä, ettei tarvitse säntäillä mihinkään. Ruokaa, juomaa, allasalueella oleskelua, rannalla uimista ja hotellin aktiviteetteja. Siinä on hyvän loman ainekset.

Olen kaksi kertaa olla ns edullisella allincillä. Toinen oli Tunisiassa ja oli ihan ehdoton, ei siellä muita ruokapaikkoja olisi ollutkaan. Kummassakin ruoka oli ok, juomaa sai baarista pitkin päivää (viini, olut, limu, vesi ja mehu ja jotain paikallista viinaa). Jätskiä meillä ei kuulunut ja huoneeseen vesi ostettiin kaupasta. Olivat hintansa väärtejä kyllä

Kerran ottanut pakon edessä ja toiste en erehdy. Hotelli oli neljän tähden, mutta all inclusive luokattoman huonoa. Joka päivä ranskanperunat ja spagetti, joiden kanssa ketsuppia ja majoneesia, samat liharuoat illasta toiseen, kalavaihtoehtona pelkkää kalapuikon kaltaista mössöä. Alkupalasalaateissa jotain yritystä, mutta käytännössä joka päivä samat porkkanaraasteet, kurkut, tomaatit, oliivit ja juustot tarjolla.

Meillä oli hanaviiniä illallisellä joka oli aivan karseeta, melkein kaikki sitä joivat.. Otin cokista...
Ruuat voi tosiaan olla pelkkää ranskalaisia yms ... Joten useimmiten teemme itse tai käymme muualla syömässä...

All inclusive on perseestä. Se on verrannollisesti sama kuin tennissukat&sandaalit, vyölaukku ja "I love Canaria" t-paidat.

Miksi kukaan haluaa reissullansa olla hotellin altaalla, hotellin rannalla ja syödä hotellin ruokia. Korkeintaan ymmärrän hotellin aamupalan, mutta usein jo sekin kannattaa lähteä syömään muualle. Ottakaa nyt ihmeessä paikka missä on myös suomenkielinen opas joka päiväretkellä tippukiviluolaan, suomalainen karaokebaari ja basaarit ihan hotellin nurkalla. Älkää menkö hotellin allasta pidemmälle (suolasta vettä meressä) ja puhukaa hotellin henkilökunnalle vain suomea (ymmärtää ne kuitenkin).

Hyvää reissua!

All incusive on aina kallis. Vaikka teilläkin se maksaisi satasen päivässä, niin mietihän... sillä satasella aikuinen syö ja juo ravintolassakin lounaat ja päivälliset. Jää varmasti ylikin. Ainoa missä ymmärrän all incusivet on että jos meinaa aamusta iltaan kiskoa drinkkejä ja kaljaa + syödä "extrana" siihen päälle. Sitten siinä varmaan säästää.

Että meinasit 100 e syödä ravintoloissa koko viikon... Ehkä jossain Aasian katukeittiöpaikassa voi onnistua, mutta noissa turistipaikoissa haluaisin nähdä. Halvimmat annokset on jotain 10 e pintaan, mutta sihen juoma ja tippi ja mahdolliset kattausmaksut, joita ainakin Välimerenmaissa harrastetaan. Pelkästään illallisiin saat helposti sen huntin menemään.

Että meinasit 100 e syödä ravintoloissa koko viikon... Ehkä jossain Aasian katukeittiöpaikassa voi onnistua, mutta noissa turistipaikoissa haluaisin nähdä. Halvimmat annokset on jotain 10 e pintaan, mutta sihen juoma ja tippi ja mahdolliset kattausmaksut, joita ainakin Välimerenmaissa harrastetaan. Pelkästään illallisiin saat helposti sen huntin menemään.

Aa.. luin väärin eli 100 e päivässä tarkoitit. Siinä tapauksessa kyllä pirun kallis all inclusive kyseessä.

All inclusive on perseestä. Se on verrannollisesti sama kuin tennissukat&sandaalit, vyölaukku ja "I love Canaria" t-paidat.

Miksi kukaan haluaa reissullansa olla hotellin altaalla, hotellin rannalla ja syödä hotellin ruokia. Korkeintaan ymmärrän hotellin aamupalan, mutta usein jo sekin kannattaa lähteä syömään muualle. Ottakaa nyt ihmeessä paikka missä on myös suomenkielinen opas joka päiväretkellä tippukiviluolaan, suomalainen karaokebaari ja basaarit ihan hotellin nurkalla. Älkää menkö hotellin allasta pidemmälle (suolasta vettä meressä) ja puhukaa hotellin henkilökunnalle vain suomea (ymmärtää ne kuitenkin).

Hyvää reissua!

Tähän vastaisin, vaikka en ole reissannut. Mutta nyt olen unelmoinut.

Meitä ihmisiä kun on niin joka lähtöön.
Itse jos lähtisin reissuun, niin ehdottomasti ottaisin tuon all inclusive-palvelun. Mulle lomaa olisi juuri se, ettei tarvitse huolehtia ruoasta, saisi olla liikkumati(olen lähes invalidi koiranomistaja, ja yh) ja ympäristö olisi rauhallinen. Ai että nauttisin, kun saisin löhötä paikallani, ja hakisin toisen tekemää safkaa välillä. Ja jos juomat on hyvät, niin ehkä joskus sellaisenkin.
Taidan laittaa reissun vakavasti harkintaan. Ei pidä ajatella niin mustavalkoisesti, sinä ymmärtämätön.

Hyvää reissua!

Ota nyt huomioon, että kirjoitat kaksplussan palstalla. Vatsauksena kysymykseesi: PIKKULAPSIPERHEET. Kun matkustimme mieheni kanssa kaksin, ei olisi tullut mieleenkään mennä AI -resortiin. Näin tulee varmasti olemaan myös silloin, kun lapset ovat jo isompia. Nyt on autuutta päästä AI -hotelliin, missä kaikki palvelut ovat lähellä. Jää se kaikki tuska väliin, kun ei tarvitse nälkäisten lasten kanssa etsiä syötävää kaupungin ravintoloista 5-6 ateriaa päivässä, lapset saavat itse valita mitä syövät (ja näkevät mitä valitsevat joten tod. näk. myös syövät). Pienten lasten kanssa on ihan tuskaa odottaa ruokaa ravintolassa ja on arpapeliä maistuuko tilattu ruoka. Ruokahetkistä ei nauti kukaan. Itse yrität lappaa ruokaa kauhealla vauhdilla suuhun, että ennätät syömään ennen kuin pikkuhepun kärsivällisyys loppuu. Resorteista löytyy myös suuri osa niistä aktiviteeteistä, mitä pikkulapsiperheet kaipaavat. Ei pienten lasten kanssa jaksa lähteä sivistämään itseään museoihin tai vaeltamaan kukkuloille. Kyllä sinne ehtii sitten myöhemminkin! Eli kyse ei ole sivistymättömyydestä tai moukkamaisuudesta, vaan elämäntilanteesta. Jos sinäkin hieman avartaisit maailmankuvaasi, niin sen varmasti ymmärtäisit. Eri elämäntilanteessa on erilaiset tarpeet. P.S kielitaitoni on oikein hyvä vuosien ulkomailla asumisen ja työskentelemisen ansioista. Koskaan emme ole kaivanneet suomalaisen oppaan palveluita. Tämän asian miellän enemmänkin eläkeläisiin liittyväksi; halutaan matkustaa vain Aurinkomatkoilla ja lentää Finnairilla.

All incusive on aina kallis. Vaikka teilläkin se maksaisi satasen päivässä, niin mietihän... sillä satasella aikuinen syö ja juo ravintolassakin lounaat ja päivälliset. Jää varmasti ylikin. Ainoa missä ymmärrän all incusivet on että jos meinaa aamusta iltaan kiskoa drinkkejä ja kaljaa + syödä "extrana" siihen päälle. Sitten siinä varmaan säästää.

Meidän kokemuksemme mukaan All Inclusive taas tulee huomattavasti halvemmaksi. Esimerkiksi nyt olemme lähdössä Kanarialle **** -hotelliin ja AI maksaa kahdelta aikuiselta 588€/vko. Kaksi lasta saavat ilmaisen AI:n aikuisten maksaessa. Tämä tekee 84€vrk/perhe. Millä ilveellä syö nelihenkisen perheen kanssa ravintoloissa kaksi lämmintä ateriaa, aamupalan, välipalat ruokajuomineen tuohon hintaan? Ehkä Thaimaassa? Kun matkustimme mieheni kanssa kaksin, ruokarahaa oli varattuna aina 1000€/vko kahdelle. Nyt tulee halvemmaksi syöttää koko perhe ja silti syömme paremmin/monipuolisemmin. Alkoholia emme juurikaan käytä.

Meillä oli bulgariassa ja oli huono. Ei mitään vaihtelua, melkein aina samat. Siitä oli kyllä mukava, että paikalliset juomat kuuluu. Lapsien kanssa hyvä ja helppo, mutta aikuiselle vähän huono kun on aina samat ruuat.

Sen AI:n yksi iso plussa on se, että ei tartte aina olla kaivamassa kuvetta kun joku muksu haluaa juotavaa, jätskiä jne. esim. siellä allasalueella oleiltaessa. Yllättävän paljon sitä vettäkin menee päivän aikana.. Omasta kokemuksesta kyllä on ihan ok hinta yleensä ollut, vaikkei niitä alkoholeja edes ole nautittu. Tarjonta sitten riippuu ihan hotellista.

Yhteistyössä