Alkuvuoden vai loppuvuoden vauva?

A-M
Jos saa "valita" niin alkuvuoden vauva. Meillä tyttö syntyi 02/08 ja seuraavaa kyllä kuumeilen myös ensi vuoden alkupuoliskolle. Itse olen syntynyt maaliskuussa, että ehkä se sitten vaikuttaa :whistle:

Mä en osaa neuvoa, mutta meillä on sekä alku- että loppuvuoden lapsonen ja odotusaikana pohdin ja toivoin että menis kuopuksen syntymä tammikuulle, mutta kun tuo joulukuun poika tuossa taapertaa nyt 1v, niin huihai, kouluja ehtii miettimään kun niiden aika on! Pitäytyisin hoitosuunnitelmassa.

Wilpuri
Meillä on kolme muksua joista yks syntyny helmikuussa, yks syyskuussa, yks lokakuussa ja tää meidän neljäs syntyy sit toukokuussa. Kaikki ovat tulleet jos ovat tullakseen.

Mä varmasti menisin suunnitellun aikataulun mukaan. Kuitenkin lapset kehittyy niin eri tahtiin että se loppuvuonna syntynyt koululainen voi olla paremmin koulumaailmaan sopeutuvainen kun se alkuvuodesta syntynyt koululainen.

Mä en ole itse mitään muuta "hyvää" vielä keksinyt siitä että itse on syntynyt ihan vuoden alussa kun että täytti 18 ennen kun muut ikätoverit. Tosin siinä vaiheessa sillä ei ollu kauheesti väliä kun kavereita oli vuottaparia vanhempia ja nuorempiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mä varmasti menisin suunnitellun aikataulun mukaan. Kuitenkin lapset kehittyy niin eri tahtiin että se loppuvuonna syntynyt koululainen voi olla paremmin koulumaailmaan sopeutuvainen kun se alkuvuodesta syntynyt koululainen.

Mä en ole itse mitään muuta "hyvää" vielä keksinyt siitä että itse on syntynyt ihan vuoden alussa kun että täytti 18 ennen kun muut ikätoverit. Tosin siinä vaiheessa sillä ei ollu kauheesti väliä kun kavereita oli vuottaparia vanhempia ja nuorempiakin.
Juu, tuota asiaa en mieti ollenkaan. Se on yksi vuosi elämässä kun muut saa käydä baareissa aikaisemmin, saada ajokortin jne.. eli ehtii kyllä.
Lähinnä noita oppimisasioita jne..

Meidän esikoinen on luokkansa paras, keskiarvo huitelee ysin pintaan ja on syntynyt joulukuun 18. päivä. Ei edes tehty mitään koulukypsyyskokeita, koska hänestä näki jo hyvissä ajoin, että pärjää kyllä. Ja jos näyttää, ettei pärjää, niin sit alottaa koulun seuraavana vuonna. Eihän se nyt maailmanloppu ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Meidän esikoinen on luokkansa paras, keskiarvo huitelee ysin pintaan ja on syntynyt joulukuun 18. päivä. Ei edes tehty mitään koulukypsyyskokeita, koska hänestä näki jo hyvissä ajoin, että pärjää kyllä. Ja jos näyttää, ettei pärjää, niin sit alottaa koulun seuraavana vuonna. Eihän se nyt maailmanloppu ole.
En maailmanloppua ajatellutkaan :D
Vaan yleisesti vaan mielipiteitä kyselin asiasta =)

Yhteistyössä