alkutuntemukset, mistä tunnistit raskautesi?

Hei rakkaat kanssa sisaret ja miksei myös veljet!!

Haluaisin herättää keskustelua siitä että mistä tunnistitte että olette " siunatussa tilassa" ? Antoiko vasta menkkojen pois jäänti ja testi teile vastauksen vai tunsitteko jotain syvällä sisimmässänne jo enne varmistusta että odotatte vauvaa??
Itselläni ensimmäisen raskauden aikana joka tosin päätyi keskenmenoon alkoi tuntemukset varmaankin jo toka viikolla. Tuntemuksia oli väsymys, herkät mielialan vaihtelut ( tyyneys/ itku), omalla tavallaan sisäisen rauhan löytyminen vaikka raskaus ei ollu suunniteltu tai edes odotettavissa, ja painon tunne ala vatsalla. Viikkojen lisääntyessä tuli myös ne pahoinvoinnit ja tiettyjen ruoka-aineiden himo ( mulla sillo tortilla sipsit ja taco kastike, rusina-kaneli leipä paahdettuna) sekä tiettyjen ruoka-aineiden inhottavuus ( sulanut juusto). Sekä unet jossa hoidan vauvaa tai lapset unessani joita ei normaalisti ole.
Itse olin silloin niin varma raskaudestani ettei siihen testejä tarvittu.
Nyt tilanne on hieman toisenlainen mukana vain ovat painon tunne alavatsalla , pientä nipistelyä ( onko se normaalia?) ja väsymys, myös itkuherkkyys ja sisäinen rauha sekä unet.
Siispä, kertokaa te myös kokeneet onko teillä ollut millaisia tuntemuksia enne varmistusta raskaudesta. Itse pitäis kai kohta kipaista apteekkiin hakemaan testi joka antaa sitten lopullisen vastauksen.
Kaikkea hyvää ja jaksamista toivottaen Tinamaria
 
Mulla oli kummallakin kerralla sama aavistus. Kuukautiset oli päivän myöhässä mutta se ei tarkoita minun kohdalla mitään. Huomasin raskauteni oikeastaan pissalla käydessäni koska se oli ihan erilaista ku "normaalisti".
Kävinkin seuraavana päivänä testin hakemassa ja plussaa oli.
Ensimmäisen raskauden sain tietää ku olin viikoilla 7+4 ja tämän toisen 4+1.
Kyllä se pissa taitaa olla erilaista raskauden alkuvaiheessa ja kaikkeen sitä kiinnittääkin huomion :LOL:
 
Ekaa en oikeastaan tunnistanut, sillä oireet ei minusta eronneet juurikaan niistä, mitä mulla on normaalistikin ennen menkkoja.

Tämän tokan tunnistin siitä, kun edellisestä raskaudesta oli vasta pari kuukautta aikaa, mutta yhtäkkiä kropassa oli samanlaisia tuntemuksia kuin silloinkin: nännit arkana, repäisykipuja ja mikä (mulla :xmas: ) tärkeintä, ne oudot sykevaihtelut, joita mulla oli ensimmäisenkin raskauden alussa ja joita silloin pelästyin (ja joista sittemmin olen oppinut, et ne on vain mun kropan tapa reagoida muuttuneeseen hormonitasoon). B) (p.s. tämän toisen raskauden "tunnistin" jo hyvissä ajoin ennen menkkojen poisjääntiä )
 
Ekalla kerralla oli olo, et entä jos kuitenkin. Silloin olo oli paljon oireettomampi kuin negakierroissa. Tämän toisen kohdalla lämpöjen vuoksi aloin miettiä raskautta (koskaan ei negakierrossa noussu illallakaan 37,6:een kun taas plussakierroissa kummassakin). Pienen pientä kuvotusta oli ollut ja tein testin ennen aikojaan. Roskishaamu. Joku sanoi, ettei tule viivaa aconin testiin ellei raskaana ole. Hieman toivo nousi.

Mutta sitten menkkojen alkamispvänä tuli tuhrua kunnolla ja toiveet meni sen siliän tien, koska aiemmin oli menkat alkanu aina tuhrulla. Seur. pvänä tuhruakaan ei tullut ja tein haamutestin. Olin onnellinen. Mut mistään en tienny varmaks et raskaana olen ennen kuin testin tein.
 
Mulla tässä 4. raskaudessa alkoi lievä kuvotus kolmannen viikon lopussa eli n. viikko ennen menkkojen alkua. Kuvotus tuli ja meni, mutta kun se aina vaan tuli seuraavanakin päivänä johonkin aikaan, niin mietin, että tässä saattaa nyt olla jotain. Mutta vielä selvempi oli jatkuva vessahätä - vaikka olisi just käynyt niin heti piti taas mennä uudestaan. Plussaonnea sinne!
 
Raskaus kävi mielessä päivää pari ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.Oltiin juuri tultu moottoripyörä reissulta ja ihmettelin kuin mua voikin pissattaa niin kovin.Ajettiin 50km pissalle 50km ja TAAS pissalle...Toinen juttu alkoi mietittymään kun kalja ei noussut lainkaan päähän.Menkka olo oli kylläkin (siis se alamahanippailu ja tunne että NYT ne alkaa).
Kotona samaisena päivänä mies huomautti mulle että näytätpäs hehkeeltä ,oot varmaa raskaana.Tein testin illalla myöhään jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa.Hyvin selkee +...
 
Nyt viimeksi aavistelin. Menkat olivat jääneet pois, turvottava olo, kamala palelu. Tää kesä ei ollut lämmin ja mua paleli koko ajan. Palelu oli jo lopulta niin voimakasta, että olin tilaamassa aikaa lekurille kun ajattelin, että tehdäänpäs testi. En olis kehdannut mennä mein omalle lekurille, että olisko kilpirauhasessa jotain häikkää kun palelee ja on paino noussut ja mensut jääneet..... :kieh: .
 
Ekan raskauden huomasin kun olin n. 9 viikolla...se alko mahakivulla ja oli hieman paha oli...kaveri sit sano et teeppäs varmuuden vuoks testi ja plussaa se näytti....tän tokan huomasin siitä ku tuli ekaks kylmä ja sit heti kuuma...ja kaveril samoja oireita ja se onki raskaana...testi näytti plussaa jo melkein 4 viikolla...ja nyt on ollu joka päivä huono olo mut onneks mitään ei oo tullu ylös... =)
 
Eiskoista kun aloin odottaa alkoi melko pian hajut ja monet ruuat ällöttää, ja alavatsaa särki. Testin tein kuitenkin vasta kun menkat olivat viikon myöhässä. Toista lasta odottaessa ei mitään tuntemuksia ennen testin tekoa. Ja tätä kolmatta aavistelin odottavani kun rinnat äkkiä turposivat.
 
Mulla on vähän tylsempi tapa huomata olevani raskaana. Nimittäin mulle pukkaa aina hiivatulehdus ja vielä oikein paha sellainen. Se on toistunut jokaisen raskauteni alussa jotain viikkoa ennen kuin menkkojen olisi normaalisti pitänyt alkaa. Muutoin ei ikinä vaivaavaa hiivaa ole ollut.
 
Mulla oli sellainen olo että varmasti olen raskaana jo noin viikkoa ennen kuin menkkojen piti edes alkaa. Oli vaan jotenkin tosi erilainen olo... yks juttu minkä huomasin oli uupumus, sellaiset kävelymatkat jotka tavallisesti oli aivan arkea tuntui yhtäkkiä ylivoimaisilta ja uuvuttavilta. Teki mieli nukkua vaan ja voimat ei riittäneet mihinkään. Sit tapahtui kummin juttu, eli SUKLAA alkoi maistumaan pahalle. Tavallisesti rakastan suklaata. Viimein tuli pistely rintoihin joka tuntui siltä kuin joku olisi piikillä pistellyt niitä.

Kuitenkin pari päivää ennen menkkojen oletettua alkua tuli tavalliset pms oireilut, yliherkkyys yms ja aloin jo pelätä etten olekaan raskaana. Kipujakin tais olla.
Lopulta en jaksanut enää odottaa ja päivää ennen kuin menkkojen piti ees alkaa mentiin miehen kanssa yhdessä ostamaan raskaustestiä, ja paksu plussa tuli niin pian kuin pissa koski tikkuun, ei siis travinnut edes odottaa puolta minuuttia!!
 
ihan ensimmäiset oireet niinä päivinä suunnilleen ku menkkojen piti alkaa oli nännien arkuus ja hirvee väsymys. Ennen ku menkat oli edes myöhässä, oireena oli aivan järkyttävän piinaava säärien kutina!! iltasin ja öisin raavin sääret melkein verelle! Tätä ei siis ollut ollut koskaan aikasemmin....
 
ekassa raskaudessa aavistelin, kun rinnat oli kipeinä, tosin uskoin vasta testin tehtyä. tämä uusi tulokas onkin saanut alkunsa kerta vahingosta ja olin varma raskaudesta, kolmen päivän päästä tapahtuneesta. alapäähän tuli sellanen paineen tunne, että mä vaan tiesin.mies väitti huuhaaksi mun tietämykseni sanoi että tuskin yhdestä kerrasta raskaaksi tulet.innoissaan kuitenkin oli, kun selvisi että oikeassa olin. =)
 
kiitos vastauksista . Olen keskustelun aloittanut ja vielkin ihan samassa tilanteessa :$ testejä oon kotona tehny , viimeisen viikko sitten ja negaa näytti. tässä siis menkkoja odotellessa. Ajattelin kyl käydä tk:ssa varmistaa ettei kyseessä ole mistään pahemmasta!! Onnea teille kaikille vastanneile!!
 
Ekassa raskaudessa tuli hirveet selkäkivut, joiden takia tein varmuuden vuoks testin ja plussaahan se näytti. Tokassa raskaudessa mulle paukahti huuliherpes ylähuuleen ja muutama finni otsaan. Siitä uumoilin et saattaisin olla raskaana. Ja niihän olinkin. =)
 

Yhteistyössä