Alkuraskausko??

Heips!

Menkkojeni pitäisi alkaa vasta 26.11.10, mutta minulla on aivan kammottavan kipeä alaselkä sekä maha, tästäpä siis asiaan.

Tunnen turvonneeni kuin ilmapallo mahastani, ilmavaivat ovat lisääntyneet, lievää ummetusta, jonkin verran joskus rintojen arkuutta, kahvikupin jälkeen max 20min ja pissalle, näläntunne kokoajan, siinäpä ne olivatkin :)

Eikä ajatteluani helpota, että avomieheni sanoi minulle eilen, että olen lyhyen ajan sisällä kuulema "lihonut" sekä rintani ovat kuulema jotenkin muuttuneet :D

Jos osaan raskauslaskuria jotenkin käyttää / tulkita olisin n. viikolla 3 (jos kyseessä raskaus), mutta voivatko nämä kaikki oireet ilmaantua näin "selvästi" muka näin alussa?

Haluaisin kuulla myös teiltä, teidän aivan alkuraskaudesta sekä oireista..

En nyt halua masentaa, mutta kannattaa muistaa että alkavien menkkojen oireet on aikalailla samanlaiset kuin alkavan raskaudenkin oireet. :)
Esim. ennen menkkoja naisen keho tarvitsee enemmän energiaa --> nälkä, PMS oireisiin lukeutuu vatsan turpoaminen, palelu, verenkierto lisääntyy kohdun alueella --> pissattaa, rintoja aristaa... Eli aivan samoja kuin alkuraskaudessa.

Itse olen ollut 4 kertaa raskaana, joista 2 lasta. Joka ikinen kerta kun raskautta ootti sitä sai kuviteltua itselle ties mitä oireita, mutta sitten niissä kierroissa joissa raskauduin tiesin vaan että nyt on napannut, menkat ei ala jne. Pääsääntöisesti kaikki oireilut alkoi mulla (ja varmaan muillakin) vasta kun menkkojen piti alkaa ja ne eivät alkaneetkaan.

Odotuksen odottajan aika on PITKÄ mutta malta vielä pari pvää ja tee testi jos menkkoja ei näy, sillä se selviää. :) Tsemppiä ja toivotaan ettei menkat ala. :)

Yhteistyössä