Alkuraskaus -tuntemukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kisu

Vieras
Lääkäri väitti siniin slmin, ettei pahoinvointia oo ennen kuudetta viikkoa. Havahduin itse raskauteen 3 viikon lopussa, siis ennen kun menkkojen ois pitäny tulla -pahoinvointiin ja väsymykseen. Ja raskaus ei ole oletettua pidemmällä.
Nyt kun 6 viikko on aluillaan, rintoihin kertyy nestettä, hajut ällöttää, mutta pahoinvointia ei oo. Se oli sitten kahden oksennuksen odotus, taas. Tuttua puuhaa.

Johtuuko aikaisin raskauden havaitseminen siitä, että on useampi raskaus takana? Kroppa on voinu aina hyvin raskausaikoina, kolmosen kohdalla melkeen 20 viikon pahoinvointi (henkiset syyt tosin laukas sen). Kävin salillakin viimeisellä viikolla hikoilemassa ja olin paremmassa kunnossa fyysisesti kuin kaveri joka ei ollu raskaana viel ullukkaan. On alkanu tää oman kropan ihmeellisyys ihmetyttää entistä enemmän vuosien vieriessä. Ja heränny kysymys, miksi raskausaikana voi tavallaan paremmin, vai johtuuko se siitä, että syö huolellisemmin, ottaa vitamiineja, ei juo (no, ei juo muutenkaan kummemmin), ei polta.

Miltä muista alkuraskaus tuntuu? Ja jos jollain on jääny huomaamatta että on raskaana, eikö mikään saanu mieltä kysymään onks kaikki ok?

Minä huomasin olevani raskaana viikolla 11+6 :D Esikoinen oli alle vuoden ikäinen ja luulin kuukautisten poisjäännin johtuvan imetyksestä (minulla oli ehtinyt olla 2 menkat), erostamme lasten isän kanssa ja stressistä. Jälkeenpäin kun ajattelin niin olihan niitä oireita; väsymystä, liikuttuneisuutta, pikkaista lihomista ja etovaa oloa. En vaan ollut tullut ajatelleeksikaan että voisin olla raskaana! Oli niin paljon muuta mietittävää :)

Nyt se pikku ylläri tuhisee tässä sylissäni, ikää kaksi viikkoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja hihhih:
Minä huomasin olevani raskaana viikolla 11+6 :D Esikoinen oli alle vuoden ikäinen ja luulin kuukautisten poisjäännin johtuvan imetyksestä (minulla oli ehtinyt olla 2 menkat), erostamme lasten isän kanssa ja stressistä. Jälkeenpäin kun ajattelin niin olihan niitä oireita; väsymystä, liikuttuneisuutta, pikkaista lihomista ja etovaa oloa. En vaan ollut tullut ajatelleeksikaan että voisin olla raskaana! Oli niin paljon muuta mietittävää :)

Nyt se pikku ylläri tuhisee tässä sylissäni, ikää kaksi viikkoa :)

oletko yh vai palasitteko lasten isän kanssa yhteen?