Alkuraskaus/totaaliunettomuus... Voiko esim. opamoxia käyttää?

Älkää tuomitko minua heti kun tälläistä kyselen :ashamed:

Olen viikolla 6+3.... Sain muutama viikko sitten tietää olevani raskaana ja lopetin lääkkeen joka oli määrätty minulle kipukynnystä nostamaa/unettomuuteen. Lopetin lääkkeen heti kun testi näytti plussaa ja siitä alkoi totaali unettomuus. Syömäni lääke oli muutenkin huono kun ei tehonnut ja sen lopetus olisi ollut edessä kumminkin. Söin sitä 5v... Mutta kun sen lopetin kävi näin :'(

Aluksi valvoin täysin 4 vrk putkeen ja nyt olen nukkunut aamuyöstä 2 tuntia. Nukahdan aamu 6 ja herään klo 8. Päivällä saatan saada nukuttua vajaa tunnin päikkärit, aina sekään ei onnistu. Olen ihan loppu :'( Minulla on kolme lasta joiden kanssa pitäisi päivisin jaksaa, lisäksi minulle on ilmaantunut kamala pahoinvointi. Se on voimakkainta yöllä ja aamulla..

Mietin mitä ihmettä teen? En jaksa näinkään? Tämä unettomuus on jo vaarallista sikiöllekkin. Minulla on kaapissa opamoxia ja olen sitä joskus käyttänyt unettomuuteen. Voikohan sitä käyttää? En jaksa enään tätä. Kävellessäkin huimaa, hiukset lähtee ja voin kaikinpuolin huonosti :snotty:

Ajattelin huomenna soitella teratologiseen mutta onko kellään kokemusta unilääkkeiden/opamoxin käytöstä raskaus aikana?

no mun mielstä myös soitat huomenna neuvolaan ja lääkäriin meno lienee paikallaan myös hyvin pikaisesti, tuo tilanne tuskin ratkeaa sillä että otat unilääkettä joka ei luultavasti ole suositeltavaa, uskon että rankka tilanne joten hae apua nopeasti.

Nyt asia on tarkistettu teratologisesta ja lääkäristä. Opamoxia voi käyttää. On tutkittu ja turvallinen. Netistä löytyy virheellistä tietoa että voi aiheuttaa kitalaki ja huulihalkiota. SE on teratologisen mukaan virheellinen 70-luvun tutkimus joka on kumottu....

Lääkäri määräsi minulle viikoksi 2x15mg viikoksi Opamoxia. Saa nähdä auttaako sekään kun unettomuus on menyt niin yli...

Jos lääkäri sitä määrää niin kyllä se on turvallinen. Siltä voi sitten kysyä, kuinka usein ja pitkään sitä voi käyttää. Toivottavasti löytyy apu ja unettomuus hellittää.

Allergialääke Ataraxia käytetään myös unettomuuteen, suurempina määrinä. Sen vaikutus on yksilöllistä. Kannattaa kysyä siitäkin lääkäriltä.

Tsemppiä, toivoo kroonisesta unettomuudesta kärsivä.

Olen myös silloin tällöin joutunut ottamaan puolikkaan nukkumiseen. Kärsin kroonisesta unettomuudesta. Minua tuo vaan väsyttää älyttömästi seuraavana päivänä ja kun lääke alkaa poistumaan elimmistöstä tulee tosi kamala olo. Sydän hakkaa yms. Ei oikein sovi mutta jollain on joskus nukuttava......

Hei!

Mulla myös oli unettomuutta kahden raskauden loppuaikana ja viimeisimmässä aika vaikeasti myös alkuajan. Loppuvaiheessa ainakin sain luvan käyttää Opamoxia muistaakseni silloin tällöin. Kyllä sitä lääkitystä täytyy käyttää, muuten on ihan loppu jo siinä vaiheessa kun vauva syntyy. Paremmin olen sitten nukkunut vauvan synnyttyä. Imettäminen unettaa ja sitten nukkuu ainakin kaikki välit mitkä saa.

Yhteistyössä