alkuraskaus ja virtsaaminen vaikeaa:( normaalia ko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv8

Vieras
jatkuvasti pissattaa ja pissaa tuleekin ihan normaali määrä mutta sitten hetkenpäästä saakin jo mennä takaisin vessaan ja taas pissaa tulee normaali määrä mutta tuntuu että rakko ei tyhjene kunnolla vaan saa tiristellä monta minuttia sellaisia pieniä liruja. pissatulehdis koe otettu ja se negatiivinen. kirvelyä ei ole. viime yö taasen mennyt valvoessa ja pissalla ravatessa liruja tiristelemässä.

Ihan normaalia, mutta muista kuitenkin juoda riittävästi vettä! Voi nimittäin kertoa myös pissatulehduksesta tai nestevajauksesta tuo pakkoliruttaminen. Pissatulehdus on hoidettava heti, jos sellainen iskee. Sitä jotenkin jättää helposti juomista vähemmälle, kun alkaa tuo vessassa ramppaamisen kausi, mutta se on aina huono juttu!

Ja joo, täällä loppumetreillähän se vasta vittumaista onkin, kun pissattaa muutenkin koko ajan, vauva potkii sinne virtsarakkoon ja pienikin pissahätä aiheuttaa supistuksia. :D

Mulla ei ole tuommoista vaivaa ollut, vaikka virtsaamistarve on tietysti lisääntynyt. Ehkäpä sulla on kohtu kallellaan sinne virtsarakon suuntaan, ja painaa sitä jotenkin normaalia enemmän? Toivottavasti helpottaa jossain kohtaa!

Kannattaa myös kokeilla "kouluttaa" rakkoa toimimaan normaalisti, eli silloin kun käyt pissalla, niin käyt rauhassa, nouset välillä vaikka seisomaan ja kokeilet uudestaan. Kun rakko on varmasti tyhjä, nouset pois. Sitten psyykkaat itsesi uskomaan, että nyt sinulla ei ole pissaa rakossa, eli jos tulee pissahätä se ei ole "aito" ja sitten pidät vähintään 1,5 tunnin tauon ennen seuraavaa vessareissua. Minulla tämä auttoi. Koska pissahädän tunne on myös psyykkinen juttu.

Mulla oli ihan samaa ja useaan kertaan katottiin pissasta ihan bakteeriviljelykin, mutta puhdasta oli. Jotenkin se kasvava kohtu vaan ärsyttää virtsarakkoa, niin että pienikin määrä pissaa tuntuu kamalalta hädältä. Oikeastaan pissavaivat ovat kyllä pysyneet ihan tänne rv 30 asti ja tuskin ne ainakaan loppua kohdin helpottavat. Nyt tosiaan pissahätä iskee salamana ja pissalle on meinaan sitten PÄÄSTÄVÄ ja sillä sekunnilla, koska pienikin pissahätä aiheuttaa mulle supistuksia ja supistuva kohtu meinaa väkisin tiristää pissan housuun plus toisekseen se vauvan rakkoon potkiminen tuntuu kamalalta jos siellä on vähänkin pissaa, tuntuu että menee housuun ihan just nyt. Vielä ollaan selvitty kuivin housuin, mutta puskapissa on kyllä jo tullut tutuksi. Paljon on kuitenkin juotava, koska myös kuivuminen aiheuttaa supistelua ja huimausta.

Juo karpalomehua tai osta niitä kapseleita. Ne auttaa virtsavaivoihin. Mulla oli pitkään tota synnytyksen jälkeen, välillä oli tulehdus, useimmiten kyllä ei. Ei oo normaalia se pikku liruttelu. Siitä voi kehittyä yliaktiivinen rakko.

mulla kuitenkin päivisin homma on ihan ok. mutta iltaisin ja öisin alkaa se ravaaminen varsinkin kun makaan niin saa mennä vessaan vähänväliä. nyttenkin olen käynyt vain 2 kertaa tänään wc:ssä. ensin aamulla klo8-9 ja toisen kerran n. klo 12
päivisin ei tarvitse niin lirutellakaan pitkiä aikoja tuolla vessassa riittää kun pissaa ja se on siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tunne lähinnä on sellainen että rakko vain ei tyhjene kunnolla:(

Se on kamala tunne. Tiedän sen paremmin kuin hyvin. Jos lompakko antaa myöden, käy gynellä tarkistuttamassa, tyhjeneekö rakko kokonaan vai ei. Ultralla näkee sen. Saat ainakin mielenrauhan.

melko varmasti sen tiedän että ei tyhjene koska ensin pissaan normaali määrän pissaa. jos nousen ylös ja istun uudelleen tulee miltei samainen määrä uudelleen pissaa. jos en pissaa uudestaan jää tunne virtsaputkeen että siellä on jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
melko varmasti sen tiedän että ei tyhjene koska ensin pissaan normaali määrän pissaa. jos nousen ylös ja istun uudelleen tulee miltei samainen määrä uudelleen pissaa. jos en pissaa uudestaan jää tunne virtsaputkeen että siellä on jotain.

Sun olis hyvä ottaa asia kunnolla puheeksi jossain, sillä jos rakkoon jää virtsaa, se on tulehdusriski.

Olen viikolla 18 ja minulla on kanssa pissaus ongelmia. Pissattaminen alkoi noin viinolla 5 ja siitä lähtien olen saanut ravata pissalla vähintään puolen tunnin välein. Yöllä saattaa mennä joskus noin 1 1/2 tuntia jos nukun kunnolla, muttas itten on jo ihan hirvee hätä. Minullekin jää pissaa aina "putkiin" ja kun olen pissannut niin "rämpytän" paperilla virtsaaukkoa hieman eli houkuttelen lopun pissan pois. ja sit jos ei ole käynyt pissalla ja naurattaa tai yskittää tai aivastuttaa meinaa tulla pissat housuun. Samoin myös liikunnassa.

odotan "innolla" loppuraskautta kun kohtu painaa vielä enemmän virtsarakkoon. PRKL.

Virtsarakko ei koskaan tyhjene kenelläkään kokonaan raskausaikana, vaan se on aina raskausaikana 30%-50% täynna. Kaikilla raskaanaolevilla. Se on täysin normaalia. Jos pissa ei muuten tule, kannattaa seistä kylppärinlattialla alaosa paljaana ja pissata seisten samalla kun suihkuttaa alapäätä lämpimällä vedellä. Tämä toimii myös synnytyksen aikana jos pissa ei tule. Ettei tarvitse katetroida synnytyksessä.

mulla kuitenkin päivisin homma on ihan ok. mutta iltaisin ja öisin alkaa se ravaaminen varsinkin kun makaan niin saa mennä vessaan vähänväliä. nyttenkin olen käynyt vain 2 kertaa tänään wc:ssä. ensin aamulla klo8-9 ja toisen kerran n. klo 12
päivisin ei tarvitse niin lirutellakaan pitkiä aikoja tuolla vessassa riittää kun pissaa ja se on siinä.
Päivällä pahempi ku menettää koko elämäm tolle asialle. Lääkärit ja terveydenhoitajat sanoo vaan et pärjäile..

Yhteistyössä