Alkuraskaus ja viiltelevä kipu alavatsassa

• Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti
Ihmetyttää
Moi,

onko kellään kokemusta, voiko alkuraskauteen (tai keskenmenoon) liittyä viiltelevää kipua alavatsassa? Olen nyt viikolla 6 ja kolmisen päivää on viillellyt, välillä tosi kipeästi. Mitään vuotoa ei ole tullut kuitenkaan, eikä menkkamaista jomotusta, selkäkipuja tms. ole ollut. Nyt tuli mieleen, että voisko tämä olla jotain muuta kuin raskauteen liittyää, virtsatulehdus tms. Pitäisköhän jo soitella tk:een vai vielä odotella. Kolmas lapsi on kyseessä, eikä koskaan ole ennen tällaista ollut.

vieras
Mulla alkoi viiltelyt noin viikon päästä hedelmöittymisestä. Kyseessä oli toinen lapsi. Viiltely ei ole jatkuvaa, mutta tulee esim. jos makaa kyljellään ja nousee nopeasti ylös tai vaihtaa sängyssä asentoa.

Niiskunen
Mulla on kans ollut tuollaista. Tosin mulla on 2 sektiota takana, etn ne viiltelyt on ollut siellä haavan seutuvilla. Nyt oli loppuraskaudestakin kamalia ne viiltelyt ja jouduin ihan yöks jäämään sairaalaan. Pois suljettiin riski ettei kohtu repeä.

vierailija
itsellä ollut molemmissa raskauksissa.. lääkäriltä olen niitä kysellyt ja sanonut että asiaan kuuluvaa.. ei kannata huolestua ellei ole runsasta verenvuotoa.. (ensimmäisessä raskaudessa itsellä oli pientä verenvuotoa ja viiltelevää kipua ja oli lääkärin mielestä raskauteen kuuluvaa) Kyllä raskauteen kuuluu kaikenlaiset ihmeelliset kivut joka puolella, eikä ne loppua kohden nöytä helpottavan.. aina tulee jotain uutta.. onnellista odotusta:)

Mun kokemuksella kyllä siihen alkuun kuuluu vaikka mitä erinäistä tuntemusta. Viiltelyä ja menkkakipuiluakin. =) Toki jos epäilyttää esim. pissatulehdus, aina kantsii viedä näyte (tosin mulla oli alkuun molemmissa raskauksissa aikalailla jatkuvasti pissatulehdusmainen olo rakossa, kun kohtu paisui eikä rakko ollu tottunut siihen. Mut tasoittui ajan myötä ...eikä siis ollut tulehdusta ...paitsi ekassa raskaudessa kerran.).

Nanna86
Mulla on viikot 4+3, testiin tuli plussa tosi aikasin.
Pientä viiltelyä jos liikkuu tosi nopeasti..esim. istunu pitkään ja sitten nousee nopeasti ylös ni viilää vähän.
Muuten on semmosta pientä kipuilua kohdun hollilla aina välillä.

Ap
Ok, kiitos! Eli mitä ilmeisemmin normaalia siis. Ja niinhän se on, että kun noihin eri kipuihin oikein alkaa huomiota kiinnittämään, niin niitä on tuntevinaan koko ajan...

vieras
Mulla oli niitä kans, varsinkin jos teki äkkiliikkeitä (nousi äkkiä ylös tai nosti jotain). Oon joskus kuullut puhuttavan repäisykivuista(?), liittyvät vissiin just kohdun kasvamiseen. En olis huolissani :)

Yhteistyössä