Alkuraskaus ja selkäkipu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rib
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rib

Vieras
Olen nyt vasta viikolla kuusi ja pari päivää olen kärsinyt kauheista selkäkivuista!! :(
Vatsakipujakin on, mutta ne ei juuri häiritse. Luulen että selkäkivut johtuvat raskaudesta koska mitään muutakaan selitystä niiden äkilliselle ilmaantumiselle en keksi.. Onko täällä muita jotka ovat jo alkuraskaudessa kärsineet selkävaivoista? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi loppuaika mutta tässä vaiheessa..??

Mulla aikoi selkäkivut kanssa ihan alussa, ja jatkuneet ovat pitkin raskautta. Nyt menossa viikko 24. Kävin ostamassa alaselkää tukevan tukivyön (mamabelt), jota aloin käyttää joskus viikolla 15 tai jotain, siitä on vähän apua ollut. Ja lepäily auttaa :)

Mulla kanssa alaselkä hiton kipeä, sellaisia kuukautiskipujen tapasia vihlomisia tulee jatkuvasti:( Olen itekkin tosi alussa(viikolla5) raskaana mutta toivottavasti kivut menee ohitte pian.Lämmin suihku on auttanut pahimpaan kipuun,,Voimia muille odottaville:)

Mulla on kans ihan älyttömät kivut alaselässä, vähän niinkuin menkkojen aikana... olen viikolla 5 vasta ja nyt pelkäänkin, että kipu johtaa keskenmenoon kun niitä on jo kaksi ollut... :-( Te joilla tätä kipua on alussa ollut, kertokaa kiltit, että se oli ihan normaalia ja että raskautenne jatkuu edelleen... :-)

Minulla oli ensimmäisen kolmanneksen ajan iskiastyyppistä, pakaraan säteilevää alaselkäkipua, mutta meni ohi. Nyt rv 33 eikä ole ollut pitkään aikaan mitään lukuun ottamatta öisiä kipuja, jotka menevät ohi asennon vaihtamisella.Olen kuullut, että aika monelle myös nuo menkkamaiset jäytävät selkäkivut menee vähitellen ohi. Muita vaivoja voi tietty tulla tilalle, mutta ei se aina niin mene, että lpppuraskaus olisi hankalampi.

Moi!
Mulla oli kanssa aivan alussa voimakkaita alaselkäkipuja, ei siis mitään lihaskipuja vaan kovaa jomotusta. Mulla ei muuten normaalisti ole koskaan selkä kipeänä, joten kyllä se raskaudesta johtui. Huomion arvoista on mielestäni se, että kahdessa aiemmassa raskaudessa, jotka paljastuivat tuulimunaraskauksiksi ei missään vaiheessa esiintynyt selkäkipua, eli mulla tuo selkäkipu taisi olla merkki siitä, että kakki olikin hyvin :)
t. Mama, nyt rv38

Juuri tuollaista jomotusta ja pakaraan säteilevää se kipu onkin ollut, nyt alkaa jo vähän helpotaa, koskee vain toiselle puolelle... mieilikin on vähän rauhoittunut...

Kiitos rohkaisusta! Mä juttelin erään kaverin kanssa asiasta myös, ja hänellä oli kuulemma ollut molempien raskauksien (kaksi poikaa) alussa ihan samanlaista kipua ja kaikki oli mennyt hyvin. Jospa se onkin sen merkki, että tulee poika :-)

Se kipu on siirtynyt alaselästä pakaraan päin ja säteilee siitä koko jalkaan, ilmeisesti se onkin jotain iskias-kipua... mikä helpotus :-)

Minulla oli myös alkuraskauden aikana (vikkojen 9 ja 10 aikana) alaselkäkipua noin viikon verran. Kipu oli oikeassa pakarassa hermokipuna, joka välillä oireili niin, että ei voinut astua oikealle jalalle. Ei ollut kuitenkaan varsinaisesti iskiaskipua, sillä kipu ei säteillyt jalkaan koko ajan ja ei polven alle, kuten iskiaskivussa yleensä.

Kävin vaivan takia fysioterapiassa ja terapeutti sanoi, että hermosärky voi hyvinkin johtua pelkästään hormonaalisista muutoksista. Sen jälkeen samanlaista hermokipua ei ole ollut, vaan se siirtyi lievempänä vasempaan pakaraan, joka siis oireilee vain silloin tällöin lievänä "tunteena". Toivottavasti kipu ei enää tulisi takaisin ja loppuraskauden ajankin selkä pysyisi kunnossa. Nyt menossa viikko 18.

Minä olen viikolla kuusi. Itselläni on ilmennyt selkäkipua - ei alaselkäkipua, vaan kipua selän keskipaikkeilla - pitkän istumisen yhteydessä ja muutaman kerran muutoinkin. Tuntuu, että selkä väsyy nopeasti. Koskaan ennen raskautta en ole moisista selkäkolotuksista kärsinyt. En tiedä voiko tämä johtua raskaudesta?!

Alkuperäinen kirjoittaja rib:
Olen nyt vasta viikolla kuusi ja pari päivää olen kärsinyt kauheista selkäkivuista!! :(
Vatsakipujakin on, mutta ne ei juuri häiritse. Luulen että selkäkivut johtuvat raskaudesta koska mitään muutakaan selitystä niiden äkilliselle ilmaantumiselle en keksi.. Onko täällä muita jotka ovat jo alkuraskaudessa kärsineet selkävaivoista? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi loppuaika mutta tässä vaiheessa..??

Mulla oli aikas koviakin alaselkäkipuja raskauden aikaan. Kävin ultrassakin ja kaikki oli onneksi hyvin.

Minä olen viikolla 11 ja selkä ollut kolme viikkoa kipeänä. tänään sitten menin lääkäriin ja siellä sanottiin että jatkaa samaan malliin kun aika ennekin. eli eivät ottaneet tosissaan kipujani.

Yhteistyössä