Alkuraskaus ja närästys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emmama

Jäsen
24.08.2008
231
0
16
Viikkoja 9+2 ja närästys aivan järkyttävää. Onko kohtalotovereita? Ja erityisesti tietysti olisiko vinkkejä helpotukseen ja mahtaako tätä kestää koko raskauden ajan vai poistuisiko pahoinvoinnin kanssa samaa matkaa? Jos vatsa olisi jotenkin ylipäätään näin alussa herkempi...
Rennietä joudun ottamaan päivittäin ja silti vatsa on kipeä vähän väliä. Se mikä auttaisi pahoinvointiin närästää ja mikä närästykseen aiheuttaa yökötystä. Erittäin epämiellyttävää ja hermot alkaa pikkuhiljaa olemaan hyvin hyvin kireällä.

Närästykseen kyllästynyt Emmama

Mulla auttoi/auttaa se, että karsii ruokavaliosta ne asiat pois mitkä aiheuttaa närästystä. Mä en esim. sais syödä mitään rasvasta...ja ohan niitä paljon muitaki mitä ei kandeis syödä, mut pakko saada, kjeh!!!! Ja kahvi närästi siitä hetkestä lähtien, ku raskaus alko! Nyt viikkoja 17+3

Oletkos kokeillut maito tuotteita?
Itse en rennieitä käytä, en jotenkin pidä siitä mausta ja kun niitä joutuu mussuttamaan aika pitkään.
Itse siis sekoitan yhden tl ruokasoodaa puoleen lasiin vettä ja kulautan nopsaan alas...auttaa välittömästi.
Ja sitten maito tuotteita. Varsinkin ihan maito tai piimä. Hedelmistä olen huomannut myös banaanin auttavan jonkin verran.
Kykenetkö näitä syömään?

Varmasti helpottaa, jos siis olet ihan oksennellut pahoinvoinnin takia. Myös tietoni mukaan säännölinen syöminen auttaa. Mitä tyhjempi maha, sitä herkemmin vatsahapot pääsevät yksinään ylös.
Eli jos jotain hitaasti sulavaa voi syödä, sen pitäisi autaa myös jonkin verran.

Valitettavasti monesti kyllä se närästys tulee sitten takaisin kun massu alkaa olla korkealla, siihen ei sitten kovin hyvn auta mikään, ainakaan omasta kokemuskestani esikon kohdalla. Mutta siis maito on erittäin hyvä apu, jos vain voi sitä juoda.

Toivotaan, että helpottaisi pian...närästys on ehkä inhottavampi seuralainen kuin etova olo :ashamed:

Pitää tuota ruokasoodaa kokeilla. Voi tosin olla, että kaapista ei sitä nyt löydy, kun harvoin mihinkään leipomuksiini tarvitsen. Tai siis löytyy varmaan, mutta päiväys voi olla mitä vain :laugh: Rennietä tosiaan olen ottanut, mutta sen maku saa jo ajatuksena yökkirefleksin päälle. En tosin kovin montaa kertaa ole oksentanut vaan paha olo vaan velloo. Oikeastaan yleensä se oksentaminen jopa helpottaa.

Ei tämä kyllä naurata, vaan alkaa olemaan tosi kypsä olo. Alkuraskaus on ihan... No en viitsi sanoa mistä. Vaan lopputulos on niin hyvä, että kolmatta kertaa tässä kärsitään ja taas kerran vannon, että on kyllä viimeinen kerta :laugh:

Lisää kommentteja olisi mukava lukea, etten ole ihan yksin :ashamed:

Emmama Mulla ei kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ollut ollenkaan närästystä, mutta kolmannessa närästi alusta loppuun saakka, maidolla helpotti ja jos ei niin sitten kärsittiin. Rasvainen ruoka tosiaankin vaan pahentaa oloa ja sitrushedelmät (?) :D
Tässä raskaudessa ei nyt ole kauheasti vielä ainakaan närästänyt *koputtaa puuta*, ei naurata ei sais pysyä poissa :(

Oon itsekkin kuullut tuosta ruokasooda jutusta, mutta enpä oo ikinä kokeillut.

chilitin ja unknown 9+0

ja suklaahan ja rasvaset ruoat ja RUISLEIPÄ :headwall: tutusti kun pääsiäinen on ovella niin ainakin täällä ei oloa tehnyt paremmaks ja noi sitrukset nojoo satsumista oli apua alkuraskaudessa kun ei silloi ollut pahemmin närää mulla se alkoi vasta siinä rv 20 apaut.. maito ja viilit auttoi..

Piimä ja viili!!! Ne ne on mitkä auttaa ja viilistäkin sellainen maustamaton versio ja tietenkin rasvaisesta ruuasta luopuminen. Rennietä söin esikoisen aikaan, niitä tuli vaan syötyä niin paljon etten yhtäkään aio suuhuni pistää tässä raskaudessa, paha olo tulee jo pelkästä ajatuksesta... :p Tuota ruokasooda juttua on tehnyt mieli kokeille, en ole vaan koskaan muistanut..

Onnea aloittajalle odotuksesta ja närästysestä!Itsellä alkoi närästys samaisilla viikoilla kun aloittajalla ja jatkui ja paheni vaan loppua kohden.Yölläkin oli pakko ottaa rennietä... Ei auttanut viilit maidot yms.kumartuminen varsinkin aiheutti voimakasta närästystä.
Närästys lloppui kuin seinään kun neiti tuli maailmaan 13 päivää sitten...

Yhteistyössä