Alkuraskaus ja maidon tihkuminen

Esikoista (yhden km:n jälkeen tosin) odottelen ja koska kokemusta ei ole niin tyhmiä joudun täällä kyselemään... :ashamed:

Mitenkäs yleistä ja normaalia on se, että jo ihan raskauden alkumetreiltä lähtien rinnoista tihkuu puristettaessa maitoa? Vai voiko tuo viitataesim. häikkään prolaktiini arvoissa?

Itselläni takana keskeytynyt km kesältä ja nyt uudelleen plussaaneena tietysti huoli on suuri. Mietin vain sitä kun monastihan toistuvissa km:ssa mitataan esim. kilpirauhas- ja prolaktiiniarvot. Eli prolaktiinin liikatuotanto voinee vaikuttaa keskenmenoon? Mitenkä tuo sitten ilmenee? Itselläni maitoa on tihkunut puristettaessa ihan raskauden alkumetreiltä lähtien, kuten myös keskenmenneessäkin, minkä jälkeen maitoa vuosi itsestäänkin esim. öisin ja päivän aikana liiveihin. Gyne sanoi tosin tämän olevan normaalia koska olin ikään kuin synnyttänyt. Vuoto väheni muutamissa viikoissa mutta puristettaessa sitä tuli plussaan asti ja tulee siis edelleen. Niin epätoivoisesti sitä kaipasi syytä keskenmenolle että nyt kyselen täällä tyhmiä... Toivoen kuitenkin, että nyt masussa kaikki on ja menee hyvin.
 
mulla oli talvella km ja nyt raskaana(yllätys sellanen)20 viikkoa nyt täynnä ja viides lapsi.Tämä raskaus on ollut todella erilainen kuin aiemmat,tiedä sitten johtuuko siittä keskenmenosta vai mun vanhuudestani,kuka tietää..
Mutta olin varma keskenmenosta,kun verta vuosin ja maitoa tihkui ja menin yksityiselle ultraan tarkistamaan onko kohtu tyhjentynyt,sieltä löytyi silloin 9viikkoa vanha "keskenmeno" :) vuodot jatkui 16 viikolle asti ja maitoa tihkui suurinpiirtein samoille viikoille.
:hug: älähän huoli,varmasti kaikki ihan hyvin! =)
 

Yhteistyössä