Alkuraskaus ja kiloja vain tulee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilmapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilmapallo

Vieras
Hei.

Pistää vähän jo pelottamaan kun rv 6+ vasta meneillään ja 3 kiloa tullut jo painoa lisää! Vatsa on kuin ilmapallo. Siis nämä kilot tulleet ihan ruokaa syömällä kun on kokoajan nälkä. Vahdin kuitenkin että syön about 1500 kaloria päivässä, miten paino voi nousta näin jyrkästi??

Mitä mahtavat neuvolassa sanoa tälläisestä lihomisesta? Kohtalotovereita? Hidastuuko painonnousu raskuaden edetessä, vai pitääkö oikeesti ruveta syömään vähemmän?

Voi olla ihan turvotusta eikä lihomista. Mulla ainakin oli noilla viikoilla vatsa ihan kauhea pallo jo eikä meinannut housut edes mennä kiinni. Se turvotus sitten laski muutaman viikon päästä. Kokonaisuudessaan sitten tuli painoa vajaa 8 kg.

itsellä nousi kanssa paino paljon raskauden aikana, koska söin vaan, enkä liikkunut kummemmin. painoa kertyi yhteensä hieman yli 20kg.. syö sitten mielummin hedelmiä sun muita kevyitä paloja, itse sorruin kaikenmaailman roskaan ja karkkiin.. :/

Tuolla joku kyseli vastaavaa toisessa ketjussa. Hae apteekista "kuitujauhetta" sekoitetaan veteen tai ruokaan kerran-pari päivässä. Auttoi minulla turvotukseen. Aineenvaihdunta muuttuu raskauden aikana. Muista juoda paljon ja tarpeeksi tosiaan kuituja. Etenkin jos voit pahoin, et saa ehkä tarpeeksi kuituja/nesteitä.

Käyn lähes päivittäin kävelyllä koiran kanssa. Lenkkiä olen kyllä joutunut lyhentämään, kun ei vaan jaksaisi kävellä yhtä pitkään kuin ennen. Väsymys vie voimat. Syön ihan puuroa, kotiruokaa, muroja, leipää ja hedelmiä pääsääntöisesti. Mutta nälkä vaan on kokoajan :(.

mulla noilla viikoilla paino vaan putos... nyt 9+1 ja oon siinä painossa kun ennen raskautta... mä syön kans kokoajan koska se auttaa pahoinvointiin... mut oon esim jakanut lounaanin kahteen osaan et koitan syödä vähän kerrallaan ja sit saatan välillä syödä esim miniluumutomaatteja ja rasvatonta raejuustoo... ettei aina vetäs jotain raskasta... ja salaatteja välillä navan täydeltä... tänään aijon kyllä antaa ittelleni herrkuja ja käydä mäkkärissä syömässä kana wrapin... ne tuntuu olevan mun heikko kohtani... onneks on mäkkäriin hieman matkaa enkä aja autoo niin ei tuu kovin usien tavattua tota kanawrappiä...

Varmasti on toi paino vaan pelkkää turvotusta. Mulla on rv 34+5 menossa ja painoa tullu joku 28kg ja neuvolasta sanottu että ihan normaalisti on noussu, ite kyllä vähän erimieltä neuvolan kanssa. Oon syöny ihan normaalisti ja liikkunu, mutta nyt on liikkumista rajotettu kipeitten supistusten takia ja oon nyt ollu kolme viikkoa saikulla ja maanantaina alkaa virallisesti äitiysloma. Osa tästä mun painosta on turvotusta, jota on aivan järkyttävästi. Polvia ei erota ja nilkkoja ei nilkoiks voi sanoa, kädet niin turvoksissa että on melki turha unelmoida että sais kihla sormuksen sormeen. Ennen raskautta olin hoikka ja neuvolasta kommentoitiin että hoikilla noita kiloja tuppaa tulee enemmän, mikä on kuulema hyvä juttu. Syön terveellisesti ja monipuolisesti ja liikun sen mitä pystyn niin painoa silti hirveesti. Suurin osa painosta johtuu tosta todella rajusta turvotuksesta jota on ollu alkuraskaudesta asti.

Sitä paitsi, keskity raskauteen ihan rauhassa toi painonnousu on niin yksilöllistä. Toisilla tulee kiloja enemmän ja toisilla ei tuu juuri ollenkaan. Se miten toisen paino nousee niin sitä et voi verrata ittees. Alussa painoa saattaa tulla vähän enemmän mutta lopussa se tasaantuu kuitenkin. Mulla on ollu nyt muutamia kertoja kun niin ettei oo noussu paino ollenkaan ja sit on ollu niin et on kilon verran tippunukki. Että oo kuule huoleti vaan ja keskity siihen omaan oloon ja ittes kuulosteluun ja onnea odotukseen =)

Kiitos vastauksista. Kaipa se turvotusta on, nestettä sun muuta. Tää on vaan niin ennenkuulumatonta, aivan ihmeellistä paisumista. Ennen kun en ole ollut raskaana ollut, en tiedä miten kroppa käyttäytyy.

Kiitos vastauksista. Kaipa se turvotusta on, nestettä sun muuta. Tää on vaan niin ennenkuulumatonta, aivan ihmeellistä paisumista. Ennen kun en ole ollut raskaana ollut, en tiedä miten kroppa käyttäytyy.

Yhteistyössä