Alkuraskaus ja hampaan reiän paikkaaminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jopas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jopas"

Vieras
Joo, plussasin tässä vasta. Yhdessä hampaassani vaikuttaisi olevan reikä, aika paikkaukseen ensi viikolla. Ei ole kipeä tai mitään, aika pieni ilmeisesti. Ei ole edes hammaslääkärin "vahvistama" dg vaan omani.. Hampaassa on ollut musta tummentuma jo pitkään, ei ole aiemmin olllut reikä, mut nyt siinä on semmoinen pieni reikä keskellä (alkava reikä?). Aiemminkin on samassa hampaassa ollut reikä, oli just samanlainen ja olikin sitten yllättäen isompi kuin mitä edes hampilääkäri arveli.

Mites nyt? Pitääkö aika perua? Eikös nuo suun tulehdukset ja hampaiden reiät ole yhteydessä ennenaikaiseen synnytykseen tai jotain? Täällä ei edes pääse hammastarkastukseen mitenkään että saisi mitään infoa..

Kiitti kun vastaatte tyhmälle..

Hieno juttu! Mä kun jostain muistelin lukeneeni, et hampaat pitäis korjauttaa ENNEN raskauden yrittämistä koska sit myöhemmin on hankalampaa tai sitä ei voida tehdä.. Olen tässä yritellyt soitella hammashoitoon, mutta sieltä ei kukaan vastaa..

Neuvolassa nimenomaan käsketään menemään hammaslääkäriin ja hoidattamaan hampaat kuntoon. Minulla on leikattu 2 hammasta rv13 ja paikattu 2 rv30. Kannattaa hoitaa hampaat ajoissa, kun mulla ainakin rv30 oli todella vaikea istua hammaslääkärin tuolissa pyörtymättä/oksentamatta, vauva painaa isoja verisuonia selinmakuulla ja tulee huono olo. Puudutukset saa myös, mutta muista aina kertoa että olet raskaana. :)

Yhteistyössä