alkuraskaudessa tehty sisätutkimus ( esim. varhaisultran yhteydessä ) ja kohdun koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamukastetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamukastetta

Jäsen
09.07.2007
652
0
16
Oon googlettanut tässä hirmu kauan jo enkä löydä tietoa.
Kun oli alkuraskauden ultrassa rv 7 lääkäri teki ennen ultraa sisätutkimuksen ja sanoi että " tämä on kyllä melkein normaalin kokoinen". Tuumasin siihen hölmistyneenä että ei kai näillä viikoilla voi kohtu hirmusti olla vielä kasvanutkaan :o . Hän sanoi että se riippuu siitä miten hyvin kohtu on palautunut edellisestä synnytyksestä. :o ( olen jälleensynnyttäjä ja edellisestä synnytyksestäni on nyt 11kk.) siis hä!!!

On nyt sitten hirmuisesti jäänyt vaivaamaan keskenmenon pelossa että kun sikiö ei aivan vastannut viikkoja 4pv liian pieni ja kohtu ei suurentunut.

Onko teillä ollut kohtu sitten jo suurentunut kun kävitte ultrassa alkuraskaudessa tai komentoiko lääkäri sitä mitenkään?

Sanoko minkä kokonen se oli se alkio siis? Mulla kun oli varhaisultra kun mul meni sit sen jälkeen kesken ni rv 7 oli sillo ja vastas 5+5 viikkoja, ja alkion pitää muistaakseni olla 7mm jo viikol 7.. Toivottavasti sulla kaikki ok!!! :hug:

Hä? Ei mulle kohdun koosta sanottu mitään vaikka seuraava raskaus alkoi jo n. 3 kk edellisen synnytyksen jälkeen??

Se on vaan höyriny ääneen jotain mitä ei tarttis, se lääkäri.. Tuskin mitään hätää on, olis se sitten sanonu..

Alkuperäinen kirjoittaja Pinguli:
Sanoko minkä kokonen se oli se alkio siis? Mulla kun oli varhaisultra kun mul meni sit sen jälkeen kesken ni rv 7 oli sillo ja vastas 5+5 viikkoja, ja alkion pitää muistaakseni olla 7mm jo viikol 7.. Toivottavasti sulla kaikki ok!!! :hug:

siis syke näkyi ja kuului, ja alkio vastasi viikkoja n.6+3 ja viikkoja oli tasan 7 menkoista. Pituutta oli alkiolla 6,5mm.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Hä? Ei mulle kohdun koosta sanottu mitään vaikka seuraava raskaus alkoi jo n. 3 kk edellisen synnytyksen jälkeen??

Se on vaan höyriny ääneen jotain mitä ei tarttis, se lääkäri.. Tuskin mitään hätää on, olis se sitten sanonu..

No kyllä mäkin ihmettelin

:| eikai oikeasti rv 7 voi kohtu olla kovinkaan suurentunut kun jos nyt ajattelee että rv 12 kohdun yläreuna on häpyluun yläpuolella.

no mä luulen että on puhunut jotain omiaan ja kaikki on sulla masussa ihan hyvin :hug:

mä ihmettelen suuresti myös kun mulle sanottiin rv 6+5 että kohtu ois jo navan korkeudella ja tosi pinkee,ja nyt oon vaan miettiny että mitähän toi mahto tarkottaa,no onneksi ensiviikolla pääsen ultraan josko siel sitte selviäis tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
no mä luulen että on puhunut jotain omiaan ja kaikki on sulla masussa ihan hyvin :hug:

mä ihmettelen suuresti myös kun mulle sanottiin rv 6+5 että kohtu ois jo navan korkeudella ja tosi pinkee,ja nyt oon vaan miettiny että mitähän toi mahto tarkottaa,no onneksi ensiviikolla pääsen ultraan josko siel sitte selviäis tarkemmin.

Kiitos sulle:)
Oisko mahdollista että sun raskautes olisi pidemmällä? Koska teit plussan? Tai sitten sulla on sielä masus 2 matkustajaa. Sehän selittäisi asian. =)

mä plussasin tossa maaliskuun alussa,oiskohan ollu 10.3 tai vähän myöhemmin..ja en tiiä voisko raskaus olla pidemmällä mitä luulen no toivottavasti ultrassa saa vähän selkoa tähän tilanteeseen.

Mulla veikkas ekassa neuvolassa jotain rv 10 .. siitä viikon päästä mulla oli ultra jossa katottiin kuin pitkällä olen. Niin oli 7+5.. eli sillon kun päältä tunnusteli neuvolassa oli vasta 6+5.
Mulla tosin kasvanut aika nopsaa tuo kohtu muutenkin.. nytkin tuntuu reilusti tossa häpyluun yläpuolella.. ollut jo reilun viikon.. nyt rv 9+3
Edellisessäkin raskaudessa mulla kasvoi nopeasti rv 16 oli jo navan alapuolella.. siitä sitten jossain vaiheeesa rauhottui..ja kasvoi "normaaliin" tahtiin.

Yhteistyössä