alkuraskaudessa munasarjan kohdalla kipua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tipu

Vieras
Eli onko muilla ollut tässä viikkojen 5-7 aikana vain toisella puolella munasarjan kohdalla sellaista ns. säteilevää kipua nivuusiin?

Kävin tästä jo lääkärilläkin kun kivut olivat muutama päivä sitten aika kovia ja tk-lääkäri ihan käsikopelolla tunnusteli ja sanoi että ei ainakaan kohdun ulkopuolinen raskaus ole, että aristaisi kyllä kun hän painelee. Eikä tutkimuksessa kyllä kipua tullutkaan.

Lääkäri sanoi että kipu voi johtua kohdun kannattimista jotka venyvät...

Muita oireita ei sitten olekaan, ei pahoinvointia tms.... onko muilla vastaavia kokemuksia?

En halua pelotella, mutta mulla ei kyllä muistaakseni kipua tuntunut painellessakaan. Pientä kipuilua oli etukäteen, mutta varsinainen kova kipu alkoi yhtäkkiä ja sitten mentiinkin kiireellä ensiapuun ja leikkauspöydälle. Molemmat munatorvet sain kuitenkin onneksi pitää.
Ainakin tämän oman kokemukseni jälkeen aion (ja itseasiassa minun pitääkin) käydä varhaisultrassa, jos joskus uudelleen raskauden. Tällöin voidaan todeta, että kohdussa ei mitään ole ja epäillä sitten kohdunulkoista.
Näin siis ainakin minulla.

Itsekin olen menossa vajaan parin viikon päästä alkuraskauden ultraan. Lääkäri tunnusteli myös kohdun ja sanoi, että se oli suurentunut, kuten näillä viikoilla pitäisi ollakin. käsittääkseni kohtu ei suurentuisi jos olisi kohdun ulkoinen... en sitten tiedä.

Onneksi sinulle ei tullut vaurioita munatorviin.

Onko muita kokemuksia?

Minulla myös ultrassa todettiin kohdun hieman suurentuneen. Ultraan menin siis positiivisen testin jälkeen heti, koska vuotoa oli ollut jo monta päivää ja tällöin epältiinkin "vain" varhaista keskenmenoa. Tosin kohdunulkoisesta puhuttiin, mutta sitähän ei voida ultralla todeta. Näin jälkeenpäin ajateltuna HCG arvojen seuraaminen olisi ollut oikea ratkaisu jolloin tilanne ei ehkä olisi päässyt niin pitkälle ja niin vaaralliseksi (vuosin aika paljon verta vatsaonteloon).
Tämä kuullostaa nyt kyllä pelkästään peloittelulta ja todennäköisesti sinulla on ihan normaali raskaus ;)
Muistelen, että siskoni valitteli myös alkuraskaudessaan toispuolista vihlontaa sillointällöin.

siis hassu kyssäri mutta onko ne ns bikinirajan alla vaiko paljon ylempänä?

mulla on kummia tuntemuksia molemmilla puolilla, mutta ne on ehkä noin navan korkeudella (tai hieman alempana), joskus vihlassut vasemmalta puolelta. en luule olevani raskaana kuitenkaan.

Samaa kipua täälläkin ihmetellään. Testi kyllä vielä kp 29 negat. Tänään 31. Todella kovia vihlaisuja navan alapuolelta häpyluuta kohti. Tai sitten vasemmalla sivulla. Eikä näytä liittyvän mihinkään asentoon tai liikkeeseen vaan tulle sarjoissa.
Pitänee kohta varata aika lääkärille, ettei vaan olis muniksissa jotain häikkää...

Hei!
Minulla oli samanlaista kipua alkuraskaudesta ja pelkäsinkin jo kohdunulkopuolistaraskautta, mutta kivut meni sitten melko pian ohitse. Kävinkin neuvolassa ja minulle laitettiin jo lähete ultraan valmiiksi jos kivut jatkuvat, mutta onneksi ne hävisivät. Minulla toinen raskaus, mutta ekan kohdalla ei kipuja ollut. Mutta kannattaa kävästä lekurilla jos pitkäaikaista.

Mulla kipu toisen munasarjan kohdalla alkuraskaudessa osoittautui vaarattomaksi nesterakkulaksi munasarjoissa, joka ei ole haitannut raskauden etenemistä. Joskus on aristanut ja tuntunut kipua. Kuulemma aika yleistä ja se näkyi ultralla selvästi.

Yhteistyössä