Alkuraskauden veriseulonnat, viitearvoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulta otettiin 10+0 alkuraskauden veriseulat, se s-papa (??) 350 ja s-hcg 35. En löydä mistään noita viitearvoja, onko jollakin tiedossa mistä löytää? Nlan täti ei puhelimessa kommentoinut näistä mitään sen kummemmin. Luulin, vaan ensin, että kyse on samasta hcg:sta, joka otetaan verestä ja voi olla tuhansia ja kysäisin tuosta, mutta sanoi, että tuon hcg:n pitää olla huomattavasti alempi, kuin tuo s-papa tulos. Katoinkin netistä sitten, että kyse eri mittayksiköistä tai jotain...

Np-ultra mulla reilun viikon päästä vasta, mutta ois kiva tosiaan ollut tietää nuo raja-arvot, en vaan löydä googlellakaan.

Miksi sulle kerrottiin noi arvot? Mä en ole koskaan nähnyt omia vastauksia, viitearvojen sisällä olevia ei kerrota täällä meilläpäin. Ja ne arvothan suhteutetaan siihen np-mittaus tulokseen.

Tuoltaa löytyy käppyrää siitä mitkä on keskiarvotulokset milläkin raskausviikolla. Ota huomioon että arvoissa saa olla moninkertaisiakin heittoja ja silti seula voi olla normaali.
http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf

• Tykkää
Reactions: jonskuponsku
[QUOTE="Vieras";28895382]Tuoltaa löytyy käppyrää siitä mitkä on keskiarvotulokset milläkin raskausviikolla. Ota huomioon että arvoissa saa olla moninkertaisiakin heittoja ja silti seula voi olla normaali.
http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf[/QUOTE]

Lisään vielä että ite pääsen työni vuoksi katsomaan omat vastaukseni enkä tietenkään voinut vastustaa kiusausta käydä katsomassa niitä jo ennen ultraa. Mulla oli tuo hcg vissiin saman verran ku sulla, papp-a varmaan vähän korkeempi ja riskiluku oli silti lopulta normaali.verikokeet otettiin rv11. Lapsi on vielä mahassa joten saa nähdä sitten mikä on lopputulos..

[QUOTE="Vieras";28895413]Lisään vielä että ite pääsen työni vuoksi katsomaan omat vastaukseni enkä tietenkään voinut vastustaa kiusausta käydä katsomassa niitä jo ennen ultraa. Mulla oli tuo hcg vissiin saman verran ku sulla, papp-a varmaan vähän korkeempi ja riskiluku oli silti lopulta normaali.verikokeet otettiin rv11. Lapsi on vielä mahassa joten saa nähdä sitten mikä on lopputulos..[/QUOTE]

Kai tiedät, että edes lääkärit eivät saa käydä katsomassa omia potilastietojaan omin lupinensa? Kenenkään potilastietoja ei saa käydä katsomassa, ellei työ niin velvoita. Uteliaisuutesi omia tietojasi kohtaan ei riitä syyksi käydä katsomassa potilastietoja. Laki on sama kaikille.

Yhteistyössä