Alkuraskauden verenvuotomurheita = /

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anniina75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anniina75

Uusi jäsen
25.10.2007
2
0
1
Hei,
ajattelin josko täältä löytyisi tietoa hulestuttavaan ongelmaani.

Olen raskaana 8+4 viikolla, ja jo toista viikkoa kärsinyt verenvuodosta. Vuoto alkoi ensi rusehtavana ja välillä on tullut ulos hyytymiä, jä välillä ihan kirkasta verta. Vuotoa on päivittäin, eli joudun käyttämään siteitä.

Kävin ultrassa viime torstaina, ja vauvelilla oli kaikki hyvin tuolloin, eikä lääkäri osannut antaa syitä vuotoon. Ensi viikon perjantaina on ensimmäinen varsinainen äitiysneuvolassa käynti, mutta ajattelin kysäistä josko täällä jollain olisi ollut vastaavia kokemuksia. Huolestuttaa kovasti... Esikoinen syntyi vuonna -04, eikä tuolloin raskausaikan ilmennyt mitään ongelmia.

Murehtivin terveisin,
Anniina

Moi!
Mulla alkoi verinen vuoto todella runsaana rv 11 (?), kävin äitiyspolilla ja todennäköisesti istukka vuosi. Olin aivan varma keskenmenosta. Vuotoa jatkui miltei kuukauden, mutta mitään selittävää syytä siihen ei löydetty. Tuon kuukauden jälkeen kaikki on ollut hyvin, nyt rv 38+3.

Helpottavaa kuulla, että tämäkin voi olla "normaalia". Toivotaan siis että pienellä sujuu kaikki hyvin. Eipä tässä ilmeisesti voi paljon muuta tehdä kuin toivoa parasta.
Kiitos vielä kerran vastauksesta.

Hei!
Aloittelin joskus pari kk sitten ketjua niille jolla on etinen istukka, itsellä vuotoa nimittäin on jatkunut lähes tähän asti - olisikohan nyt ollu 2 tai 3 viikkoa vasta ilman vuotoa. Ja syynä on ollut etinen istukka, eli nähtävästi se reunaltaan vuosi. Käypä lueskelmassa jos se helpottaisi oloa/mieltä.
http://keskustelu.kaksplus.fi/t853098
Hyvältä kuitenkin vaikuttaa jos pikkuisella oli ultrassa kaikki hyvin <3
Hyvää loppu odotusta! :)

Itselläni ei ole asiasta kokemusta, mutta veljeni puoliso vuosi verta koko alkuraskauden ajan. Heillä oli lähimenneisyydessä keskenmeno, joten tunnelmat eivät kovin korkealla olleet..
Vuodon syytä tutkittiin ja ultrattiinkin moneen otteeseen, mutta syytä ei vaan löydetty.
Raskaus on jatkunut ihan normaalisti, nyt jo yli puolen välin :)

Eli sen vaan halusin sanoa, ettei verenvuoto aina merkitse sitä pahinta :hug:

Mulla oli kans alkuraskaudessa rv 8+0---- verenvuotoa, johon ei syytä löytynyt, mutta kohdusta se ei vissiin vuotanut...Nyt tuolla sängyllä tuhisee pikkunen miehenalku ikää kohta 2kk eli kaikki meni kuitenkin loppuun asti hyvin! :heart:

Yhteistyössä