Alkuraskauden ultrasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenna77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nenna77

Jäsen
01.03.2005
346
0
16
Lohja
Mä olen nyt kahdettatoista kertaa raskaana,lapsia kolme.
Kuulun suureen keskenmeno/kohdunulkoinen raskaus ryhmään.
Asun satakunnan alueella ja olen pyytänyt päästä kankaanpään äitiysneuvolaan alkuraskauden ultraan tarkistamaan raskuden sijainnin ja viikot mutta sanottiin että ainoastaan seulontaan osallistuvat pääsevät ennen viikkoa 11.

Näiden keskenmenojen jälkeen ei mikään ihme että olen kuin tulisilla hiilillä.
Raskaus on vasta alussa mutta sen verran näistä jo kokemusta että näillä viikoilla kyllä jo näkisi missä raskaus sijaitsisi...

Yksityisiä ei kankaanpäässä ole jotka tätä tekisivät.
Oonkin miettiny jatkanko vaan sinnikkäästi soittelemista äitiyspuolelle ja vaatimalla vaadin sinne ultraan.
Olis vaan niin kiva tietää että raskaus olisi edes oikeassa paikassa.

Viime epäonnistuneesta raskaudesta on jo vuosi ja kerkesin kerran käymään neuvolassa ennekuin pääsin ultraan ja siellä sitten viikoilla 7 todettiinkin taas kohdunulkoinen.... :/

Huih, hurjalta kuulostaa. :| Onpa outoa, etteivät tuossa vaihessa jo automaattisesti ultraa aikaisessa vaiheessa.. :o (mulla takana "vain" yksi tm, mutta silti olisin päässyt tarkistuttamaan tämän raskauden tilanteen, mikäli lääkäri ei olisi juuri silloin ollut lomalla :xmas: ).

Mutta oisko sun mahdollista lähteä toisella paikkakunnalle yksityiselle ultraan? Kyllähän sen 5+ viikolla tietää, onko kohdussa vai ei ja 6+ näkyy yleensä jo sykkeetkin.. Itse epäilin/pelkäsin (kuten tuhatta muutakin vaihtoehtoa :xmas: ), että tämä raskaus on ku, mutta tälle paikkakunnalle ei päässyt lomakuukauden takia ultraan (tai olisi päässyt) kuin vasta kuukauden perästä siitä, kun aloin silloin soitella. Joten käytiin sitten tuolla melkeistä parin sadan kilsan päässä ekassa ultrassa... :p (lomareissun yhteydessä)

kannattaa jatkaa soittamista ja mustaa hokea että kuinka monta on mennyt kesken ja kuulut riskiryhmään.

kerro kohdunulkopuolisten raskausien vaaroista, mitä äidille voi pahimmillaan aiheuttaa.

muotoile se asia niin mutta älä vaan sano että ois kiva nähä että onko kaikki ok. Se kuulostaa hepposelta ja sen takia kaikki muutkin yksityisellä käy.

Antaa helposti sellaisen kuvan eikä päästä sitten ilmaiseen ulraan.

Niin se vaan nykyään tuntuu olevan että aina joutuu vääntämään ja vaatimaan ja tulistumaan ennenkun jotain saa.

Ja kyllä luulis sellaisen odottajan pääsevän ultraan jolla on riski kohdun ulkopuoliseen. KOska on se kunnalla halvempaa ultrata ja todeta aikasemmin kun vasta sitten kun joutuu leikkaukseen. Koita esittää asia myös tältä kantilta....

Yhteistyössä