Alkuraskauden ultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Haluaisin kysellä neuvoja, josko täällä jollain olisi kokemusta.
Kävin alkuraskauden ultrassa, koska viikot eivät ole tiedossa.
Lääkäri ultrasi, sanoi, että alussa on.
Puhui rv 5. Ruskuaispussi näkyi, ei muuta. Lääkäri alkoi heti puhumaan tuulimunasta.
Käski tulla 2vk päästä vielä uudelleen, antoi ymmärtää, että tuulimuna on hyvin todennäköinen. Oireet ovat olleet vähäisiä, mutta joka päivä vahvempia. Lääkäri kertoi oireiden vähyyden tukevan tuulimunadiagnoosia.
Nyt jälkeenpäin olen netistä etsinyt tietoa, että rv 5 ei pitäisikään vielä näkyä muuta kuin ruskuaispussi? Onko minulla siis vielä toivoa, että alkio löytyykin seuraavassa ultrassa, joka on siis rv 7?
Kiitos vastaajille.

Itellä oli myös esikoista odottaessa viikot epäselviä mutten vielä niistä ultraan päässyt. Viikot laskettiin pisimmän mahdollisen ajan mukaan eli aluksi oletin että plussattuani olin 8+. Muutama päivä plussan jälkeen tuli verta ja vatsakipua, lääkäri laittoi varhaisultraan seuraavana päivänä. Ultrassa todettiin että alkio vastaa viikkoa 5+, sykettä ei näy. Tuomio oli, että joko on jo mennyt kesken tyhjentymättä itsestään tai sitten kaikki on ok ja oon raskautunut vasta myöhemmin. Seuraava ultra oli viikon päästä 6+4 ja silloin löytyi ruskuaispussin lisäks syke ja kaikki oli hyvin, koko raskaus sujui lähes ongelmitta ja nyt on tyttö 7kk :) joten toivoa sinullakin on! Mutta itekin silloin varauduin pahimpaan juurikin ton kivun,verenvuodon ja sykkeen löytymättömyyden vuoks etten elätelly liikoja toiveita. Toivotaan että sinullakin olis masuasukilla kaikki hyvin :)

jaa-a tuohon en osaa sanoa mitään. Mulla näkyi ymmärtääkseni silloin 5+ alkion alku, sellainen minimaalisen pieni pötkö pussin sisällä, ja tietääkseni niin pitäis näkyäkin siinä vaiheessa. Ja sen pienen pötkön lisäksi sitten se syke löytyi silloin 6+4. Osaatko sanoa näkikö lääkäri ultrassa pelkän tyhjän pussin vaiko jotain alkioon viittaavaa? Oireettomuutta en itse laskin tuulimunaan viittaavaksi koska tiedän monia, joilla on koko alkuraskaus ollut ihan oireeton. :) Itsellä kyllä esikoisesta ja nyt tän hetken raskaudesta alkaneet oireet jo rv4-5.

jaa-a tuohon en osaa sanoa mitään. Mulla näkyi ymmärtääkseni silloin 5+ alkion alku, sellainen minimaalisen pieni pötkö pussin sisällä, ja tietääkseni niin pitäis näkyäkin siinä vaiheessa. Ja sen pienen pötkön lisäksi sitten se syke löytyi silloin 6+4. Osaatko sanoa näkikö lääkäri ultrassa pelkän tyhjän pussin vaiko jotain alkioon viittaavaa? Oireettomuutta en itse laskin tuulimunaan viittaavaksi koska tiedän monia, joilla on koko alkuraskaus ollut ihan oireeton. :) Itsellä kyllä esikoisesta ja nyt tän hetken raskaudesta alkaneet oireet jo rv4-5.

Kertoi, että tässä on ruskuaispussi ja saattaa olla alkiota(????), tai sitten ei, kun ei varmaksi näe. Itse näin vain tyhjää, mutta enhän minä se lääkäri olekaan :)
Ja oireisiin palatakseni, minulla on jo viikon verran ollut kehnoa oloa, joka tänään jo huomattavasti pahentunut, mutta eihän tämä mitään vielä tarkoita.

Jos on näkynyt edes himpun verran jotain alkioon viittaavaa niin silloin kyllä sanoisin että on toivoa sinulla niinkuin oli mullakin :) mutta kannattaa yrittää ajatella nyt nämä kaks viikkoa positiivisesti mutta realistisesti kuitenkin. Yritä keksiä jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa niin kuluu aika nopeampaa! Oireethan muuten voivat olla ihan normaalit ja voimakkaatkin ihan tuulimunassakin, mutta nämäkin on niin yksilökohtaisia että niitä oireita en sen kummemmin miettisi mihin mikäkin kuuluu. Toivotan sulle kovasti onnea matkaan! :)

Älä murehdi. Mulle sanottii alkuraskauden ultras et just on viikkoja 4. Et pussi mäkyy ei syket. Oikeasti oli 5+4. Mulla ei ollut mitään oireita. Kohtuun sattu välil. Ei muut. Pahaolo tuli vast joskus 7+. Ja ihan hienost meni raskaus. Nyt jo viis vuotias.

Jos on näkynyt edes himpun verran jotain alkioon viittaavaa niin silloin kyllä sanoisin että on toivoa sinulla niinkuin oli mullakin :) mutta kannattaa yrittää ajatella nyt nämä kaks viikkoa positiivisesti mutta realistisesti kuitenkin. Yritä keksiä jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa niin kuluu aika nopeampaa! Oireethan muuten voivat olla ihan normaalit ja voimakkaatkin ihan tuulimunassakin, mutta nämäkin on niin yksilökohtaisia että niitä oireita en sen kummemmin miettisi mihin mikäkin kuuluu. Toivotan sulle kovasti onnea matkaan! :)

Juu, en hirveästi odota seuraavalta ultralta mitään, jottei tipu taas korkeuksista.
Kiitos sinulle :)

Ite kans aikoinaan etsin kokemuksia asiasta, ja aika paljonkin löytyi kirjotuksia noilta viikoilta, ett sikiö ja syke on kyllä löytyny myöhemmin.
Ja juurihan tuossa näkyy lääkärisi kokemus, että käski tulla parin viikon päästä uudestaan, silloin asian pitäisi olla varma.

Mutta ne oireet, runsaat oireet, tai niiden totaalinen puute ei valitettavasti kerro tilanteesta kumpaankaan suuntaan. Ja vaikka tulis vuotoakin, niin sekään ei vielä tarkoita mitään. Vain se mitä näkyy ultrassa ratkasee.
Mutta ei vielä mitään päätöksiä mihinkään suuntaan! Koska ne viikot on AINA vähän epävarmat, ja joillain näkyy aikasemmin joillai myöhemmin.

Tsemppiä odotteluun! Sitähä se raskaus ja vauvan saanti todella on, odottamista

Jos sinulle on tehty raskaustesti verikokeesta, voi olla, että lääkäri perusti arvionsa siihen. Raskaushormonin määrä veressä kun nousee tuulimunassa hitaammin kuin normaalissa raskaudessa. Mutta tosiaan noin aikaisessa vaiheessa ei ultrassa näy juuri mitään, joten se ei kerro asiasta suuntaan eikä toiseen.

Oireiden poissaolokaan ei kerro yhtään mitään.
Itse olen raskaana, ja minulla pitkään ainoa oire on ollut vain se, että kuukautiset ovat jääneet pois, ja nyt viikolla 21 alkoivat ensimmäiset potkut tuntua. Raskaus on muuten ollut täysin oireeton, ja ainakin kaikkien seulontojen ja tutkimusten perusteella kyseessä on ihan normaali raskaus ja terve vauva tulossa.

Milloin teit ekan positiivisen raskaustestin? Jos siitä on vaikka jo 3 viikkoa ja edelleen ultrassa viikot 5+ niin huonolta näyttää. Mut jos positiivisesta testistä ei oo kauakaan niin toivoa on.
Edellisistä menkoistakaan et vissiin tiä?

toivoa todellakin on. Itsellä kuopuksesta sama ar-ultrassa näkyi vaan ruskuaispussi, ei sykettä. 2viikkoa itkettiin todennäköistä tuulimunaa. Tää tuulimuna nyt 8kk:love:

Jos sinulle on tehty raskaustesti verikokeesta, voi olla, että lääkäri perusti arvionsa siihen. Raskaushormonin määrä veressä kun nousee tuulimunassa hitaammin kuin normaalissa raskaudessa. Mutta tosiaan noin aikaisessa vaiheessa ei ultrassa näy juuri mitään, joten se ei kerro asiasta suuntaan eikä toiseen.

Oireiden poissaolokaan ei kerro yhtään mitään.
Itse olen raskaana, ja minulla pitkään ainoa oire on ollut vain se, että kuukautiset ovat jääneet pois, ja nyt viikolla 21 alkoivat ensimmäiset potkut tuntua. Raskaus on muuten ollut täysin oireeton, ja ainakin kaikkien seulontojen ja tutkimusten perusteella kyseessä on ihan normaali raskaus ja terve vauva tulossa.

Hei taas, ei ole minulle tehty verestä testiä.

Ite kans aikoinaan etsin kokemuksia asiasta, ja aika paljonkin löytyi kirjotuksia noilta viikoilta, ett sikiö ja syke on kyllä löytyny myöhemmin.
Ja juurihan tuossa näkyy lääkärisi kokemus, että käski tulla parin viikon päästä uudestaan, silloin asian pitäisi olla varma.

Mutta ne oireet, runsaat oireet, tai niiden totaalinen puute ei valitettavasti kerro tilanteesta kumpaankaan suuntaan. Ja vaikka tulis vuotoakin, niin sekään ei vielä tarkoita mitään. Vain se mitä näkyy ultrassa ratkasee.
Mutta ei vielä mitään päätöksiä mihinkään suuntaan! Koska ne viikot on AINA vähän epävarmat, ja joillain näkyy aikasemmin joillai myöhemmin.

Tsemppiä odotteluun! Sitähä se raskaus ja vauvan saanti todella on, odottamista

Näinhän se taitaa olla, kiitos :)

Yhteistyössä