alkuraskauden ultra?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä pääsin kun en uskonut olevani raskaana. Ja epäilin siis sitä koko raskautta 1. neuvolakynnillä (taustalla pitkä-aikainen lapsettomuus ja luomuihme oli tämä epeli).

Mulla kävi esikoisen kanssa niin, että tuli keskenmenon jälkeen ensimmäisestä kierrosta raskaaksi. Kierto antoi odottaa itseään 2½kk. Tiesin, etten ole niin pitkällä raskaudessa, kuin mitä kierto olisi näyttänyt. Neuvolan täti teki kuitenkin niin, että pisti mut tilaamaan ihan normi niskapussi-ultran, jossa heilutteli rv 7+2 sikiö. Sain siis kunnalta alkuraskauden ultran, vaikka en ihan sillä nimellä kuitenkaan :) Sit np-ultra toki ihan oikeaan aikaan kuitenkin. Luulen, että oikeasti alkuraskauden ultraan tarvitaan lääkärin lähete.

Mulla sama juttu kuin Miuskilla, eli raskaus ei voinut olla niin pitkällä kuin kierron mukaan näytti. Koska seulonnat ei onnistu "väärillä" viikoilla, niin neuvolasta laitettiin mut varhasiraskauden ultraan. Lääkäri teki ja siitä veloitettiin (toisin kuin ohjelman mukaisista ultrista) poliklinikkamaksu.

Yhteistyössä