alkuraskauden pahoinvointi ja sairasloma

Onko kukaan ollut töistä sairaslomalla alkuraskauden pahoinvoinnin takia? Mulla menossa nyt rv.7+4 ja yökötys on mieletön, ruokakaan ei maistu.
Yritän viimeiseen asti pidätellä ettei tarvitsisi oksentaa. muutaman kerran on ollut pakko kuitenkin käydä halailemassa vessanpönttöä.
Nyt mietinkin tässä, että miten pärjään töissä, kun tämä huonovointisuus tuntuu lisääntyvän entisestään.
Eli oletteko te muut joutuneen hakemaan sairaslomaa pahoinvoinnin takia? Mistä olette sitä hakenut? terveyskeskuksesta, työterveydestä, vai mistä?
 
Mä olin 1½kuukautta pahoinvoinnin ja väsymyksen takia saikulla, alkaen viikosta 10, tosin aikaisemminkin ehkä olisi ollut tarvetta. Neuvolalääkäri mulle kirjoitti saikun, kun just viikolla 10 on rutiinitarkastus.
 
Minä olin viisi viikkoa sairaslomalla alkuraskaudesta (noin viikoilla 7+ -12+). Sitten alkoi helpottamaan ja pääsin töihin, tosin pari ekaa viikkoa teki vielä silloin vähän tiukkaa. Myös ennen viiden viikon sairista olin pari päivää sairiksella ilman todistusta, kun oli paha olo. Minä sain ekaksi sairista neuvolasta (lääkäriltä) pari viikkoa ja sen jälkeen kävin aina oman terveyskeskuksen omalääkärillä, kun neuvolalääkärille ei saanut aikoja. Sain aina noin viikon pari kerrallaan, aika monta kertaa sain lääkärissä ravata. Olivat ihan ymmärtäväisiä, sekä töissä että lääkäri. Verikokeista katsottiin, etten kauhean pahasti ole kuivunut. Meillä työterveydestä (olen kaupungin työntekijä) sanottiin, etteivät he hoida mitään raskauteen liittyviä asioita, eli sieltä en sairista saanut.

Jos olo on ihan kauhea, niin hae vaan sairista ja koita kestää! Helpompi on se kauheus kestää sairiksella kuin töissä kitumalla. Tsemppiä! Mulla on nyt rv 23+5 ja olo on jo ihan mainio. :hug:
 
Olen miettinyt ihan samaa, kun tässä on tullut oksenneltua enemmän tai vähemmän lähes joka päivä reilun viikon ajan :p Päivän olen joutunut olemaan poissa töistä, kun olo oli niin karmea, mutta joten kuten on tullut siellä sinniteltyä! En kyllä tiedä kauanko voin työskennellä tässä kunnossa joten saas nyt nähdä.. Nyt menossa rv 7+4 ja jos odotettavissa on 4-5 viikkoakin tällaista oloa niin ei tuu mitään :ashamed:
 
Olen nyt ollut saikulla 5 viikkoa, joista 4,5 viikkoa neuvola lääkärin kirjoittamana. Mulla alkoi pahoinvointi myös n. rv 7, mutta silloin olin vielä kesälomalla. Töissä ehdin olemaan pari viikkoa kunnes olo meni niin heikoksi että oli pakko jäädä kotiin. Saikulle jäin rv 11 ja nyt tosiaan takana 5 viikkoa. Huomenna tarkoitus mennä töihin. Mulle lääkäri kirjoitti saikkua viikon-2 viikkoa kerralla. Joten jos olo niin kamala ettet töihin pysty, niin saikkua vaan hakemaan.

Toivottavasti sulla helpottaa pian. Täällä ei vielä helpottanut täysin, mutta hieman parempi olo.
 
Itselläni on menossa rv13 ja pahoinvointi on ollut tosi rajua jo kahdeksan viikkoa eli oksentamista päivittäin. Luonnollisesti myös päänsärky, huimaus ja väsymys vaivaa. Alkuun oli tosi vaikeaa saada saikkua, työterveyshoitajalta sain yhden päivän, myöhemmin tk-lääkäriltä neljä päivää mutta neuvolalääkäri ei antanut päivääkään, vaan ilmoitti, että iänkaiken on naiset olleet raskaana, voineet pahoin ja käyneet silti töissä. Kielsi myös käyttämästä pahoinvointia hillitseviä suppoja, joiden avulla vähän paremmin pystyin käymään töissä. Apua sain odottamattomalta taholta, kun pahentuneen astman takia sain jäädä kotiin sairastamaan. Pahoinvointia on huomattavasti helpompi hillitä, kun saa syödä ja tehdä askareita omaan tahtiin. Paino putosikin neljä kiloa kahden viikon aikana. Mutta hienoa, että jossain ymmärretään raskauspahoinvointia paremmin, vaikkei se sairaus olekaan.
 
Minä olin alkuraskaudesta pahoinvoinnista myös saikulla. Sain sen ihan mukisematta työterveyslääkäriltä, tosin otin vain kaksi viikkoa kerrallaan vaikka olis laittanut heti kuukauden. Saikulla olin puolitoista kuukautta pahoinvoinnista (käväisin kyllä välillä kääntymässä töissä, mutta todettua ettei pysty olemaan niin taas saikulle). Paino putos minulla tuona aikana 5 kg. Mutta tuli takas kun alkoi nesteet ja muut pysymään sisällä.
 
Minä jouduin lähtemään tänään kesken päivän töistä, kun oli niin paha olo. Ja viikkoja vasta 4+6 !! .. mutta nyt illalla on noussut kyllä kuumettakin, 38 astetta.. ei taida enää mennä alkuraskauden lämmön kohoamiseen tuo ? Jotenkin pelottaa, kun on ollut niin vaikea päivä, masukin juilii pieniä kramppeja, mutta mielestäni ne ovat aika ylävatsassa..
 

Yhteistyössä