Alkuraskauden kaamea väsymys, huimaus ja alhainen Hb, apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Oon raskaana viikoilla 8 ja tänään kävin mittauttaa Hb-arvon kun tää väsymys on niin jäätävää. Huimaa ja kuljen kuin sumussa ja töissä pitäis jaksaa olla ja kotihommat tehtyä. Hb oli 95, ei ihme kun väsyttää.
Onko kukaan hakenut sairauslomaa tällaisen takia, ja mistä? Mielellään en saikkua hae mutta mä en jaksa.....

Itse olin saikulla muutaman kuukauden raskauteni aikana. Alhainen hb aiheuttaa niin suuren väsymyksen, että kyllä se on ihan sairasloman arvoinen asia. Sinuna aloittaisin rautakuurin ja ottaisin ainakin pari viikkoa saikkua.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Joo kyllä mä tiedän että väsymys kuuluu raskauteen, tää on mun neljäs raskaus mutta ikinä tää väsymys ei oo ollut näin kamalaa....
Taidan soittaa neuvolaan ja kysyä sairauslomaa ja alotan sen rautakuurin jo tänään.

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tietoa+elintarvikkeista/elintarvikevaarat/elintarvikkeiden+luontaiset+myrkyt/kasvisten+nitraatit/

Millainen ruokavalio sulla on?

[QUOTE="paula";30787246]http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/tietoa+elintarvikkeista/elintarvikevaarat/elintarvikkeiden+luontaiset+myrkyt/kasvisten+nitraatit/

Millainen ruokavalio sulla on?[/QUOTE]

Siis viljan fytaatit estävät raudan imeytymisen...

Rucolaa en söisi ollenkaan enkä mitään, missä on fosfaattia, sillä se estää ravinteiden imeytymisen. Ylearkistossa on ohjelma fosfat i maten. Katso heti!

Floravitalia, se on paras rautakuuri:-)

Sairaslomaa täytyy tietysti pyytää ja myös levätä sillon.

Takaisinvetojen arkisto - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

Tuollakin on hyödyllisiä tietoja, jotka kannattaa kurkata joka aamu...

Mulla oli kans hb 95, väsytti niin että nukahdin rattiin kun odotin valojen vaihtumista. Neuvolaan soittelin, sanoivat vaan että väsymys kuuluu raskauteen.

Myöhemmin lääkäri sanoi, että kohtuus kaikessa, mikset ottanut yhteyttä neuvolaan...niinpä...

Hb:n ei kyllä pitäisi noin pienillä viikoilla vielä noin paljoa laskea...?

Määkin mietin, ett ainakin saisivat tarkistaa sen hb:n...
Ja kysyis ett kiinnostaisiko niitä tarkistaa kilpirauhasarvoja....?
Sullon raskauksia takana, ne ei voi kuitata sun poikkeuksellisen voimakasta väsymystä vaan toteamalla ett "Kuuluu asiaan"

Yhteistyössä