Alkoipa taas ahistaa

Lapsettomuushoidot on nyt siinä vaiheessa, että munatorvien aukiolo tutkittu ja nyt pidetään kesäpaussia ja syksyllä aloitetaan sitten pistoshoidot. Nyt kuitenkin on työkuvioissa tapahtumassa semmoinen muutos, että aloitan näillä näkymin syksyllä uudessa paikassa, todennäköisesti määräaikaisella pestillä, mutta mahdollisuus olisi saada jatkoakin. Mutta mutta... jos sitten ihme tapahtuu ja koeajan (4 kk) sisällä napsahtaakin, niin voiko ne lennättää minut sitten työstä pihalle? Ja jatkoa/ vakituista paikkaa en sitten varmaan saa... Jännä, että nyt sitten joutuu tältä kantilta asiaa pohtimaan... :/ Siis että jatkettaisiko syksyllä vai ei... Mahdollisuudet raskaaksitulemiseenhan vaan pienenevät koko ajan... Kyllä tää on... :headwall: :headwall: :headwall:
 
No voi räkä mitä kaikkea joutuukaan naisena pohtimaan. Eihän ne saisi sua heittää pihalle raskauden takia.

Eihän sun tarvitse kertoa, että tulit raskaaksi jos niin hyvä onni käy. Ison mahan kanssa vaan töihin ;) Enkä mä muutenkaan kertoisi vasta kun "riskiaika" on ohi eli sen ekan 3kk:n jälkeen.

Tsemppiä ja asiat tärkeysjärjestykseen! :attn:
 
Joo. SItä tärkeysjärjestystä ei kyllä edes voi miettiä. :D Kyllä minä olen aina haaveillut isommasta perheestä... Vaan olisi se kiva saada se vakiduunikin... Muistin juuri, että edellisen raskauden aikaan yksi hoitolapsen äiti kyseli, että olenko tulossa takaisin siihen työpaikkaan äitiysloman jälkeen. Silloin siinä paikassa ei ollut henkilökunnan tarvetta kun ne sijaistettavat palasivat takasin. Sitten se kertoi, että sen joku tuttu oli ollut sijaisena ja tullut raskaaksi, mutta hakenut sitten sitä vakituista paikkaa. Ei olleet ottaneet kun olisivat joutuneet ettimään sijaisen. No tämä nainen oli sitten riitauttanut päätöksen ja sai lopulta sen paikan. Työnantajallahan ei ole oikeutta syrjiä raskauden takia... Että kyllähän siinä on tämäkin puoli... Minä vaan olen niin perusrehellinen ihminen, että saan varmaan näppylöitä jos alan salailemaan tuommoista asiaa.. :saint: Onneksi on kesä aikaa pähkäillä rauhassa että miten aletaan hoidot. Ja jos sattuisi onnenkantamoinen sitten tärppäsemään, niin kyllä miekin varovaisena koittasin sen 3kk ainakin olla hissuksiin... Eihän sitä koskaan tiedä. Eikähän se välttämättä ekasta hoitokerrasta ees tärppää... :whistle: Onhan tuo nähty. :kieh:
 
elä huoli
Sen verran vaan halusin kommentoida, että itse sain töitä vaikka olin raskaana, en tosin vakipaikkaa kun en sitä sieltä halunnut mut kuitenkin. Kerroin raskaudesta heti kun hain töitä, vaikka viikkoja oli alle 10, koska en pystynyt salaamaan sitä. Niin ja sit kun olin aloittanut työt, sopparia jatkettiin kaks kertaa niin, että työsuhde päättyy 3kk lasketun ajan jälkeen. Saan siis palkkaedut ym. Raskaus ei todellakaan siis ole laillinen syy potkaista pois/jättää palkkaamatta. Tsemppiä. Itse siis ainakin yrittäisin raskautta. Jos/´kun saisit vakipaikan miettisit taas milloin voisitte taas yrittää lasta ja miten kauan pitäis olla töis sitä ennen...
 
Salamanteri
Nyt vaan pidät linjasi. Työtä saat joko nyt tai sitten vauvan jälkeen. Etsit nyt töitä riippumatta tästä toisesta projektista, ja jos tärppää ekana työpaikkahaave, niin ihanaa, jos tärppää ekana vauvahaave, niin ihanaa sekin. Älä etukäteen sure ja jossittele, yritä ottaa lunkisti, asioilla on tapana järjestyä.

Itse menetin määräaikaisen paikkani ekan lapsen syntymän johdosta. Se oli hirveää, kun olin äitiyslomalla ja vähän herkkänä.

Vakiviran sain toisesta paikasta odottaessani kakkosta, vaikka kerroin faktat ennen kuin sovittiin viran vastaanottamisesta. Jälkikäteen olen onnellinen. että pääsin eroon siitä ekan raskauden takia menettämästäni ahdistavasta paikasta.

Elämä on tällaista, joskus onni potkii ja joskus ei. Etukäteen sureminen ei asioiden tilaa muuta joten yhtä hyvin voi yrittää olla surematta.
 

Yhteistyössä