Alkoholistin läheinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Onneli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Onneli"

Vieras
Olen tiennyt että mieheni juo aivan liikaa. Nyt tajuan hänellä olevan sairaus - hän on alkoholisti. Nyt tiedän miksi hän on sellainen kun on. Jos hän ei juo, hän on kuivahumalassa. Nyt ymmärrän itsekin sairastuneeni alkoholin takia. Sairauteni nimi on läheisriippuvuus. Nyt minulla on tietoa ja sitä kautta toivon saavani voimaa saada tilanne poikki. Virtahepo olohuoneestamme on ollut pois viikon. Kulunut viikko on ollut ihanin pitkään aikaan. Siihen on mahtunut monenlaisia tunteita. On ihanaa huomata, että voin vielä tuntea. Pitkään olen kai painanut tunteet ja elämän jonnekin taka-alalle, olen vain yrittänyt selviytyä päivästä toiseen.

Halusin vain kertoa. Minun silmäni aukesivat vasta kun uskalsin perehtyä aiheeseen alkoholismi. Lähes kaikki kerrottu sopii niin hyvin perheeseemme. Toivottavasti paraneminen alkaa tästä. Alkoholisti on lähdössä hoitoon. Ja myös me muu perhe saamme apua. Tänä aamuna tuntuu hyvältä! :)

Hienoa, että olette saaneet apua.

Käy ihmeessä lukemassa osoitteesta:
Päihdelinkki

Etsi sieltä keskustelualue ja sieltä kohta kotikanava.

Siellä on monta tarinaa ja uskoisin, että mikäli vertaistukea tarvitset niin tuolta sitä löydät.

Minnesotaan en kyllä luottaisi...joillekin se sopii. Kaikki alkoholistin läheiset ei myöskään sairasta tai sairastu (vaikka kärsivät) läheisriippuvuuteen. Tärkeintä on pitää mahdollisimman paljon etäisyyttä alkoholistiin, että näkee tilanteen paremmin.

Paljon tsemppiä teille, hienoa että haette apua yhdessä! :)

Olen käsittänyt, että nämä ketkä eivät luota Minnesota-hoitoon, eivät luota siihen "vapaaseen" hoitomuotoon, tai heillä on siitä vähintään läheisinä huonoja kokemuksia.
Mä en itsekään oikein diggaile sitä, mitä on ottanut siitä selvää.

Mikä sitten olisi hyvä hoitomuoto? Kunnon pysäytys nyt on paikallaan ja siitä sitten pikkuhiljaa toipumaan koko porukalla. Muuten perhe hajoaa. Minä en usko enää omin voimin yrittämiseen. Sitä on koitettu jo vuosia.. :(

Yhteistyössä