Alkoholistin auttaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli...mun yhdellä sukulaisella on viime vuoden puolella alkanut aiva hirvittävä ryypiskely. Aina hän on juonut jonkin verran mutta nyt on mennyt yli kohtuuden rajojen.Joka päivä kittaa viinaa, ei syö juuri mitään, kuihtuu silmissä.
Luulen että kaikki alkoi masennuksesta, joka tuli kun löytyi hyvälaatuinen kasvain rinnasta, siis hyvänlaatuinen ja mitään hätää ei ollut. En ymmärrä, tottakai säikäyttää, mutta olisi onnellinen et kaikki ok.

Toiset sukulaiset on yrittänyt puhua tälle ihmiselle, ja kaikki on tosi huolissaan,mutta silti kaikki hokee vain että seurataan tilannetta. Asia on kuitenkin niin ettei se enää auta, tiedetään että alkoholismista, masennuksesta ja mistähän vielä on kyse...seuraaminen on lopetettava ja tehtävä jotain ennenkuin on myöhäistä.
Tällä ihmisellä kuitenkin on ilonaiheitakin elämässä, 2 ihanaa lastenlasta, joita he työntävävät koko ajan pois luotaan ryyppäämisellä, samoin kuin muitakin ihmisiä, läheisiään. Eivätkä he ilmeisesti edes tajua sitäkään viinanhöyryiltä. (Siis pariskunnasta on kyse jossa naisella pahempi ongelma, mieskin ryyppää.)
Mistä voisi aloittaa? Keneen voisi ottaa yhteyttä? tiedän etten voioikeen asialle mitäään, mutta ajattelin että jos puhuisin alkoholismista kärsivän tyttärelle, ja hän voisi auttaa. Tytär on minun hyvä ystävä.
Auttakaa...

Fakta on, että ilman omaa halua ei voi tehdä juuri mitään. Täytyy ola tosi akuuti tilanne, etä saa väksisin hoitoon.
Voitehan te koitaa sit A-klinikalle viedä morkkis vaiheessa, saa nappeja krapulan helpottamiseen ja käyntiajan johonkin parin viikon päähän, mutta ilman omaa halua niistä ei oo apuja.

Tiedän että lähtökohta on oma halu parantua. Ja on minullakin jonkinlainen kynnys puhua ystäväni kanssa, mutta kamalaa on katsoa sivusta miten läheinen tuhoaa elämänsä ja menettää työpaikan varmaan pian..ym:(

Minulla lähipiirissä vanhemmista alkaen alkoholisteja ihan riittämiin. Itse olen tullut siihen tulokseen, että jos ei kerta itsellään ole halua ja motivaatiota asialle mitään tehdä, sitä vaan kaunistellaan ja vähätellään, niin eihän kukaan muukaan sille mitään voi. meidän porukoilla tiedän että loppu tulee siinä vaiheessa, kun nenän päällä on multaa.

eipä sitä millään voi auttaa,äitiä yritettiin puhua hoitoon.menikin sitten aa-kerhoon ja siellä valehteli juomisestaan eli ei siitäkään hyötyä ole |O
nyt ei olla väleissä enää koska viina vie enkä itse enää jaksa katsoa tpta menoa (monta vuotta mennu jo alamäkeä).
sanoin äidille hyvästit puoltoista vuotta sitten..nyt mulla "oma perhe",vauva ja kaikkea enkä halua häntä elämääni enää ainakaan tuon ongelmansa kanssa.
lapsuus meni oksuja siivotessa,en aijo jatkaa kynnysmattona enää

Yhteistyössä