mulla alkoholisti-isä, mutta avioeron johdosta tapasin isää vain joka toinen viikko enintään melko alusta asti. Minulla suurimmat haavat ovatkin tietenkin tuosta hylkäämisestä, joka siis tapahtui minun ollessani vasta pikkuvauva.
Alkoholismin vaikutuksista muistan vain, että en pitänyt siitä että isä oli kännissä, se oli outoa, ja isän kavereita ramppasi jatkuvasti kylässä. Isä oli hyvin leppoisa kännissä, nauroi kaikelle, tosin me lapset oltiin vain sivustakatsojina asiassa. Ilotonta naurua riitti ja kaikki oli et: " hei relataan nyt vähän..."
Minulla siis pari nuorempaa puolisisarusta jotka asuivat isän kanssa. Heissä olen ollut aistivinani vaiettua traumaa ja olen miettinyt mitä kaikkea ovat joutuneet kokemaan, koska minuakin on joku isän kaveri joskus lääppinyt vaivihkaa. Toinen on selviytynyt pintapuolisesti tarkasteltuna hyvin, mutta ei onni ole ammatti ja kaunis koti. Toinen ei ole pahemmin menestynyt aika hunningolla on välillä ollut ja puolisokin on valittu vähän turhan hyvin tuoppiin mieltyneestä. Huono itsetunto ainakin molemmilla sisaruksilla muuten! Eihän noita oo isä kasvattanutkaan vaan rahalla on korvattu rakkautta.
Se juopon turtuneisuus ja itsekkyys, ei siinä lasten hyväksi pysty tekemään mitään, jos viina on vienyt.
Mulla on ollu masennusta, bulimiaa, pakkoajatuksia, erittäin huono itsetunto, ajelehtimista, pakkoajatuksia, pelkoja, katkeruutta. Mutta lähinnä siis nää on johtunut siitä avioerosta, eikä isän juomisesta.