alkoholista

Olenko mä liian nipo, valittava ym. mitä oon kuullu olevani. Kun mua ahistaa että mieheni juo joka viikonloppu ja hyvin usein on myös baarissa. Ei se juo koko viikonloppua eikä molempina päivinä vaan vain toisena mutta sillon ottaakin ja kunnolla. Toisaalta joisi varmaan vielä paljon useammin jos mä en koko ajan valittais asiasta.

Käy töissä touhuaa lasten kanssa ja muutenkin menee hyvin mutta tää alkoholin käyttö aiheuttaa usein liian usein pahoja riitoja ja ainakin mulle pahan mielen. Ja kyllä nykyään on alkanut tuntumaan myös että tämän asian takia mun tunteet on ruvenneet kuolemaan...Ei mua haittaa jos joskus ottaa ja käykin baarissa mutta kuitenkin mun mielestä joka viikonloppuna tapahtuva ryyppäys on liikaa lapsia on kuitenkin kolme ja se seuraava päivä menee sitten ihan hukkaan vaan makaa ja haisee. Ei ole ajokunnossa koko päivänä kylässä ei voida käydä mitään perheen yhteisiä juttuja ei voida silloin tehdä ym.

Mä olen itse lapsena kärsinyt oman isäni alkoholin käytöstä ja ehkäpä senkin vuoksi en haluais tällästä omilleni tarjota.. Mutta mitä sitten oikein teen? Jätän, mutta kun muuten on kuitenkin hyvä isä ja aviopuoliso???

Tää oli varmaankin vähän sekavaa vuodatusta ja joidenkin mielestä turhaa, mutta mua tää asia vaivaa ja paljon ja kun tää aiheuttaa niin paljon riitoja meidän välille ja viikonlopuista on mennyt maku ei niitä enää edes odota vaan toivoo että ne ois jo ohi. Ja sama lomien suhteen hirvittää jo etukäteen ku lomalla tietenkin pitää ottaa useammin sehän kuuluu kesään ja muutenkin loma aikoihin.. mun mielestä vaan ei kuulu.
 
pelastautunut
Et ole nipo tai tiukkapipo! Jokaviikonloppuinen miehesi juominen, josta jo selvästi kärsit ja varmasti myös lapset, ei kuulu enää onnelliseen, turvalliseen ja tasapainoiseen perhe-elämään.
Miehesi juomiseen tuskin pystyt vaikuttamaan.
Nyt vain sinun pitää valita, hyväksytkö ja kärsitkö ja annatko lapsienne kärsiä juomisesta vai haluatko lapsillesi päihteettömän kodin.
Kova kovaa vastaan, miehesi vähentää tuntuvasti juomistaan tai ero.
Ennenkuin latelet ehtoja, sinun täytyy olla myös valmis toteuttamaan ne käytännössä.
Kerroit että miehesi selvinpäin on hyvä isä ja mies, toki varmasti näin onkin, mutta miehesi on kokonaisuus. Et voi ottaa vain selviä hetkiä.
Muista että lapsiesi lapsuus on juuri nyt käsillä ja annatte esimerkillänne eväitä lapsienne tulevaisuuteen!
 
Hei!
Kirjoitit aivan kuin meidän perhe elämästä. Jos sitä siksi voisi kuvailla.
Meillä tosin mopo on karannut käsistä liikaa. Isäntä juo koko viikonlopun tissutellen ja oloaan korjaillen. Joskus maanantaita poissa töistä kyseisen krapulansa takia. Meillä myös kohta kolme pientä lasta ja olen henkisesti tosi rikki viikonloppuisin. Kuin ihmeen kaupalla jaksan kutakuinkin hoitaa lapset. Kiitos mummon tuen jonne menemme viikonloppuna käymään kun oloni on ahdistunut isännän juopottelun takia. Kärsin vieressä henkistä krapulaa.
Itkin viikonloppuna pitkästä aikaa. Olen raskaana ja itkuherkkyys lisäntyy loppua kohden. Itselleni ei juuri ole aikaa. Viikonloputkin olen aamupäivystyksessä vaikka kovasti toivoisin saavani nukkua tai ainakin herätä kiirettä joku aamu. Muutenkin kammottaa ajatus jos tulee hätä ja pitäisi päästä esim. yöllä lääkäriin niin lapset otettava mukaan kun ei voi ukolle jättää.
Nyt mies heräsi jotenkin tänään ja soitti työnantajalleen alkoholismistaan jonka itselleen uskalsi myöntää.. Oli ymmärtäväinen ja lupasi soittaa ajan lääkärille aamulla..
Olen uhannut erolla pitkään. Minulla myös taustana oman isän juoppous josta olen kärsinyt lapsuudessani. En siis halua sitä epävarmuutta omille lapsilleni. Olen luonteeltani helposti pillastuva eli huudan asoita ilmaistakseni :ashamed: joka ei ole hyvä asia lasten kannalta...
Huomenna ajattelin soittaa perhepalveluun eli että saataisiin tänne joku täti lapsia joskus katsomaan että saisin omaa aikaa itselleni...
Isäntä on itkenyt tämän päivää ja juonut. Haluaa muuttua mutta pelkää jos ei pysty. On olemassa kaksi tietä... Joko me tai pullo. Näin nyt aatokseni ja varmaan toteutuu jos ei ajan mittaan elämä paremmaksi muutu.

Haleja ja voimia sinulle :hug: Ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Asioita kannattaa selvitellä ja hakea apua jos siltä tuntuu.
 
Meilläkin alkoholi kuulu valitettavasti kuvioihin.Mies on kuitenkin hyvässä ammatissa ja tekee työnsä, mutta viikonloppu alkaa useimmiten aina sillä juopottelulla ja jatkuu mahdollisesti seuraavana iltana.<Myös loma-aikoina tissuttelee lähes joka ilta ja mua niin riepoo pahalle haiseva mies ja etenkin se et jos joskus itselleni ostan vaikka jotain juominkeja, kuten vaikka salmaria ja sit harvoin kun niitä otan , niin huomaankin et ukko on nekin jo juonut!!!!!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä