alkoholinjuonti raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moraalisaarna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
yhtä pahoja

Jep- Samanverran molemmissa suunnilleen alkoholia, olettaisin.

Tämä nyt riippuu ihan siideritä ja lonkerosta, vaihteluväli on kuitenkin melko laaja. Siiderin alkoholipitoisuus vaihtelee 4,5-8. Miedoimmat lonkerot ovat n. 2,7 tilavuusprosenttisia kun taas Alkosta ostettava "normaali" lonkero on yleensä 5,5 prosettista.

ap:lle sanoisin, että mieti vielä haluatko ottaa kumpaakaan. Kukaan ei ole vielä osannut määritellä, kuinka paljon tai vähän alkoholia voi nauttia raskausaikana turvallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Sanoisin, että jos on ihan pakko ottaa, ni ota pieni lasillinen punaviiniä.

Tosin siideriäkin saa alkoholittomana, että saunajuomaksi vaikka sellainen alkoholiton siideri.

No oletin että tässä ap tarkoitti näitä normi sidukoita ja lokeroita. Toki saa alkottomana.

Hitto kun mun muisti ei pelaa sitten yhtään :headwall: :headwall: . Mä nimittäin itse tein tänne aloituksen lukemastani jutusta. Siinä oli aika hurjan iso määrä mitä syntyy alkoholin käytön johdosta vaurioituneita lapsia. Ja kun kukaan ei kerran tiedä missä se raja kulkee, niin ihan oikeesti on paras pitää nollalinja. Se määrä oli satoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
No ei siitä pienestä määrästä kuole.

säkö sen vakuutat että niin ei käy, kun tutkijat eikä lääkäritkään voi vakuuttaa että niin ei käy! jos on niin hiton heikko ihminen että ei raskaana ollessa ilman voi olla niin olkoon sitten tulematta raskaaksi ollenkaan.

Yhteistyössä