Alkoholikäyttäytyminen ja rintojen kasvu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahvikupillinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahvikupillinen

Vieras
Tuli mieleen noista erikokoiset rinnat ja perheiden alkoholikäyttäytyminen, onko kukaan muu nainen huomannut povensa kasvaneen runsaan alkoholinkäytön seurauksena? Enkä nyt tarkoita sellaista käyttöä, jolla laittaisi maksan pilalle ja silmät keltaisiksi, vaan useampi alkoholiannos useampana iltana viikossa.

Nimittäin jokunen vuosi sitten kun olin vielä kiltin naapurintytön maineessa ja alkoholinkäyttö oli puhdas nolla, ikää 25, ei lapsia, oli rintavarustus kokoa B-C vähän liivien merkistä riippuen. Tai tuolloin se oli ollut tuota kokoa jo edeltävät viisi vuotta.

Pari vuotta useita viikottaisia illanistujaisia, runsaasti olutta ja muuta alkoholia ja toki muutamaa painokiloa myöhemmin löydän itseni liivihyllyltä etsimässä kokoa D. Ja nyt opiskeluiden ehtoopuolella koko on E, vaikka painoa ei ole tullut lisää, ennemminkin rasvaa lähtenyt lihasta tullut kuntoilun merkeissä.

Lisää tukea tähän teoriaani antaa Iltalehdessä ollut artikkeli, jossa todettiin humala nimisen ainesosan lisäävän naishormoonien määrää kehossa.

Toki on mahdollista, kun meillä on suvussa joitakin rintojen pienennysleikkauksissa käyneitä, että olenko heiltä perinyt näitä geenejä. Mutta noita keskusteluja ja Iltalehden artikkelia lukiessani kävi vain mielessä asiayhteys.

Lapsia on toiveissa lähiaikoina hankkia ja tästä syystä en muuten haluaisi leikkaukseen lähteä, mutta huomattavasti kasvanut rintavarustus alkaa tuntumaan erittäin epämukavalta, eikä oikein kätkeydy muuten kohtuullisen hoikkaan vartaloon ja olen alkanut huomaamaan ihmisten tuijottavan keskustelun aikana ennemmin rintoja kuin että katsoisivat silmiin.

Alkoholi sekoittaa hormonitoimintoja siinä missä vaikkapa runsas fruktoosin nauttiminen (molemmissa lähes sama metabolia). Kaukaa haettua, että alkoholi pelkkiä tissejä kasvattaisi, mutta estrodiaolin suhteen voi käydä siten, että rasvakudoksen kasvuun liittyvät geenit aktivoituvat, kerran suvussakin on sellaista taustaa. Muistelen jossain olleen tutkimuksia siihen suuntaan, että omega3 kasvattaa rintoja ja omega6 persettä. Eli jos syö kalaa tai voita, kasvaa tissit, mutta jos syö margariiniä, kasvaa perse :)

Meillä on suvussa useampi käynyt pienennysleikkauksessa. Serkku urheili paljon ja sanoi saaneensa tarpeekseen kun povi alkoi aikuisiällä kasvamaan uudelleen ja mitkään liivit eivät tukeneet kunnolla. Mutta hänelläkään leikkaus ei tuota kasvua poistanut, vaan muutaman vuoden kuluttua joutui käymään uudelleen leikkauksessa. Sanoi vähän itsekin jännittävänsä miten mahdollinen imetys onnistuu myöhemmässä vaiheessa, kun lääkäritkin olivat varoitelleet joutuvansa poistamaan rauhaskudostakin. Mutta ymmärrän serkkuani kyllä hyvin, sillä meni hänen kanssaan minne vain, ohikulkijat kääntyivät perään katsomaan ja mitä nuoremmalla aikuisiällä kävimme baarissa, niin menekkiä hänelle olisi ilmeisesti juuri povensa puolesta riittänyt, mutta huomio ei todellakaan ollut haluttua.

Mutta hänellä kasvu ei todellakaam johtunut mistään oluen juonnista, vaan täysin suvun geeneistä.

Joskus teininä sitä ajatteli, että olisipa yhtä isot kuin tädillä, mutta onneksi olen itse tältä välttynyt. Hänellä nähtävästi kasvu pysähtyi vasta viisikymppisenä, tai näin äitini puheista ymmärsin. Ja kävelee kyllä sen verran takakenossa, että ihme jos ei selkäänsä särje ensimmäisenä.

Liittynee lihoamiseen. Alkoholi sisältää paljon energiaa. Se on sitten henkilökohtaista miten läski sijoittuu. Useimmilla suomalaisilla naisilla ylimääräiset kilot osuvat persauksen seudulle.

En tiedä onko perää vai ei tuolla väittämällä, mutta ainakin minulla on krapulassa nännit aivan tolkuttoman herkät. Useamman päivän jälkeen on rinnat pinkeinä ja hellät, mutta silloin on tosin nestettä muutenkin keho täynnä.

Krapulassa ei oikeastaan muuta tarvitse puutteensa helpottamiseen kun nuolaista sormea ja vähän hipaista rintaa ja vola! :)

Meillä on suvussa useampi käynyt pienennysleikkauksessa. Serkku urheili paljon ja sanoi saaneensa tarpeekseen kun povi alkoi aikuisiällä kasvamaan uudelleen ja mitkään liivit eivät tukeneet kunnolla. Mutta hänelläkään leikkaus ei tuota kasvua poistanut, vaan muutaman vuoden kuluttua joutui käymään uudelleen leikkauksessa. Sanoi vähän itsekin jännittävänsä miten mahdollinen imetys onnistuu myöhemmässä vaiheessa, kun lääkäritkin olivat varoitelleet joutuvansa poistamaan rauhaskudostakin. Mutta ymmärrän serkkuani kyllä hyvin, sillä meni hänen kanssaan minne vain, ohikulkijat kääntyivät perään katsomaan ja mitä nuoremmalla aikuisiällä kävimme baarissa, niin menekkiä hänelle olisi ilmeisesti juuri povensa puolesta riittänyt, mutta huomio ei todellakaan ollut haluttua.

Mutta hänellä kasvu ei todellakaam johtunut mistään oluen juonnista, vaan täysin suvun geeneistä.

Joskus teininä sitä ajatteli, että olisipa yhtä isot kuin tädillä, mutta onneksi olen itse tältä välttynyt. Hänellä nähtävästi kasvu pysähtyi vasta viisikymppisenä, tai näin äitini puheista ymmärsin. Ja kävelee kyllä sen verran takakenossa, että ihme jos ei selkäänsä särje ensimmäisenä.
Pienet rinnat naisilla. Piste.

Yhteistyössä