Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Perhe-elämä
alkoholi
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="hikkahik, post: 5071400"]</p><p>\</p><p></p><p></p><p>Voi hyvänen aika. Ehdin jo oikeasti ajatella tossa välillä, että kyllä sulla on ihan fiksujakin ajatuksia mutta jaha...enpä tiedä enää. yrityksestä huolimatta en kyllä oikein pysy enää kärryillä sun filosofiassa. Siis liikuntaharrastuksella tai postimerkkeilyllä on samat vaikutukset perheeseen kuin juopottelulla? Esimerkiksi perjantai-ilta: Mies käy illalla lenkillä, joka kestää tunnin-pari. Sen jälkeen kotiin palaa hyväntuulinen ja pirteä mies, joka aamulla jaksaa herätä lasten kanssa touhuamaan, jos vaimo vaikka haluaisi käydä jossain,esim. vuorostaan lenkillä. Ja iltapäivällä on aikaa perheellä puuhata jotain yhdessä. Sama esimerkki, mutta juopotteluharrastuksen kanssa: illalla korkataan pullo, ja sitä rataa sitten jatkuu yötä myöten. Pahimmillaan lähdetään baariin, josta palataan aamuyöstä. Sitten tullaan kaatokännissä kotia, ja rojahdetaan haisevana ja kuorsaavana vaimon viereen. Vaimo joutuu siirtymään sohvalle nukkumaan, ellei halua tukehtua viinan hajuun ja humalaisen ihmisen kuorsauskin on aika järisyttävää kuunneltavaa. No, aamulla vaimo "hyvin" nukutun yön jälkeen herää lasten kanssa (kuten joka IKINEN aamu, vaikka joskus viikonloppuna olisi kiva, jos saisi nukkua pidempään ja mies hoitaisi vuorostaan lapsia.) Ja ei auta vaikka kuinka tekisi mieli lenkille, lasten kanssa vaan istuttava hiekkalaatikon reunalla. Mies sitten krapuloissaan herää joskus iltapäivällä. Vaimo toivoisi, että voitaisiin lähteä koko perhe yhdessä käymään jossain tms. mutta mies on pahoinvoiva eikä ajokunnossakaan, joten rojahtaa sohvalle TV:n ääreen ja vaimo jatkaa lasten hoitamista, kuten joka ikinen päivä kun mies on töissä. Tulee ilta ja kaljapullon korkki pihahtaa...</p><p></p><p>Onko nuo todella mielestäsi verrattavissa olevat tilanteet? Entäpä lapset? Aiheuttaako liikuntaharrastus yhtä paljon vahinkoa lapsille kuin juopottelu?</p><p></p><p>Sitten tuohon ajokorttijuttuun. Vaikka Suomi onkin hyvinvointivaltio, niin täällä asuu silti paljon ihmisiä, joiden tulot luokitellaan köyhyysrajan alapuolelle. Me kuulumme tähän kastiin, sossusta haetaan rahat joka kuukausi, vaikka mies on nyt muutaman kuukauden työsopimuksella töissä. Näillä rahoilla ei ole vara maksaa ajokorttia.</p><p></p><p>Ja ei, minä en halua määräillä mitä mieheni harrastaa. Harrastakoot vaikka mätien kanamunien syöntiä, jos siltä tuntuu, ja rentoutukoot vaikka päätään seinään hakkaamalla, mutta niin kauan kuin se "harrastus" (joksi en juopottelua vieläkään myönnä) todella oleellisesti vaikeuttaa minun ja lasteni elämää, kun siihen kuluu rahaa, jolla ostaisi ruokaa, kun se aiheuttaa mieletöntä pahaa oloa, niin kyllä, olen todellakin itsekäs, enkä mukisematta sellaista peliä katsele!!</p><p></p><p>Onneksi mieheni toistaiseksi vaikuttaa viisaammalta kuin sinä. Meillä oli ero lähellä jokin aika sitten, siis todella olin pistämässä miestä pihalle, en vain uhkaillut sillä. Mies sen jälkeen on ruvennut ajattelemaan käytöstään. Ja ensimmäistä kertaa ikinä myönsi, että alkoholia kuluu liikaa, sitä itseasiassa kuluu enemmän kuin tiesinkään. Hän kertoi nyt pari viikkoa tapahtumien jälkeen, että tuntuu kuin olisi herännyt jostain ihme unesta ja että jos pitää valita perhe tai kaljapullo, niin hän on valintansa tehnyt. Muutama viikko on nyt mennyt huomattavasti vähemmällä juomisella ja mies on heti paljon pirteämpi eikä väsynyt koko ajan kuten juodessaan enemmän (kuten totuus on, niin humaltuneen uni on paljon huonompaa kuin selvän, joten vaikka nukkuu kuinka, väsyttää. Ja onhan humalatila kehollekin aikamoinen rasite, mikä uuvuttaa). Samoin kehittymään alkanut kaljamaha on alakanut pienentyä heti. Eli mies, joka vuosia piti kuin köytettynä kiinni "harrastuksestaan" on ainakin toistaiseksi tokeentunut ja huomannut, että elämässä on tehtävä valintoja. Kun on vaimo ja perhe, kaikesta ei voi pitää kiinni. Myös sitä kommunikointitaitoa on alkanut löytyä, kun mies on tajunnut minun näkökantani ja tajunnut, kuinka pahoin voin -ihmetteli että miten jaksoin häntä näinkin kauan katsella.</p><p></p><p>En tietenkään oleta, että nyt taivaan portit on auki ja onni koittaa. Ei sinnepäinkään. Vieläkään en voi vannoa, että liittomme kestäisi elämämme loppuun saakka, koska näitä ongelmia tässä suhteessa riittää. Mutta ilman kaljaa ne tuntuvat mahdollisilta selvittää. Pysyykö mieheni nykyinen linja juopottelun suhteen? Se jää nähtäväksi. Kokonaan hän ei juomista aio kuulema jättää, enkä ole niin vaatinutkaan. Kuulema hän haluaa joskus ottaa kaatokännitkin. Ottakoot. Kunhan se ei ole asia, jota joutuu katselemaan JOKA IKINEN viikonloppu.</p><p></p><p>Minä toivotan hyvää jatkoa sinulle "mies myöskin". On hyvä, että sinä olet onnistunut löytämään rinnallesi vaimon, jonka mielestä juopotteluharrastus on ok- vai oletko kysynyt häneltä, mitä hän tykkäsi, jos joisit joka pe-su + keskiviikko-illat? Vieläkö vaimolta löytyisi ymmärtämystä miehen rentoutuskeinoille? Minä en ole vielä naista tavannut, joka hyväksyisi ja ymmärtäisi valittamatta miehen juopottelun ja sanoisi vain että meidän ukkokulta se taas harrastaa, on se hyvä kun on niin rentouttava harrastus! kun tämä ukkokulta makaa taju kankaalla sohvalla. Mummoni katseli elämänsä ajan kun pappa joi joka viikonloppu. Hän rakasti, ja suuri oli suru silmissä, kun pappa tuli perjantai-iltaisin kännissä kotiin ja kun lauantai-iltapäivä koitti, lähti takaisin rentoutumaan.</p><p></p><p>Toivotan niin hirveästi paljon jaksamista ja voimaa teille kaikille, jotka joudutte elämään juopottelevan miehen kanssa! Tunnen niin mieletöntä surua siitä, että täällä on niin paljon naisia, jotka tuntevat sitä samaa suunnatonta ahdistusta kuin minä. Niin paljon perheitä, jotka kärsivät siitä, että mies katsoo etuoikeudekseen harrastaa ja rentoutua tavalla, joka tekee #&%?$!* kaikkien elämästä. Itselläni toistaiseksi hiukan helpottaa, säkki olkapäillä on pari kiloa kevyempi. Mutta sen tiedän, että jos ei tämä nyt onnistu, niin ei ikinä. Ja silloin tämä loppuu. Minä haluan miehen, joka edes sen verran arvostaa itseään, minua ja lapsia, että osaa pitää pullon suun kiinni ja etsiä muita rentoutuskeinoja.</p><p></p><p>Puolusta mitä puolustat "mies myöskin" mutta sinä et ole tuntenut sitä pahaa oloa, jonka mieheni tavat ovat aiheuttanet, sinun ei ole tarvinut itkeä öisin kuunnellen ukon kaljanhuuruista mölinää, sinun ei ole tarvinut soittaa anopillesi, että voisitko tulla hakemaan meidät synttäreillesi, kun poikasi ei ole ajokunnossa- vaikka menosta hyvin tiesikin ja vannoi että joojoo, kyllä mennään yhdessä. Sinunlaistesi ajattelijoiden takia niin moni perhe ja lapsi kärsii.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="hikkahik, post: 5071400"] \ Voi hyvänen aika. Ehdin jo oikeasti ajatella tossa välillä, että kyllä sulla on ihan fiksujakin ajatuksia mutta jaha...enpä tiedä enää. yrityksestä huolimatta en kyllä oikein pysy enää kärryillä sun filosofiassa. Siis liikuntaharrastuksella tai postimerkkeilyllä on samat vaikutukset perheeseen kuin juopottelulla? Esimerkiksi perjantai-ilta: Mies käy illalla lenkillä, joka kestää tunnin-pari. Sen jälkeen kotiin palaa hyväntuulinen ja pirteä mies, joka aamulla jaksaa herätä lasten kanssa touhuamaan, jos vaimo vaikka haluaisi käydä jossain,esim. vuorostaan lenkillä. Ja iltapäivällä on aikaa perheellä puuhata jotain yhdessä. Sama esimerkki, mutta juopotteluharrastuksen kanssa: illalla korkataan pullo, ja sitä rataa sitten jatkuu yötä myöten. Pahimmillaan lähdetään baariin, josta palataan aamuyöstä. Sitten tullaan kaatokännissä kotia, ja rojahdetaan haisevana ja kuorsaavana vaimon viereen. Vaimo joutuu siirtymään sohvalle nukkumaan, ellei halua tukehtua viinan hajuun ja humalaisen ihmisen kuorsauskin on aika järisyttävää kuunneltavaa. No, aamulla vaimo "hyvin" nukutun yön jälkeen herää lasten kanssa (kuten joka IKINEN aamu, vaikka joskus viikonloppuna olisi kiva, jos saisi nukkua pidempään ja mies hoitaisi vuorostaan lapsia.) Ja ei auta vaikka kuinka tekisi mieli lenkille, lasten kanssa vaan istuttava hiekkalaatikon reunalla. Mies sitten krapuloissaan herää joskus iltapäivällä. Vaimo toivoisi, että voitaisiin lähteä koko perhe yhdessä käymään jossain tms. mutta mies on pahoinvoiva eikä ajokunnossakaan, joten rojahtaa sohvalle TV:n ääreen ja vaimo jatkaa lasten hoitamista, kuten joka ikinen päivä kun mies on töissä. Tulee ilta ja kaljapullon korkki pihahtaa... Onko nuo todella mielestäsi verrattavissa olevat tilanteet? Entäpä lapset? Aiheuttaako liikuntaharrastus yhtä paljon vahinkoa lapsille kuin juopottelu? Sitten tuohon ajokorttijuttuun. Vaikka Suomi onkin hyvinvointivaltio, niin täällä asuu silti paljon ihmisiä, joiden tulot luokitellaan köyhyysrajan alapuolelle. Me kuulumme tähän kastiin, sossusta haetaan rahat joka kuukausi, vaikka mies on nyt muutaman kuukauden työsopimuksella töissä. Näillä rahoilla ei ole vara maksaa ajokorttia. Ja ei, minä en halua määräillä mitä mieheni harrastaa. Harrastakoot vaikka mätien kanamunien syöntiä, jos siltä tuntuu, ja rentoutukoot vaikka päätään seinään hakkaamalla, mutta niin kauan kuin se "harrastus" (joksi en juopottelua vieläkään myönnä) todella oleellisesti vaikeuttaa minun ja lasteni elämää, kun siihen kuluu rahaa, jolla ostaisi ruokaa, kun se aiheuttaa mieletöntä pahaa oloa, niin kyllä, olen todellakin itsekäs, enkä mukisematta sellaista peliä katsele!! Onneksi mieheni toistaiseksi vaikuttaa viisaammalta kuin sinä. Meillä oli ero lähellä jokin aika sitten, siis todella olin pistämässä miestä pihalle, en vain uhkaillut sillä. Mies sen jälkeen on ruvennut ajattelemaan käytöstään. Ja ensimmäistä kertaa ikinä myönsi, että alkoholia kuluu liikaa, sitä itseasiassa kuluu enemmän kuin tiesinkään. Hän kertoi nyt pari viikkoa tapahtumien jälkeen, että tuntuu kuin olisi herännyt jostain ihme unesta ja että jos pitää valita perhe tai kaljapullo, niin hän on valintansa tehnyt. Muutama viikko on nyt mennyt huomattavasti vähemmällä juomisella ja mies on heti paljon pirteämpi eikä väsynyt koko ajan kuten juodessaan enemmän (kuten totuus on, niin humaltuneen uni on paljon huonompaa kuin selvän, joten vaikka nukkuu kuinka, väsyttää. Ja onhan humalatila kehollekin aikamoinen rasite, mikä uuvuttaa). Samoin kehittymään alkanut kaljamaha on alakanut pienentyä heti. Eli mies, joka vuosia piti kuin köytettynä kiinni "harrastuksestaan" on ainakin toistaiseksi tokeentunut ja huomannut, että elämässä on tehtävä valintoja. Kun on vaimo ja perhe, kaikesta ei voi pitää kiinni. Myös sitä kommunikointitaitoa on alkanut löytyä, kun mies on tajunnut minun näkökantani ja tajunnut, kuinka pahoin voin -ihmetteli että miten jaksoin häntä näinkin kauan katsella. En tietenkään oleta, että nyt taivaan portit on auki ja onni koittaa. Ei sinnepäinkään. Vieläkään en voi vannoa, että liittomme kestäisi elämämme loppuun saakka, koska näitä ongelmia tässä suhteessa riittää. Mutta ilman kaljaa ne tuntuvat mahdollisilta selvittää. Pysyykö mieheni nykyinen linja juopottelun suhteen? Se jää nähtäväksi. Kokonaan hän ei juomista aio kuulema jättää, enkä ole niin vaatinutkaan. Kuulema hän haluaa joskus ottaa kaatokännitkin. Ottakoot. Kunhan se ei ole asia, jota joutuu katselemaan JOKA IKINEN viikonloppu. Minä toivotan hyvää jatkoa sinulle "mies myöskin". On hyvä, että sinä olet onnistunut löytämään rinnallesi vaimon, jonka mielestä juopotteluharrastus on ok- vai oletko kysynyt häneltä, mitä hän tykkäsi, jos joisit joka pe-su + keskiviikko-illat? Vieläkö vaimolta löytyisi ymmärtämystä miehen rentoutuskeinoille? Minä en ole vielä naista tavannut, joka hyväksyisi ja ymmärtäisi valittamatta miehen juopottelun ja sanoisi vain että meidän ukkokulta se taas harrastaa, on se hyvä kun on niin rentouttava harrastus! kun tämä ukkokulta makaa taju kankaalla sohvalla. Mummoni katseli elämänsä ajan kun pappa joi joka viikonloppu. Hän rakasti, ja suuri oli suru silmissä, kun pappa tuli perjantai-iltaisin kännissä kotiin ja kun lauantai-iltapäivä koitti, lähti takaisin rentoutumaan. Toivotan niin hirveästi paljon jaksamista ja voimaa teille kaikille, jotka joudutte elämään juopottelevan miehen kanssa! Tunnen niin mieletöntä surua siitä, että täällä on niin paljon naisia, jotka tuntevat sitä samaa suunnatonta ahdistusta kuin minä. Niin paljon perheitä, jotka kärsivät siitä, että mies katsoo etuoikeudekseen harrastaa ja rentoutua tavalla, joka tekee #&%?$!* kaikkien elämästä. Itselläni toistaiseksi hiukan helpottaa, säkki olkapäillä on pari kiloa kevyempi. Mutta sen tiedän, että jos ei tämä nyt onnistu, niin ei ikinä. Ja silloin tämä loppuu. Minä haluan miehen, joka edes sen verran arvostaa itseään, minua ja lapsia, että osaa pitää pullon suun kiinni ja etsiä muita rentoutuskeinoja. Puolusta mitä puolustat "mies myöskin" mutta sinä et ole tuntenut sitä pahaa oloa, jonka mieheni tavat ovat aiheuttanet, sinun ei ole tarvinut itkeä öisin kuunnellen ukon kaljanhuuruista mölinää, sinun ei ole tarvinut soittaa anopillesi, että voisitko tulla hakemaan meidät synttäreillesi, kun poikasi ei ole ajokunnossa- vaikka menosta hyvin tiesikin ja vannoi että joojoo, kyllä mennään yhdessä. Sinunlaistesi ajattelijoiden takia niin moni perhe ja lapsi kärsii. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KOIRA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Lindtman: Orpon ja Purran johdolla Suomi on kohta Sudanin tiellä
40 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
2.
HS: Orpon ja Purran johdolla Suomi on Sudanin tiellä
41 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Oliko Bobrikovin murhannut Jevgeni jo eläissään Eugen vai muuttuiko tämä vasta post mortum?
47 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Oireet lugesteronista, oliko plussa vai nega?
48 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Lapsen saaminen
5.
Harry ”Hjallis” Harkimon mielestä pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus on toimintakyvytön.
Tänään 14:18
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Suomen uutisissa linkkejä Venäjän propaganda sivuille, siellä on sitten viruksia
Tänään 13:33
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Kertokaas viisammat neuvoa
Tänään 11:42
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Helsingin pormestatiehdokas Wille Rydman 👍
Tänään 10:47
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Keskiviikko klo 15:38
Luettu: 1K
Aihe vapaa
3.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 858
Aihe vapaa
4.
Minkä ikäisenä seksi loppuu?
Started by vierailija
Torstai klo 10:36
Luettu: 838
Aihe vapaa
5.
Nämä keskustelupalstat ei enää viihdytä
Started by vierailija
Torstai klo 07:32
Luettu: 766
Aihe vapaa
6.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 680
Aihe vapaa
7.
Lesbo-erotiikka kirjailija Amanda Pendolin synnytti ex-pm Sanna Marinin ollessaan vain 11 v ikäinen! 😱
Started by vierailija
Torstai klo 08:12
Luettu: 666
Aihe vapaa
8.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 650
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
6 min sitten
Aihe vapaa
2.
Helsingin pormestatiehdokas Wille Rydman 👍
Latest: kruuttis
7 min sitten
Aihe vapaa
3.
Josif stalin on paljon viehättävämpi kuin yksikään viiden vuoden säteellä toiminut suomalainen miespoliitikko.
8 min sitten
Aihe vapaa
4.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
9 min sitten
Aihe vapaa
5.
Oliko Bobrikovin murhannut Jevgeni jo eläissään Eugen vai muuttuiko tämä vasta post mortum?
10 min sitten
Aihe vapaa
6.
Sanna Marin - läpinäkyvä pusero vai Naton vahvistaminen?
Latest: Johnny Appleseed
10 min sitten
Aihe vapaa
7.
Nicholas F: ”– Your body, my choice. Forever.” Trumpin voiton aiheuttama naisten seksilakkoliike leviää maailmalla. Palstamammat, aiotteko liittyä?
Latest: -roosaruusa-
16 min sitten
Aihe vapaa
8.
Onnenarpa ja Janne Antin
19 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Perhe-elämä
alkoholi
Bottom