alkoholi poistuu rintamaidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Olen kuusiviikkoisen vauvan onnellinen äiti.. Noin vuosi on mennyt alkoholin suhteen nolla linjalla mutta huomenna olisi parin kaverin kanssa saunailta.. Ajattelin että jos viimeisten kesäpäivien kunniaksi joisin pari kolme siideriä..

Missä ajassa alkoholi poistuu rintamaidosat ja voin taas imettää? Vai poistuuko se eli pitääkö pumpata tai jotain?

Tui heti jotenkin huono äiti olo ku ajattelin että neuvolassa kysyisin.. En sitten kehdannut..

Rintamaidossa on alkoholia yhtä paljon kuin sinulla veressä. Haihtuu myös samalla lailla, siis pumppaamisesta ei mitään hyötyä ole. En nyt ihan heti menis imettämään jos kolmeki siideria juo. Ja tuohon yhteen kommenttiin, et kyllä se vauvaki saa oman annoksensa, ei se mihinkää katoa vauvan ruuansulatuksessa :o jos imettää ja on romilleja äidillä ni vauva humaltuu myös.

"Tutkijat tähdentävät, että satunnainen alkoholinkäyttö ei estä imetystä, sillä imetys eroaa ratkaisevalla tavalla odotusajasta. Kun raskauden aikana äidin nauttima alkoholi joutuu myös sikiöön, voi imetyksen aikana alkoholiin suhtautua rauhallisemmin. Satunnaisen alkoholinkäytön jälkeen kannattaa odottaa muutaman tunti ennen kuin imettää lapsen, siten pienokainen välttyy saamasta alkoholia rintamaidosta. Jos maidonerityksessä on jo ongelmia, on hyvä olla tietoinen siitä, että myös alkoholi voi vaikuttaa siihen."

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
"Tutkijat tähdentävät, että satunnainen alkoholinkäyttö ei estä imetystä, sillä imetys eroaa ratkaisevalla tavalla odotusajasta. Kun raskauden aikana äidin nauttima alkoholi joutuu myös sikiöön, voi imetyksen aikana alkoholiin suhtautua rauhallisemmin. Satunnaisen alkoholinkäytön jälkeen kannattaa odottaa muutaman tunti ennen kuin imettää lapsen, siten pienokainen välttyy saamasta alkoholia rintamaidosta. Jos maidonerityksessä on jo ongelmia, on hyvä olla tietoinen siitä, että myös alkoholi voi vaikuttaa siihen."

Aivan, tuosta sun edellisestä tekstistä sai sen kuvan et ei ku viinaa vaan se ei imeydy kun menee ruuansulatusjärjestelmän kautta. Mut siis just noin ku kirjotit tossa.

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Aivan, tuosta sun edellisestä tekstistä sai sen kuvan et ei ku viinaa vaan se ei imeydy kun menee ruuansulatusjärjestelmän kautta. Mut siis just noin ku kirjotit tossa.

Mutta kuinka paljon se sitten vaikuttaa jos maidossa on 0.2 promillea alkoholia?Ei tietenkään hyväksi ole mutta vaikuttaako se mihinkään?Eipä kai.

oon juonu joskus baarissa 2-4 isoa tuppia korkeintaan ja pumpannu rinnat tyhjiks kotiin tullessa puolen yön aikoihin (kun ovat oleet niin täynnä) ja sit imettäny joskus aamu viideltä - kuudelta. KOin että olin ihan selvä itekkin silloin jo, tai koko illan oikeastaan, mut näin minä siis toimin kun kaksi kertaa olen mihinkään päässyt..

Yhteistyössä