Alkoholi + ovulaatio + siittiöiden laatu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gerrey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gerrey

Vieras
Hei, Olemme mieheni kanssa yrittäneet vauvaa pian vajaan vuoden ja ei ole tärpännyt, minä olen 29 ja mieheni 28. Minulla on todennäköisesti ovulaation juhannuksen jälkeen sunnuntaina ja olemme ehkä molemmat menossa festareille, mies varmasti ja minä vielä epäröin. Ja festareilla tulee käytettyä alkoholia myös, miehellä todennäköisesti tulee pari päivää alkoholillista juhannusta. Kyselen nyt teidän kokemuksia/faktaa että vaikuttaako alkoholi siittiöhin välittömästi eli huonontaako spermaa jos juo ovulaation aikaan? Entä naisen puolelta, mitä jos juo ovulaation aikaan niin onko siitä suoraa haittaa?
Ja joo, en kaipaa moralisointia että ei tippaakaan alkoholia mutta niin kuin kauemmin aikaa lasta yrittäneet tietävät, elämää ei voi jättää kokonaan elämättä vauvahaaveiden takia...
Kiitos vastauksista!

Hehe... Minä olin juuri sanomassa sinulle, että "elämää ei voi jättää kokonaan elämättä vauvhaaveiden takia". ;) Minusta sinä tunnut ottavan asiasta paljon enemmän stressiä, joten tuo on varmasti parempi ehkäisykeino kuin se, että eläisitte rennosti. Vaikka nyt juhnnuksena tärppäisikin, niin teidän alkoholipitoinen festarireissu ei mahdollista raskautta vahingoittaisi. Siitä vaan antaa mennä ja jos otatte tarpeeksi löysin rantein, niin tässä kierrossa voisi jopa tärpätä! :) Erittäin hyvää juhannusta teille! :) (Sitten vasta kun mahdollinen plussa pärähtää testiin, on syytä pohtia jatkoa, mutta siihen asti antaa mennä ihan normaalisti. :))

Oon miettinyt vähän samaa. Ainakin juhliminen saa aikaan väsymystä, ja väsyneenä ei ole skarppina toimimaan. Sen sijaan kännissä halut voi olla kovemmat. ;) Oon käsittänyt että miehen spermaan vaikuttaa kaikki se mitä on viime kuukausina tehnyt - siittiöt kun syntyvät jo paljon ennen kun ne ulos tulevat.

Kannattaa juoda punaviiniä - se on terveellisin kaikista alkoholeista.

Alkuperäinen kirjoittaja gerrey:
Hei, Olemme mieheni kanssa yrittäneet vauvaa pian vajaan vuoden ja ei ole tärpännyt, minä olen 29 ja mieheni 28. Minulla on todennäköisesti ovulaation juhannuksen jälkeen sunnuntaina ja olemme ehkä molemmat menossa festareille, mies varmasti ja minä vielä epäröin. Ja festareilla tulee käytettyä alkoholia myös, miehellä todennäköisesti tulee pari päivää alkoholillista juhannusta. Kyselen nyt teidän kokemuksia/faktaa että vaikuttaako alkoholi siittiöhin välittömästi eli huonontaako spermaa jos juo ovulaation aikaan? Entä naisen puolelta, mitä jos juo ovulaation aikaan niin onko siitä suoraa haittaa?
Ja joo, en kaipaa moralisointia että ei tippaakaan alkoholia mutta niin kuin kauemmin aikaa lasta yrittäneet tietävät, elämää ei voi jättää kokonaan elämättä vauvahaaveiden takia...
Kiitos vastauksista!

Menee vähän asian vierestä, mut koska yritystä on taustalla jo melkein vuosi, niin ootteko harkinnu asian selvittämistä? Siis tutmimuksia siitä, että miksi ei oo tärpänny?

Hei, kiitos asiallisista vastauksista. Juhannus oli ja meni ja alkoholia käytimme molemmat ihan normaalisti kahtena päivänä vaikka samoihin aikoihin oli todennäköisesti ovulaatio että pari viikon päästä näkee tuloksen :)

Viimeisimmälle kommentoijalle, kyllä olemme harkinneet asian selvittämistä ja sen verran on jo asiaa viety eteenpäin että minulla ainakin ovulaatio tapahtuu ja muutenkin ultratessa fysiikan puolesta kaikki näytti ok:lta. Todennäköisesti seuraavaksi täytyy sitten tutkia miehen puolelta siittiöt että onko kaikki siellä ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Gerrey:
Viimeisimmälle kommentoijalle, kyllä olemme harkinneet asian selvittämistä ja sen verran on jo asiaa viety eteenpäin että minulla ainakin ovulaatio tapahtuu ja muutenkin ultratessa fysiikan puolesta kaikki näytti ok:lta. Todennäköisesti seuraavaksi täytyy sitten tutkia miehen puolelta siittiöt että onko kaikki siellä ok.

Kommentoija kommentoi, et hyvä, et asia on työn alla. Ja kovasti tuuria. Ja siihen alkuperäseen kysymykseen, että meillä tärppäsi suht kostean illan jälkeisenä yönä/aamuna, ei ollu vaikuttanu siittiöiden laatuun ;)

Yhteistyössä