alkoholi ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,.,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eiks se oo niin että jos imettää ja juo alkoholia, niin se maito (mihin se alkoholi on sekottunu) pitäis saada pumpattua pois niistä tisseistä, ennenku sielt tulee vauvalle kelpoista.. ??

No periaatteessa alkoholin vaikutus tissimaitoon on aika nimellistä. Maidossa on yhtä paljon alkoholia kuin veressä. Eli promilleja. Yhden, kakskin voi juoda.
Kyse on enemmän siitä pystytkö käsittelemään vauvaa. Ja pienikin ero liikkeissäsi voi olla vauvalle merkityksellinen. Ehkä pelottava.
Yks miks mä välttelen etenkin väkeviä juomia on haju. En halua että poika joutuu haistelemaan mun deekuhengitystä.
Tänään tosin join lasin punkkua ja yöllä silti imetän jos tarvis vaatii.

Imetystukisivuilla saa synninpäästön saunasiiderille et ei täysin nollalinjaa oo ehdottomasti pidettävä.

niin mulle ei tullu mieleenkään että joku alkais imettämään humalassa lastaan.. jotenkin tuli vaan mieleen toi "teoreettinen" puoli asiassa.. eikös siitä ollut kyse... vai??

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
eiks se oo niin että jos imettää ja juo alkoholia, niin se maito (mihin se alkoholi on sekottunu) pitäis saada pumpattua pois niistä tisseistä, ennenku sielt tulee vauvalle kelpoista.. ??

Ei todellakaan ole niin, tietosi on ihan väärää! :D

Alkuperäinen kirjoittaja öö:

Tää ei pidä paikkaansa. Taikauskoista höpinää.

Maidosta haihtuu alkoholi samaa tahtia kuin verestä. Ei auta pumppaaminen. Ja se pitoisuus on promilleja :attn:

No tuota. Olen juonut muutaman lasin viiniä ja äsken juuri imetin vauvaani. Se vaikutti hyvin tyytyväiseltä.
Mutta siis vakavasti puhuen, äidin täytyy imettäessään tarjota lapselleen myös turvallinen kokemus. Mielestäni liian humalainen äiti ei sitä tee, vaikka promillemäärä maidossa ei vauvaa haittaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huono:
Ampukaa ittenne. Jos et voi olla lipittämättä sitä vinkkua, kun imetät niin älä vitun urpo imetä. Tolla kannattaa leikkiä.

Ota selvää asioista ennen kuin rupeat vauhkoamaan. Jos imetystukisivuillakin sanotaan, ettei promillet vahingoita lasta, vaan se, jos humalassa käsittelee epävarmasti, niin mikä siinä on leikkimistä jos nauttii lasillisen viiniä (tai vaikka toisenkin)???

Yhteistyössä